Mitä vaatekokoa olet?

Mitä kokoa olet?

  • XXS

    Äänet: 0 0.0%
  • XS

    Äänet: 3 13.6%
  • S

    Äänet: 5 22.7%
  • M

    Äänet: 8 36.4%
  • L

    Äänet: 5 22.7%
  • XL

    Äänet: 5 22.7%
  • XXL

    Äänet: 1 4.5%
  • Jokin muu

    Äänet: 1 4.5%

  • Kaikki äänestäjät
    22
Pitkään olen käyttänyt juurikin S-kokoa. Jos vaatteen mitoitus poikkeaa normaalista, niin silloin koko saattaa olla eri. Housuissa on ehkä enemmän heittoa. Äitiysvaatteita tilasin myös koossa s ja ovat hyvin sopivia. On kasvuvaraa eli etenkin paidoissa tarpeeksi pituutta. Nyt menee vielä entiset vaatteet, ainoastaan farkkuja en pitkiksi ajoiksi enää pue, koska puristuksellaan heikentävät verenkiertoa ja siitä seuraa oikein mukava turvotus :grin
 
Yleisesti ottaen kokoa M (~38/40).
Kehonmallini on kuitenkin semmoinen, että esim. kaikki takit kokoa M eivät mene rintavarustuksen päältä kiinni, niin tarvitsee ottaa isompi koko ja muualta sitten lepattaa :meh:
Sama juttu tykökoistuvissa housuissa, että muuten hyvä, mutta lantiolta saattaa jotkut mallit kiristää. Enemmän vaikeuksia kuitenkin takkien ja paitojen kanssa, on ihan tuskaa löytää oikeasti hyvännäköisiä vaatteita, jotka ei jostain suunnasta joko pussita tai kiristä.
 
Ennen raskautta oli yleensä XS/S, nykyisin M. Vanhoista farkuista ei ole synnytyksen jälkeen missään vaiheessa sopineet yhdetkään, paidat useimmat sopii.
 
Nyt oon raskaana, raskausvaatteista M-kokoa on tullut pidettyä. Ennen raskautta yläosa (XS)S ja alaosa M.
Oon aika pitkäraajainen, joten monesti pituuden vuoksi pitää valita isompi koko. Mutta selvä päärynävartalo kuitenkin. :D
 
Olen epäsopusuhtainen. Alavartalo on kokoa XL leveän lantion, paksujen reisien ja pitkien koipien takia, kun taas ylävartalo M-L kapean vyötärön ja hoikkien hartioiden takia.
 
Yleensä M, mutta merkistä riippuen voi olla myös S tai L
 
Takaisin
Top