Morjens!
Kaameeta kyytiä se tuo aika vaan menee, kun tosiaan ens viikolla tulee naperolla jo kolme kuukautta täyteen... :) Täälläkin pyörähdettiin masulta selälleen noin viikko sen jälkeen kun 2 kk tuli täyteen, ja mahalla ollessaan sätkii jaloilla ja jonkun kerran on jo peppukin noussut ihan hyvin ylöspäin. :D Kuhan nyt ei ihan heti liikkeelle lähtis kuitenkaan...
Meillä kaikki muut paitsi minä on sairastelleet enemmän tai vähemmän. Esikoisella oli monta päivää kuumetta, yskää ja nuhaa ja tulihan se sitten yskä tuolle vauvallekin. Onneksi ei kuitenkaan kuumetta tullu pienelle.
Isabell kyseli tuolla helmikuun ketjussa imetyksestä, niin vastailenpa tänne. Eli minä oon kyllä ajatellu täysimettää sinne puoleen vuoteen asti. Toki jos tuo vauveli alkaa osoittaa merkkejä, että olisi valmis syömään kiinteetä ruokaa jo aiemmin, niin sitten toki sitä saa. Meillä mennään sormiruokaillen, eli mitään soseita en ala vääntämään enkä varsinkaan ostamaan. Imetystä jatketaan varmaan sinne noin vuoden kieppeille, mutta ei varmaan paljon pidemmälle. Esikoista imetin vuoden ja 3 kk ikään asti, mikä sinällään tuntui ihan sopivalta ajalta. Ei välttämättä olisi vielä tarvinnut lopettaa tuohon, mutta toisaalta tuli kuitenkin sellainen tunne, että alkoi riittää... :D
Kovasti odotan, että päästäis taas neuvolaan, että sais tietää tarkkaan miten paljon tuo pötkö jo painaa, kun välillä meinaa voimat käsistä loppua... :D Tuntuu, että ihan muutamaa yksittäistä tapausta lukuunottamatta, nämä meidän muksut on ihan kauheita jässiköitä...:)
Älkää naiset antako imetyksen sitoo itteenne liikaa. Toki esikoisen kanssa se tilanne on aina vähän eri, kuin sitten seuraavien kanssa, mutta kyllä ne miehet ja muut sukulaiset pärjää sen vauvan kanssa, kunhan vaan syöminen tuttipullosta onnistuu. Minä oon pumpannu maitoa pakkaseen vaikka kuinka ja paljon. Välillä tehny niinkin, että jos ruokailuväli on venähtänyt esim. pitkien unien takia ja tuntuu tissit täysiltä, niin oon pumpannu tissit melko tyhjän tuntuisiksi ja sitten niillä "tyhjillä" tisseillä onnistunu kuitenkin ruokkimaan tuon naperon. Kun minä en ainakaan saa pumpulla maitoa liikkelle samaan malliin kuin mitä tuo vauva sitä pystyy imemään, eli vaikka pumpulla ei maitoa enää tule, niin tuo poika kyllä saa sitä maitoa irti niin, että suupielistä välillä valuu... :D Mutta suosittelen tosiaan yrittämään sitä oman ajan ottamista, se tekee tuolle pääkopalle melkoisen hyvää, eikä kyllä minun mielestä ainakaan vaadi imetyksen lopettamista... :)
Nautiskelkaahan kauniista kevätpäivistä, joita on toivottavasti tulossa vielä paljon!