Mitä yleisiä tai tavallisia raskausvaivoja teillä EI ole ollut?

mammikammi

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2021
Mulla ei ollut lainkaan raskauspahoinvointia. Tasan kaksi kertaa alkuraskaudessa jouduin menemään pöntön ääreen, mutta ei sitten mitään tullutkaan.

Selkäkipuja ei ole ollut lainkaan.

Peräpukamia ei ole vielä rv38 mennessä tullut, toivottavasti ei tule synnytyksessäkään.

Mitäs muuta "tavallista" on jäänyt tulematta, nyt en keksi o_O
 
Peräpukamia ei tullut. Muita ei tule mieleen. Pikemminkin tuntuu että vähän kaikki tavalliset oli vähintään lievänä.
 
Raskauspahoinvointia ei ollut, ei epämääräisiä mielitekoja, mikään haju ei yököttänyt.

Liitoskipuja oli muutama päivä n vkolla 30, muuten pääsin liikkumaan koko odotusajan kuin normaalisti, maha ei ollut juuri ollenkaan tiellä.

Nahka kesti, ei tullut raskausarpia. Odotuksessa tullut paino jäi korkojen kanssa synnärille.
 
Peräpukamia ei tullut odottaessa (synnytyksessä joo...), ei myöskään ollut ummetusta. En saanut raskausarpia enkä pysyviä lisäkiloja. Verenpaine ei noussut, ei ollut myöskään raskausdiabetesta.
 
4 lasta, ei tullut pukamia raskaana tai synnytyksessä, verenpaine ja sokerit pysyi normaalina vaikka painoa tullut reilusti (22-29kg)
Kolmosesta myös ehkä epätavallista oli se kun pahoinvointi alkoi vasta toisella kolmanneksella ja alkuraskaus oli täysin oireeton, ilman testiä ja puuttuvia menkkoja ei olisi huomannut.
 
Ai niin, verenpaine ei noussut. Ensimmäisen odotusaikana oli niin alhainen että neuvolassa suositeltiin syömään suolaa ja salmiakkia.
 
Esikoisen aikana ei pahoinvointia, ei raskausarpia eikä verenpaineen kanssa ongelmia.
Närästys alkoi loppuajasta, selkäkivut kasvoi mahan myötä (mullon notkoselkä, joka edesauttoi tätä) ja pukamat tuli synnäriltä.
 
Kolmessa raskaudessa en ole kertaakaan oksentanut eikä ole ollut pahoinvointia.
 
Mulla nyt kolmas raskaus menossa ja yhdessäkään ei oo ollut raskauspahoinvointia tai edes etovaa oloa. Oikeestaan ollut tosi vähän mitään oireita et ainoo merkki raskaudesta on ollu menkkojen poisjäänti ja plussa testi. Sen lisäks ei oo yhden yhtä raskaus arpee missään.
 
Mulla tuli vasta neljännessä raskaudessa raskausarpia. Neljännessä myös oksensin ensimmäisen kerran. Tässä viidennessä olen myös kerran oksentanut.:joyful: Molemmat pahan hajun vuoksi. Muuten en ole koskaan kärsinyt varsinaisesta raskauspahoinvoinnista.
 
Varmaan kaikki muut raskausajan vaivat löytyy täältä, mitä maa päällänsä kantaa :hilarious:
Mutta ei ole tullut suonikohjuja mihinkään :wideyed:
Toivotaan ettei ehdi tulemaankaan, huomenna rv 39 :hilarious:
 
Takaisin
Top