Mitä tarviketta luulit turhaksi mutta olikin tarpeellinen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki on sitä Niistäjää lähinnä haukkunut, mutta kerkesin sellaisen ostamaan ennen kuin lueskelin asiasta enemmän. Sillä Niistäjällä ollaan nyt sellaisia räkäkonnia neidin nenästä imuteltu pois aika useinkin, kyllä se sellaisiin toimii. Mut sit jos neidille joku kunnon räkätauti iskee niin luulen että pitää se Nenä-Friida hankkia....

Mun mielestä se pikku niistäjä on ihan turha ja väpelö. Nenäfriidan ostoa taas en ole koskaan katunut. Iha paras apu räkäiselle nenulle.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin siis toi Nenäfriida. :thumright

Meillä ei oo nenä-Friidaa hommattu ja ihan hyvin ollaan pärjätty ilmankin. Keittosuolatipat on toiminu ihan hyvin,

Keittosuolatipat on kans jees, mut tuntui ettei iha riittäneet. Kun sitkeää räkää tuli ihan kokoajan nii ei niitte tippojen tai/ja suihkepulllon kans jaksanu säätää. Toi nenäfriida on siit loistava, et se räkä lähtee heti ja siististi säiliöön sotkematta lasta, vaatteita jne. Mä siis pelkäsin aluksi, et se on yhtä turha ku pikku niistäjä mut onkin ollut joka euron väärti vekotin.

Kuolalappuja pidin turhana. Tänään ostin ensimmäisen testiin. Poika poksautti viidennen hampaansa ja kuudes varmaan seuraa pian. Aiempien hampaiden teko ei ole aiheuttanut niin massiivista kuolatulvaa kuin nyt, niin en ole kuolalappuja tarpeellisiksi kokenut. Vaan piru ku se on hyvä sekin nyt, kun sitä kuolaa riittää! Eikä poika ees hoksaa sitä joten ei revi. Ruokalappuja ei o koskaan pidetty kun poika vihaa niitä ja repii, mut onneks kuolalappu saa olla. Täytyy ommella itte niitä lisää! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä käytän keittosuolatippoja nenäfriidan kanssa. Tipat eka irrottaa liman ja friidalla saa hyvin imettyä sen pois. Pikkuniistäjästä ei oo ollu meillä mitään apua..työnsi limaa vaan syvemmälle..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Ostettuani Sack'n Seat matkasyöttötuolin, monet sanoi joko ääneen tai mielessään (vaistosin sen) sitä turhaksi...mutta kokeiltuamme, se osottautui hyväksi pelastukseksi monessa tilanteessa. Esim. ei tarvinnut juosta kotiin iltapuurolle, kun sen pysty yhtähyvin ottaa mukaan kaverille =)

Joo, meilläkin olisi ollut matkasyöttötuoli tarpeellinen. Nyt vain on painorajaa tulossa vastaan, eli äiti/isä toimivat varasyöttötuolina.

Sitteri :) Luulin ettei sellasta välttämättä tarvitse kun voihan se vauva olla lattialla tai leikkimatolla sen aikaa kun ite tarvii tehä jotai. No eipä viihtyny tarpeeks pitkään joten sitteriin oli poika laitettava ja siinä viereen kattelee ku äiskä touhuu omiaan. Harmittaa ku en ite hankkinu sitteriä, saatiin lahjaks sellanen ja on tosi huonon mallinen (ja ruma...). Ekat viikot oli ihan ok mut heti ku poika kasvo vähä pituutta ni ei asettunukkaa siihen, on ihan vinossa siinä ni oon yrittäny pyyhkeen avulla tukee asentoo paremmaks, sitteri siis makuuasennossa ku ei tulis mieleenkään nostaa pystympään ku on nii huonon mallinen laite.

Jos joskus tulee lisää lapsia ni ensimmäisenä hankintalistalla on hyvä sitteri. Mielellään joku tärisevä sellanen, sitä kaivattiin tuon ensimmäisen lapsen kanssa alun koliikki itkuissa mut ei keretty hommata ku koliikkivaivat meni ohi.

Joo, sitteri oli kyllä hyvä, vaikka neuvola kielsi ostamasta (?) kun lapsen selkä menee kuulema pilalle. No, ei mennyt ja nykyään tyttö hyppyyttää sitterissä lelujaan :)

Onko kellään kokemusta mahaa tukevasta vyöstä, en tiedä miksi sitä nyt kutsutaan, mutta kannattaako sellainen jo valmiiksi hankkia? Vielähän tää maha ei meinaa mihkään näkyä. Mutta onko siis turhake vai tarpeellinen?

Ajattelin itse tällaisen töihin hankkia kun olen koko päivän jalkojen päällä liikkeesä. joudun myöskin kyykkimään ja kumartelemaan aikapaljon työssäni jote taitaa tulla tarpeeseen.ettei paikat venähtele liikaa.

