Miten kerroitte miehellenne ja mikä oli reaktio?

Tanku

Vauhtiin päässyt keskustelija
näitä on aina yhtä hauska lukea kuinka mies on suhtautunut suureen uutiseen :)

mun mies kyllä tiesi odottaa positiivista testiä kun olin sille puhunu menkkojen myöhästymisestä yms oireista... mutta silti oli se vaan niin ihana.
kun tulin vessasta tikku kädessä semmonen iloisen järkyttyneen helpottunut ilme kasvoillani. miehen eka kysymys oli jotta "mitä ootko muka raskaana? ethän sä voi olla, tai no kyllähän sä voit mut oikeesti Mahtavaa!!!! " :p
 
Minä tein testin, kun mies oli töissä. Mies tiesi, että teen testin. Olin jo viikkoa aiemmin sanonut, että oon raskaana. Tuli itselle vain semmoinen ettonen ja etiäinen. Vahva veikkaus on myös lapsen sukupuolesta.. Jännä nähdä, että pitääkö paikkaansa.

Muttaaa eksyin aiheesta. :D Soitin miehelle töihin, ja totesin puhelun alkuun, että onnea isukki. Vastaus oli "jaa, oot raskaana." Miehellä meni tovi sisäistää, että mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa. :D Nyt on ihan intopiukkana odottamassa. :Heartred
 
Ostettiin testi lauantaina, ja sunnuntain aamupissasta päätettiin testi tehdä, naureskeltiin vielä, että aikamoinen äitienpäiväylläri jos raskaana olen. :) No sunnuntaina heräsin kuuden aikoihin aamulla kauheeseen pissahätään, yritin kääntää kylkee ja saada unen päästä kiinni, mutta pakko oli mennä. Testi oli alakerrassa, joten menin alakerran vessaan, en ehtinyt takaisin ylös kun testissä luki jo raskaana. Makkarin ovella sitten totesin miehelle että, huomenta, susta tulee isä! :) Siinä sitten ootettiin yhdessä sylikkäin montako viikkoa siihen testiin tulee. :Heartred Kysyin vielä, jännittääkö? Ei jännitä kun tätä hän on niin toivonut. siinä sitten hepuloitiin loppuaamu, ei kyllä tullut unikaan enää. :D
 
Tein kans testin kun mies oli töissä ja kerroin asiasta:) jotenki kumpikaan ei usko ennenku näkee pienen toukan sielä:Heartred johtuu varmaan viimekertaasesta:sad001 ku mentiin aiva onnessamme ultraan ja sitte sielä toretaanki ettei täälä mitää oo;( ei siinä tienny oikeen mitään ajatella...kyllä kuitenki sisimmäs on sellanen olo että sielä joku toukka on:)
 
Mä tein ekat testit, joissa hyyyvin haalea haamu, kertomatta miehelle. En uskonut (tälläkään kertaa, sama juttu esikoisesta). Illalla kuitenkin totesin, että "saattaa olla, että olen raskaana". Aamulla sitten varmistin digillä ja pyysin miehen katsomaan. Totesi jotain tyyliin: "Senkin möhömaha!"
 
Perjantaina tein testin ja näkyi haalea haamu viiva. Todettiin miehen kanssa et Se on vaan Se viiva joka näkyy läpi. Mul oli silti koko ajan sellanen olo et oon raskaana ja ajattelin et tehään testi maanantaina aamupissasta uudestaan. Äitien päivä testi päivänä kun oli jo käytetty siskoon 5 vuotta aiemmin :wink. Sanoin vaan maanantaina et käyn tekee testin ja palasin testin kanssa sänkyyn jossa mies ja 3 nuorimmaista heräili. Näytin kaikille et tiiättekö mitä tää tarkoittaa, kolmevuotias sano et vain must tulee isoveli ni en oo iso :wink. Nyt mies soittelee töistä ja kertoo et on ikävä.. :Heartred
 
