Miten jaksat töissä?

maasselii

Jostain jotain jo tietävä
Teen lähihoitajan töitä ja työ raskasta fyysisesti ja henkisesti. Välillä kaatuu sänkyyn työpäivän jälkeen ja paikat särkee. Vielä olen sinnitellyt mutta tänään oli tuskaa kun oli niin kuumakin.

Itse sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa, jossa päivät vaihtelevat paljon. Vaikka ollut melko rauhallisia, niin olen joutunut olemaan torstaista asti pois töistä selkäkipujen ja supistuksen vuoksi. Tänään käytiin kaupoissa vauvalle tarvikkeita katsomassa enkä kauaa edes kävellyt, niin kivut ja supistukset tulivat :/ huomenna neuvolalääkäriin. Tuntuu niin turhauttavalta olla kotona, kun siellä ei vaivoja ole, kun saa säännöllisesti jalat ylös yms, mutta heti kun lähtee vähän rasittamaan, niin on pakko pistää hitausvaihde päälle kipujen vuoksi. Tänään hankin tukivyön, jotta jaksaisin paremmin. Onneksi perjantaina alkaa loma :)

Hoitotyössä minäkin, todella vaihtelevat olosuhteet. Välillä ottaa henkisesti liian lujille ja välillä taas fyysisesti ihan liian uuvuttavaa. Sen lisäksi teen töitä n.100h per viikko, eli 14h/7pv se ehkä eniten ottaa voimille kaikin puolin. Toki mulla tuon rupeaman jälkeen on yhtä paljon vapaatakin, mutta ei ole kyllä raskaana olevan hommaa nuo työpäivät.
Tämä viikko enää ja pääsen kesälomalle! Ja näillä näkymin en enää palaa työelämään ennen kun äitiyslomat/hoitovapaat sun muut on pidetty :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä teen kaksvuorotyötä mielenterveyspuolella nuorten parissa. Fyysisesti ei rankkaa mutta henkisesti sitäkin enemmän. Ennen kesälomaa olin yhden viikon stressilomalla ihan kaikkian tilanteiden takia, mitä työmaalla pyöri. Toiset asiakkaat huomioi mua ja mun tilaani oikein hienosti mutta toiset ei reagoi siihen mitenkään. Viime viikolla töihin palattuani jouduin heti tilanteeseen, jossa asiakas sai raivokohtauksen; toinen ohjaaja keskitti tilanteessa huomion itseensä ja minä nalkissa seinän vieressä käänsin vaan mahani pois päin ko. asiakkaasta, jos olis huitassut tai jotain. Ei sinänsä ollut muuta kuin huutoa siinä tilanteessa mutta pelästyin niin että myöhemmin tuli melkein itku; huomaa että pikkasen on herkempi nyt! :)

Jään töistä pois jo elokuun lopusta, pidän kaikki pitämättömät lomani ja myös huhtikuun jälkeen kertyneitä. Ei oo aikomusta palata äitiysvapaan jälkeen (paitsi ehkä osittain), ei välttämättä ollenkaan. Pitää ensin katsoa miltä äitiys tuntuu jne. :)

Voiko tähän vastata, että en jaksa? Oon lastenkodissa ohjaajana. Lapset kaikki jonkin diagnoosin omaavia ja väkivaltaista käytöstä, niin verbaalista kuin fyysistä löytyy. Luojan kiitos pääsen nyt keaälomalle vaikkakin saikun kautta. Pomot ei tunnu yhtään tajuavan raskaana olevan työntekijän erityistarpeita, onneksi on työkaverit. Pelkään joka vuorossa vauvelin puolesta, paitsi kun tietyt väkivallattomat lapset paikalla. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan ammatin suhteen. ..

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

viime yön valvoin supisteli ja selkää särki, aamulla soitin neuvolaan tämä päivä sairaslomaa ja huomenna lääkärille. Kesäloma oli jo, en lomia miettiessä ajatellutkaan että meille tulee vaiva :). Työskentelen mielenterveys ja päihde kuntoutujien kodissa.

Tsemppiä kaikille jotka yritätte työssä jaksaa! Täällä halua olisi ollut mutta migreenin takia lähes koko raskaus oltu sairaslomalla, keittiötyötä teen eikä sinne kuumuuteen tämän pään + kevennetyn lääkityksen kanssa ole ollut asiaa. Nyt ollaan työnantajan ja neuvolatätin kanssa yhtä mieltä, että töihin en palaisi, ennen kun on äitiysvapaat yms. Ohi, mutta kun se on se lääkäri joka sanoo viimeisen sanan :/

Mulla on teihin muihin verrattuna leppoisa toimistotyö, joten hyvin olen jaksellut. Muutenkaan tämä raskaus ei enää juurikaan "vaivaa" - pahoinvointi aluksi pisti muutamiksi päiviksi saikulle. Tavoitteena onkin jaksaa olla töissä ihan äitiysloman alkuun saakka, jos vaan ei mitään ongelmia ilmene. Kesäloman jälkeen onkin sitten enää reilu kuukausi jaksettavaa (+ kouluhommat siihen päälle mutta eiköhän niistäkin jotenkin selvitä).

Täällä myös jakseltu ihan hyvin, teen seisomatyötä pienessä putiikissa, ja en koe työtäni rasittavaksi vielä tässä vaiheessa ainakaan. Myös työmatkat olen vielä toistaiseksi pystynyt kulkemaan pyöräillen, tosin tuntuu että hengästyn helpommin kuin aiemmin.