Monet täälläkin on niistäjää haukkuneet, mutta meillä niistäjä + keittosuolatipat on toimineet jopa flunssassa.

Taitaa olla jo mainittu, mutta...

Harsot. Taidettiin ostaa näitä raskausaikana yhden paketillisen + pari vähän isompaa + pari vielä isompaa (en muista noiden mittoja). Melkein ensimmäisinä päivinä vauvan kanssa kotona ostettiin lisää harsoja. Niitä käytetään/on käytetty hoitoalustansuojana ja siinä samalla pyllypyyhkeenä (vie tilaa pyykissä pyyhettä vähemmän ja kuivuu nopeammin), imetysharsona (ilman sitä maitoa olisi omissa ja vauvan vaatteissa ja sängyssä), pukluharsona (yks joka huoneessa), vaunujen aurinkosuojana, kapaloimiseen (niitä isoja. Yhdessä vaiheessa poika nukkui ekat päiväunet aina kapaloituna), sängyn suojana (meillä on hoitotaso sängyn päällä ja ne on pelastaneet monelta lakanoiden vaihdolta, kun pissa on jäänyt niihin), turvakaukalon suojana kun syötettiin siinä soseita ennen syöttötuoli-ikää, vauvan jalkojen suojana syödessä (vähentänyt housujenvaihtotarvetta kummasti) ja varmaan muuhunkin mitä ei tule juuri nyt mieleen. Laukussa on kanssa aina pari-kolme. Ne kun on tuikitarpeellisia ja menee vielä pieneen tilaan.

Kuolalaput. Ei oikeastaan tällä hetkellä tarpeen, kun poika ei kuolaa kovin paljoa, mutta aiemmin olisi ilman näitä saanut vaihtaa vaatteita yhtenään.

Rengasliina. En olisi ostaessa arvannut millainen arjenpelastaja siitä tulee. Se oli yhdessä vaiheessa vaunulenkin ohella ainoa tapa saada poika nukkumaan päiväunet.

Ajattelin itse tällaisen töihin hankkia kun olen koko päivän jalkojen päällä liikkeesä. joudun myöskin kyykkimään ja kumartelemaan aikapaljon työssäni jote taitaa tulla tarpeeseen.ettei paikat venähtele liikaa.

Mulla oli raskausaikana apuvälinelainaamosta lainassa tuommonen tukivyöhomma, mutta ei se oikein musta toiminut kuorma-autonkuljettajan ammatissa.. seistessä se tuntui ihan hyvältä, mutta istuessa ja paketteja nostaessa se aina painoi ja hiersi joka paikkaan.

Tukivyö oli itselläni hyvä raskausaikana. Kaksosista maha oli melko kookas ja vyö vähensi selvästi ennenaikaisia supistuksia. :)

En olisi ikinä arvannut, mutta pullonlämmittimet ovat olleet meillä todella tarpeelliset. Yöllä on ollut todella tympeää keitellä vettä ja lämmittää maitoa siinä. On niin helppoa napsauttaa vain virta päälle. :)

Mulla oli raskausaikana apuvälinelainaamosta lainassa tuommonen tukivyöhomma, mutta ei se oikein musta toiminut kuorma-autonkuljettajan ammatissa.. seistessä se tuntui ihan hyvältä, mutta istuessa ja paketteja nostaessa se aina painoi ja hiersi joka paikkaan.
Noh kyl se mulle on sitte tarpeellinen ku oon rahtiterminaalia siivoamassa koko päivän ei pahemmin istumaan ehdi.

Raskauden alussa käytin kevyempää tukivyötä ja raskauden edetessä hieman tukevampaa ja voin suositella. Itselläni fyysisesti raskas työ .

Mulla myös se Anita-tukivyö ja oli tarpeen fyysisessä seisomatyössä. Tuki hyvin selkää ja tietysti myös vatsaa.
Luen tätä listaa kauhuissani siitä kuinka paljon mulla on vielä hankittavaa!!! Eikö kuolaliinana käy tav. kolmiohuivi? Ilmeisesti pitää niitä harsoja alkaa metsästämään ja kosteussuoja sänkyyn.

Hepsuli mielellään kuolaliibaksi semmonen mikä neppareilla kiinni et saa tarvittaessa nopeasti auki kuristumisriskin takia :)

Imetysrannekkeella näkee nopeasti milloin edellinen imetys ollut ja kumpi puoli. Kuulostaa turhakkeelta mutta siinä vaiheessa kun joutuu heräämään monta kertaa yössä ja unet muutaman tunnin vuorokaudessa ei kaikkea vaan kykene muistamaan. Jos meille toinen lapsi tulisi niin todella aion sellaisen hankkia, harmittaa kun ei tullut vuosi sitten jo hankittua.

Mulla oli kans tukivyö. Tosi hyvä ja tarpeellinen :) samoin kun apteekista ostettu öljy. Mulla oli tosi iso maha, mutta ei tullu ainuttakaan raskausarpea kun jakso iltaisin aina öljytä :D

Takaisin