Miten aiotte kertoa raskaudesta muille?

Mä olen jo kertonut äidille ja isolle osalle lähipiiristä muutenkin. Olen kaikille sanonu että vielä ollaan kovin alussa ja tässä on toki riskinsä että kaikki ei menekkään hyvin. Tämä kuitenkin iso osa mun elämää tällä hetkellä ja haluan siitä päästä keskustelemaan muillekkin kun puolisolle. Olen myös ajatellut siltä kannalta et jos kaikki ei nyt sitten meniskään hyvin niin tarviin läheisiltä tukea tilanteessa, ja helpompi asiasta puhua kun jo tietävät raskaudesta.
 
Muokattu viimeksi:
Mä päädyin myös kertomaan äitienpäivän kunniaksi omille vanhemmille. Kerroin myös parhaalle ystävälleni, joka jo olikin tietoinen yritysaikeista. ☺️

Oli hyvä päätös kertoa avoimesti näille muutamille, niin on saanut muutakin juttuseuraa kuin oma mies ja tämä foorumi. 😄

Vanhemmat olivat todella onnellisia, mutta myös hyvällä tavalla varmasti realismin kautta hekin. Eli varovaisen innostuneita. ☺️
 
Tällä hetkellä raskaudesta tietää vain miehen lisäksi whatsapissa oleva PCOS-ryhmä 🙂 Sisko saa tietää huomenna kun se on ainoa lähipiiriläinen joka tietää että mulla on ylipäänsä ovulaatiota edes tapahtunut.

Miehen porukoille ajateltiin kertoa varhaisultran jälkeen, en vielä tiedä kuinka..

Omalle äitille kerron juhannuksena (mun pitäisi viettää juhannus festareilla kotikotipaikkakunnalla joten olen siellä joka tapauksessa, raasu ei varmaan osaa edes kuvitella minkä yllätyksen se saa) ❤️

Muille aletaan kertoa ehkä ekan kolmanneksen jälkeen ja sitten ihan julkiseksi (eli ne loputkin facebook-kaverit ja instakaverit joihin ei mitään muuta kontaktia ole) ajateltiin laittaa vasta jouluaattona (laskettu 29.1). Toivottavasti saadaan sekin ilmoitus tehdä❤️
 
Esikoisen kohdalla kerrottiin muille vasta ekan kolmanneksen jälkeen, sama ajateltiin tehdä nyt, eli vain mies ja minä itse tiedetään tästä vielä. Ekat joille kerrotaan on meidän lapset (yhteinen sekä bonuslapset 7&8v), isovanhemmat, minun pikkusisko perheineen sekä isosiskoni ja sitten läheisimmät ystävät, loput saa tietää ig- ja fb-päivityksen kautta. En malta odottaa että voin kertoa raskaudesta, en yhtään tykkää pitää salaisuutena mutta tuntuu kuitenkin parhaimmalta näin kunnes tämä pahin riskiaika on ohi.
 
Lähimmille kerrottiin jo 7. viikolla. En tiedä, ilmoitetaanko missään vaiheessa julkisesti somekanavissa. Ehkä annetaan tuttavien itse huomata kasvava masu.
 
Meillä tietää aika moni lapsettomuushoitojen vuoksikin. Yrittänyt oman jaksamisen mukaan puhua hoidoista ja muusta, juurikin sen vuoksi kun niistä ei puhuta 😶
 
Ultra on 11+6, sen jälkeen vasta kerron. Sisko ja yksi ystävä tietävät jo.

Ei asuta samalla paikkakunnalla mun vanhempien kanssa, joten viesti menee puhelimitse.
 
Tällä viikolla on nt-ultra, ja sen jälkeen on tarkoitus sitten jossain vaiheessa kertoa vanhemmille ja muulle lähisuvulle sekä ystäväpiirille. Yksi ystävä jo tietääkin, muuten ei vielä kukaan muu. Töissä kerron sitten ennen tai jälkeen loman elokuussa, katsotaan vähän mikä fiilis ja miten vatsa alkaa näkyä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mahdollisesti muulle maailmalle (somessa) sitten joskus vasta paljon paljon myöhemmin, jos silloinkaan mitenkään asiasta erikseen ilmoitellaan.

Vielä ei olla suunniteltu sen tarkemmin, miten asiasta kerrotaan vanhemmille, omille vanhemmille ajattelin ehkä laittaa viestillä (en vielä tiedä mitä tarkalleen), mutta miehen vanhemmille voi olla, että kerrotaan kun mennään heillä käymään ensi viikonloppuna mahdollisesti. Itselleni tuntuisi kyllä jotenkin luontevammalta kertoa tällaisesta ensin viestillä, ennemmin kuin että pudotetaan pommi kasvotusten, mutta mies taas kertoisi mielummin kasvotusten asiasta. En vain itse ole jotenkin "hyvä" tällaisissa asioissa kasvotusten, mielummin tosiaan kertoisin ensin viestillä ja sitten sen jälkeen juttelisin asiasta kasvokkain :No Evil Monkey:
 
Itselleni tuntuisi kyllä jotenkin luontevammalta kertoa tällaisesta ensin viestillä, ennemmin kuin että pudotetaan pommi kasvotusten, mutta mies taas kertoisi mielummin kasvotusten asiasta. En vain itse ole jotenkin "hyvä" tällaisissa asioissa kasvotusten, mielummin tosiaan kertoisin ensin viestillä ja sitten sen jälkeen juttelisin asiasta kasvokkain :No Evil Monkey:
Mä oon myös miettinyt että taidan omille kavereille kertoa asiasta ensisijaisesti viestillä että saavat ilman mun silmiä ja korvia reagoida asiaan ihan miten lystäävät ja sitten asiallisesti mulle 😅 muutama kaveri löytyy joilta saattaa tulla ihan mitä sattuu, esimerkiksi voisin odottaa joidenkin sanovan tyyliin "mitä helvettiä en oisi kyllä ikinä uskonu" ja sellasia reaktioita en jaksa kuunnella
 
Kerrottiin heti ekan neuvolakäynnin jälkeen mun äidille ja veljelle sekä puolison perheelle. Puhelimitse kaikki, koska välimatkaa.

Puolison äiti meinasi pyörtyä, oma äiti oli hämmästynyt (positiivisesti) ja veli hyvinkin ilahtuneen oloinen. 🥰

En ole somessa tai missään vielä isommin huudellut, se varmaan lähempänä rakenneultraa, tai ehkä sen jälkeen vasta.
 
Takaisin
Top