Täälläkin jaksettu ok, huoltoasemalla oon tarjoilijana/myyjänä. Järjettömän kuuma on ja todella kiire eli fyysisesti raskasta mut onneks on viä pystyny hyvin tekeen työt! Kolme vkoa kesälomaan ja sitten onkin jo paljon rauhallisempi meno kun loma loppuu.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Toimistossa täälläkin ja ihan hyvin on jaksanut paitsi selkä kipeytyy pitkään istuessa. En ole joutunut olemaan sairaslomalla lainkaan raskauden aikaan, mutta harvoin olen muutenkaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kaupassa töissä olen, ja teen kaikkea mitä pienessä kaupassa vaan on. Kuorman purut tuottaa hieman harmaitahiuksia mutta niistäkin selvinnyt kun on kysynyt apua :)

Minä työskentelen tällä hetkellä siivoojana, kun en oman alan töitä heti valmistuttuani saanut. Kohtalaisesti olen jaksanut niinä iltoina, kun töitä on vain pari tuntia, mutta neljästä viiteen tuntia on selvästi jo liikaa kerrallaan. Koska siivoan paria isoa myymälää, tekemistä on paljon ja etenkin roskien moppaaminen ennen koneella ajamista käy selän & jalkojen päälle, eikä olo todellakaan ole hyvä kotiin päästessä.

Lentokentällä isoimmassa kahvilassa ja kiirettä näin kesällä riittää. Onni on että esmiehenä olen ja voin junailla raskaimmat/rasittavimmat työt muille :) Lähinnä hyvin on pisteessä kaikki ymmärtäny "tilani" ja eikä suurempia tartte selvitellä. Eikä ne anna mun tehdäkkää enää kaikkee samallalailla kun ennen :grin
Paljon on kävelemistä, jaloilla olemista ja huomaa että kaipaa iltaisin jalkohen ylösnostoa. Vuorotyö rasittaa väsymyksellää ehkä eniten. Siihenkin kun on osannu asennoituu niin selvitty on :rolleyes:
Vielä siis ei vakavemmin rasita! Odotellaan loppu raskautta kärsivällisesti ja katsotaan mitä se tuo tullessaan :wink

Kotihoidossa työskentelen ja kolmivuorotyötä tehdään. Toistaiseksi olen jaksanut hyvin, eikä voinnissa ole ollut mitään kummempaa muutenkaan... Toki nythän ne ekat kunnon helteet vasta onkin!! Kaksi yötä olis valvottavana ja reilun kahden viiko loma olis tiedossa, jaksaa jaksaa :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Työskentelen sairaanhoitajana kotisairaalassa, työ on fyysisesti pääasiassa kevyttä ja olen mielestäni jaksanut hyvin. Tietenkin potilaiden hoito matalissa vuoteissa yms. käy välillä selkään ja jos joutuu kävelemään raput 3-4 kerrokseen niin puuskututtaa.. Vielä pari päivää ja 4 vko:n loma alkais ja sen jälkeen olis 1½ kk vielä töitä ennen äippälomaa..

Eile olin kyllä niin poikki että... teen välineholto työtä, ja pomonikun ei vieläkään ymmäärrä minua ja raskauttani
laittoi minut eilen huhkimaan yksin pesupuolelle!! onneksi sinne oli tullut sellainen nosturi, jolla hitaasti, mutta kuitenkin saa nostettua painavat hammas tavara laatikot pois kuljetus kärrystä.
mutta olin kyl niin poikki että joka paikkaa särki.. no nyt iltavuoroon ja yksin taas mutta pakkauspuolelle tällä kertaa..
voipi olla että kanssa kohta minä joudun hakemaan saikkua, en vaaranna kyllä itseäni, enkä vauvaa töiden takia.
päivä kerrallaa mennään siis
niin ja teen siis 2 vuoro työtä, ja siellä pesupuolella näin kesällä voi olla lämmintä se 30 astetta

Olen töissä keskikokoisessa myymälässä, jossa näin kesäisin on järkyttävän kuuma.. Nyt ne helteet vasta on alkaneet ja tänään pitäisi ekaa päivää mennä sinne kuumuuteen, saa nähdä kuinka jaksaa. Työni vaihtelee hyvinkin kevyestä asiakkaiden palvelusta raskaaseen kuorman purkuun ja ympäri myymälän juoksemiseen. Taidan tänään tänään tarkoituksellisesti laittaa sellaisen työpaidan, jossa mahani näkyy selvemmin niin jos ne asiakkaatkin ymmärtävät etten kanna heidän painavia ostoksiaan kovin mielelläni :P Välillä tuntuu työkavereiden/pomoni unohtavan tilani, mutta otan vähän omia vapauksiani siellä sitten, mitään kun ei pakko ole nostella yksin. Fyysisesti työni on rankempaa, kun joutuu melkein koko päivän seisomaan, henkisesti on helppoa.

Hattua täytyy nostaa teille, jotka työskentelette väkivaltaisten ihmisten tai henkisesti rankkojen asioiden parissa. Ei varmasti ole helppoa saattaa itseään vaaraan ja pelätä itsensä ja vauvansa puolesta!

Lähihoitajan hommia 3vuorossa demeyksikössä. Sairaslomalla ollut kohta 3vkoa ja voipi olla etten näiden kipujen kanssa palaa tän raskauden aikana hoitotyön pariin. Korvaavaa työtä varmasti ehottelevat, mutta kauhistuttaa jo ajatus siitäkin. Kotona ku hoitelee paria muksua ni on päivän päätteksi jo aivan remppakunnossa, ni mitenköhän sitten ku päälle vielä jtn korvaavaa työtä. Ja mä vihaan tätä ku kroppa pettää ja joutuu saikuttelemaan :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin