Mitä voiteita/öljyjä masulle ja rintoihin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja celia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: corollamyyntiin

Missä hinnoissa nuo biothermit on? Ja mistä
niitä saa ostaa? Apteekista?

Kasvorasvani on Biothermin Aquasource Nonstop kuivalle iholle. Se taitaa normihintaisena maksaa noin 50 euroa, mutta Sokos ja Stockmann myyvät sitä yleensä vuorokuukausin sellaisissa pakkauksissa, joissa on myös kasvovesi ja puhdistusvaahto. Nyt näytti olevan hintaa Stockkalla jotain 40-50 euron välillä. Mies tuo sitä  yleensä myös työmatkoilta. Mulla menee ehkä neljä purkkia vuodessa. sitä ei tarvi laittaa kauheasti koska on riittoisaa ja imeytyy.

Tuo Lait Corporel on kanssa normihintaisena tyyris, 200 ml taisi maksaa jopa 30 euroa eli jäi ensimmäisen kokeiluputelin loputtua kauppaan. Mutta edelleen, Stockka ja Sokos myyvät 3+1- päivien ja Hullujen päivien aikaan säästökokoa 500 ml/noin 20-25 euroa. Kahdella pumppupainalluksella rasvaa yläkropan eli on riittoisaa. En ole kovin kova luttaamaan rasvaa, mutta tuo pullo on ollut melkein vuoden.

Tuntuu, että nykyisin menee kyllä kosmetiikkaan vähemmän rahaa, kuin esimerkiksi opiskeluaikana, jolloin oli pakko ostaa halvinta kaikessa. Tosin vaikea näitä on suoraan vertailla ja arvioida. En käytä huulipunaa, mutta olen kuullut sanottavan, että naisen huulipunan hinnan kipukynnys on aina 1% naisen bruttopalkasta. Eli sitä mukaa se nousee, kun tulotkin. eikä kenelläkään koskaan ole yhtään ylimääräistä.

Merkkikosmetiikassa on se hyvä puoli, että niistä on aina ja lähes poikkeuksetta jaossa näytepakkauksia! Ei tartte ostaa kallista sikaa säkissä.

Dermoshopin jotain hajusteetonta rasvaa. Mutta siitä huolimatta mulle on tullu reisiin ja pakaroihin raskausarpia [&o]. Onneks ei sentään mahaan ja rintoihin oo ilmaantunu. Mutta mies lohdutti ja sano ettei sitä ainaka haittaa, sano vaan et ne tekee mut nyt aivan erityiseksi [:)]. Ite koen ne lähinnä sellasiks ettei tarvi enää uimarannoille eksyä [8|].

Itse olen käyttänyt masuun sekaisin öljyjä, Vichyn raskausarpivoidetta ja perusvoiteita, mutta pienet arvet on ilmestyny silti. Mulla tuo masu kasvo noilla noin 23-26 viikoilla niin hirmusta vauhtia (viikon 26 sf-mitta oli jo 28cm kun viikolla 23 oltiin vielä nätisti keskikäyrällä) ettei siinä rasvaamiset kauheesti auttanu =)

Mä olen käyttänyt ihan apteekista saatavia perusvoiteita, eli Aqualania ja Ceridal-öljyä. Tuota body shopin kaakaorasvaa ostin myös, mutta en tykkää kun jättää ihon niin nihkeäksi. Olen atoopikko, joten rasvailu on tuttua puuhaa jo ennen raskauttakin. Ainakaan vielä ei ole yhtään ainutta raskausarpea tullut (viikkoja nyt 33+5) ja massu on kyllä mahtavan kokoinen jo. Kuulemma on tosi yksilöllistä tuo arpien tulo, riippuu ihotyypistä.

Mulla taitaa olla iho sellainen, että arpia tulee, rasvasin tai en. Olen aikanaan urheillut ihan sm-tasolla, ja mulla on reisissä/pakaroissa raskausarpia lihasten kasvusta.. [&:] Miksi ne ei voisi hävitä nyt kun lihaksetkin ovat hävinneet.. [;)] Mutta pitänee yrittää rasvailla, vielä ei ole hätää kun masuakaan ei juuri ole! 16+2.

itse olen käyttänyt natusan baby oil suihkun jälkeen, sitä ei tarvitse paljoa ja se laitetaan ennenkuin pyyhit veden pois, se kosteuttaa 10 kertaa enemmän kuin tavallinen lotion. sitten käytän vielä natusan baby lotion mitä laitan aamulla. ihan hyvin tähän asti vielä toiminu