Eka tuli haamuja, niitä miehellekkin näytin ja puhuttiin vain että odotan ja haen apteekin raskaustesti.
Hain kaksi...
Ekan niistä tein ja heti vessasta tulin näyttään miehelle että eikö olekkin tää haalea viiva punainen.
Toisen testin tein siitä pari päivää ja viiva olikin tumma ja sit sitä menin näyttää miehelle että eikö nyt olekkin kunnon viiva.
Eipä se asiaan muuta oikein tokaissut kuin että "tätähän me ollaan haluttu" :Heartred
Näiden testien jälkeen me ollaan jatkettu normaalisti eikä oikeastaan puhuta koko raskaudesta, annetaan ajan vaan kulua. :)
 
Varmistin raskauden ensin 3 kertaa apteekin testeillä, iloisten positiivisten tulosten jälkeen päätin illalla yllättää miehen. Mies oli aiemmin päivällä hieman osoittanut mieltään, kun olin kuulemma ollut etäinen viimeiset pari päivää. Minua vain hymyillytti, koska illalla hän kuulisi todella odotetun uutisen.

Kävin ostamassa pienet harmaat mokkanahkatossut ja laitoin ne valkoiseen pieneen lahjaboksiin. Tossujen ympärille käärin valkoista silkkipaperia ja suljin boksin mustalla lahjanarulla.

Kun päivän työt ja tohinat olivat ohi, päätin kertoa raskaudestani lahjan avulla. Sydän hakkasi ja jännitti todella paljon. Menin miehen luokse, ja sanoin: "Anteeks kulta, kun olen ollut etäinen muutaman päivän. Tässä sinulle pieni lahja, joka saattaa ehkä piristää."

Hän otti lahjan vastaan ja ihmetteli hetken, et oho, muija on ostanut jonkin lahjan. Avasi laatikon, ja tovin ihmetteli sisältöä. Pienet vauvan tossut..? Sitten kysyi änkyttäen: "Hetkonen, mitä.. siis, ootko sä raskaana?". Siinä kohtaa mulla tuli itku silmään, enkä pystynyt kuin nyökyttelemään. Miehen kasvot loistivat onnesta ja hän kysyi vielä monta kertaa "oikeesti?".

Tätä oli odotettu. Herkkä hetki ja onnellinen olo, molemmilla.

tossut.jpg

Pienet tossut paketissa olivat miehelle iso yllätys. Meille tulee vauva :Heartred

 
Jade - Ihana idea!

Olin jo testannut haamun pari päivää aiemmin kun tein uuden testin jossa selvä positiivinen. Lähdin sinä aamuna aikaisin töihin ja mies sekä lapset vielä nukkuivat. Laitoin positiivisen testin vessaan peilitasolle ohjelapun kanssa ja sit kun soitin töistä kotiin niin olihan sen isäntä löytänyt ja myhäili sitten että onnea nyt ja vitsaili sitten että onneksi voi nyt lakata ressaamasta mun raskaaksi saamista :)
 
Mies oli töissä kun tein testin, otin sitten kuvan positiivisesta tuloksesta ja kuvan mukaan tekstin: piti ihan vaan varulta tehdä kun menkat on viikon myöhässä mutta tulos olikin tämä!

Mies soitti hetken päästä ja kysyi oliko tulkinnut ihan oikein. Mies siis ei ole halunnut enää kolmatta eikä olla yritettykään. Hyvin iloiselta kuulosti kuitenkin ja eilen laittoi vielä töistä viestiä että oli selannut foorumeita joissa on kolmas tulossa ja että kyllä me selvitään ja oli kuulemma vielä käynyt katselemassa nettiautossa tila-autoja :D

supernova: eikös me odotettu yhtäaikaa toukokuisissa 2010? :)
 
Mimmu86- joo kylläpä oltiin samassa! Mun syntyi vain viikkoa ennen laskettua aikaa :) Meilläkin kolmatta nyt odotetaan ja toivottavasti pysytään mukana loppuun asti.
 
Olimme laskeneet tarkkaan koska aion raskautua, ja halusimme LA:n tammikuulle, joten osasimme odottaa/toivoa että tärppäisi. Huhtikuun 1 pvä oli menkat ja 15 pvä ovulaatio joten vähän ennen ovista ja jälkeenkin tehtiin varmaksi että tärppäisi ja viikot meni ja odottelin kovasti tuleeko menkat 29.4 vai ei ja ei ne tullu. Tein sitten tesin 30.4 ja plussaa näytti. Lähtein sitten alla olevan kuvan miehelle, vaikka hän oli jo varma käyttäytymisestäni ja mielenmuutoksistani että olin raskaana. Oli hän silti iloinen saadessaan kuvan puhelimeen.
NfHuEBpEuQvPfQyuBovIYsc4HRQcn8UINAAE0LPQKbk
 
Minä vaan näytin testiä ukolle että voitko uskoa (lopetettiin nimittäin yrittäminen just viime kuussa).. Eipähän tuo mitä siihen sanonu. Viime yönä sitten kännipäissään oli laittanu FB:hen (KUINKA SÄÄLITTÄVÄÄ MITÄ!!??) mulle viestin etttä ei usko että voin olla raskaana ku kanssa käymistä eli seksiä ei ole juuri ollut.. huh huh
 
Minä vaan näytin testiä ukolle että voitko uskoa (lopetettiin nimittäin yrittäminen just viime kuussa).. Eipähän tuo mitä siihen sanonu. Viime yönä sitten kännipäissään oli laittanu FB:hen (KUINKA SÄÄLITTÄVÄÄ MITÄ!!??) mulle viestin etttä ei usko että voin olla raskaana ku kanssa käymistä eli seksiä ei ole juuri ollut.. huh huh
 
Heh. Kaikenlaisia reaktioita, kaikenlaisia miehiä. :) Meillä ensimmäiset sanat olivat. "Vittu! Helvetti! Perkele! Pitää soittaa Jupelle." Nähtävästi ukoillakin tarve jakaa tunteitaan.
 
Mulla oli mututuntuma että jotain erikoista on meneillään kun kuukautiskivut oli erilaisia ja jatkuivat pidempään. Tehtiin sitten miehen kanssa yks ilta halpistesti jonka toista haaleaa viivaa yhdessä ihmeteltiin ja zoomailtiin..
Parin päivän päästä tein aamulla clearblue testin joka sitten näytti raskaana 2-3, mies kattoi tuloksen sängyssä ja jotain se siinä ähisi ja pussaili :D Halailtiin ja semmosta. Molemmilla epätodelline olo.. Mies oli meistä se jolla oli vauvakuume joten olen odotellut kukkia tai jotain romanttista mutta semmosia ei oo tullut :wink Vaikka onhan se ollu erilainen, huomaavaisempi ja entistäkin kärsivällisempi :D Lopetin pillerit maaliskuussa jolloin mentiin vielä kumilla. Laskettiin kans että halutaan LA ens vuodelle (mies on jouluvauva) ja vaikka hedelmöitys huhtikuussa on hiinä ja hiinä, en olis ikinä uskonut raskautuvani heti! Mutta, elämä yllättää :)
 
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin Frankin isä mr. J (ei siis olla yhdessä) huus vaan että; Sä teet abortin! Ei ollu suunniteltu ja mr. J ei mielestään ole valmis isäksi, miettii nyt ja pohtii tahtooko olla mukana vai ei.. On kyllä pyytänyt anteeksi käytöstään/reagointiaan, ymmärtäähän sen, shokki oli kova molemmille..


-Milka
 
Sanoin vaan miehelle että taidan tehä testin varuiks, kun oli ollu jo jonkun aikaa vähän outo olo ja luulin että oon kipeä. Mies seiso esikoisen kans vessan ovella ja sano leikillään esikoiselle että kädet ilmaan, niin tuuletetaan, jos äiti on raskaana. Sit testiin tulikin samantien 2 tummaa viivaa ja mä olin että mitä helv***** :O (Esikoinen sai alkunsa ovulaatioinduktiolla, joten olin varma etten tuu luomusti raskaaksi) sit mies oli vaan että ootko oikeesti raskaana ja alko innoissaan tuulettamaan esikon kanssa :) Sitten mut valtasi suuri onnen ja epävarmuuden tunne, voiko tää oikeesti olla totta?? Sit halailtiin ja pussailtiin kaikki vessan lattialla :Heartred Voi tätä onnea :Heartred
 
Takaisin
Top