Lyydia, miulla on sama ongelma.. Eli rasvaileminen ei estä raskausarpien muodostumista, voi ehkä vain hieman hillitä niiden kokoa. Mutta rasvailemisesta tulee muutenkin niin hyvä olo kokonaisvaltaisesti, että tällaiselle kuivakolle se on joka kerta kuin pieni hemmotteluhetki. [:D]

Arwen kuivakko täälläkin.. [:D] Ehkä niitä siksi niin tuleekin. "Kauhulla" odotan millainen mahasta tulee.. Kävin tänään ihan pikapikaa bodyshopissa ja se suositteli sitä kaakao-vartalovoita. En kiireessä kerennyt sitä jäädä tutkiskelemaan. SannaKoo tuolla aiemmin mainitsi, ettei hänellä ainakaan oikein auttanut. Ehkä sitä voisi ottaa muiden perusrasvojen lisäksi käyttöön.. 

Meijän apteekissa sanottiin ettei ole erikseen rasvoja raskausarpiin...
Kesällä taas kun kävin karjaalla siellä hyllyllinen eri rasvoja ja muitakin tarvikkeita liittyen raskauteen. Että taitaa olla aika apteekki kohtaista mietä sieltä löytää!

Juuh itse oon käyttänyt apteekin perus rasvoja ja muutama viikko sitten ostin Doven Firming rasvan ja tuota olen koittanut laittaa muutaman kerran päivässä iholle.. (usein jää siihen yhteen kertaan, suihkun jälkeen.) ja nyt masu tosissaan alkanut kasvamaan vauhdilla ja koitan alkaa rasvaamaan sen 2 kertaa päivässä, masua ja tissejä. Doveen olen ollut tyytyväinen.
En tykkää olleskaan rasvoista jotka eivät meinaa imeytyä kunnolla ja helosan on kyllä yksi niistä.

Rasvaamisen aloitin joskus 5kk. ehkäpä.. en oo kyllä nyt yhtään varma.. ja ekat raskaus arvet tuli tisseihin toosi alussa koska ne lähtivät kasvamaan vauhdilla. nyt on tullut masuun ensimmäinen pystyarpi joka vain vahvistuu viikko viikolta. muuten ei ole ollutkaan arpia! :) Saas nährä mitä tulevat viikot antavat kropalleni.. Pakaroitakin olisi hyvä rasvata ja muutenkin ihoa jokapuolelta jos on paljon turvotusta ja paikat leviävät.

Lyydia, mulla nyt on muutenkin taipumusta noihin venymisarpiin, että tuskin se on rasvasta kyse... :)
Eli joillekin tulee, toisille vaan ei. Rasvaus on muutenkin hyvästä, plus että se on kiva hetki yhdessä vauvamahan kanssa!

jaica, oisko sun yksi pystyarpi se paljon puhuttu "linea negra"? Kulkee siis alavatsalta napaa kohti, joillain kiertäen navan ja jatkuen sitten ylöspäin? Sehän ei sinänsä oo raskausarpi, vaan joku muu hassu raskausjuttu :)

SannaKoo jos me molemmat ollaan taipuvaisia, niin ei se ehkä auta sit mullekaan! [:)] Mutta pitää kai sitä käydä ainakin vielä haistelemassa ja jos on kivan tuoksusta niin ehkä sitten ihan siksi! [:)]

Aika lailla alusta asti olen päivittäin käyttänyt joko öljyä tai Bodyshopin kaakaovoi-stickiä, joka kosteuttaa ja lisää ihon elastisuutta. Tuosta stickistä olen tykännyt paljon, on suht edullistakin (14e) mutta aika usein saa olla uutta ostamassa. Öljynä on ollut Saksasta ostamani vauvaöljy, jota suositeltiin myös raskausmasulle, sisältää manteli- ja jojobaöljyä. Nyt kun masu on alkanut olla isompi rasvailen aamuin illoin masun, rinnat, kyljet ja lantionseudun. Parhaani yritän ehkäistä arpia, meillä on perheessä siihen kuten myös suonikohjuihin iso alttius, kaikilla naisilla on tullut kamalat arvet ja kohjut. Hyvin mahdollista, että saan itsekin, vielä ei ole näkynyt, mutta ainakin olen sitten parhaani yrittänyt ja enempäähän ei voi. 

Mulla on ollut 4. kuukaudelta lähtien Biothermin Biovergetures eli raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettu voide. Hinta on aika suolainen, 39 euroa eikä ole kovin iso puteli. Mulla ihotyyppi on sellainen että arpia helposti tulee, mutta toistaiseksi olen niilta nyt välttynyt. Tuon voiteen etuna se että imeytyy tosi hyvin eikä jää tahmainen olo. Kutinaa ei ole ollut lainkaan voiteen aloittamisen jälkeen. Voi olla että joku edullisempikin voide ajaisi saman asian..

Takaisin