Mitä suunnitelmia synnytyksen suhteen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saigon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä uskon kanssa, että keho on tehty tätä varten ja keho tietää kyllä mitä tehdä synnytyksessä vaikka ei itse tietoisesti tietäisikään. Itse hämmästelen joka päivä miten keho voi tietää, että nyt pitää kasvattaa pientä tuolla mahassa. Aikamoinen systeemi ja koneisto kun alkaa oikein miettimään. Mistä keho tietää esim. paperihaavan tullessa, että nyt pitää alkaa parantamaan sitä? Aika nerokasta oikeastaan. Luotan myös kätilöihin ja heidän ammattitaitoonsa. Ei sitä oikein muutakaan voi tilanteessa joka on itselle täysin vieras näin ensisynnyttäjänä. En aio etukäteen stressata ja miettiä liikaa. Synnytystä on mahdoton suunnitella tarkasti kun kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan kuitenkaan. Toki on hyvä pohtia asioita etukäteen mutta ei sitten pidä masentua jos ei kaikki menekään niinkuin oli etukäteen suunnitellut. Itse pyrin pitämään avoimen mielen ja mietin lopputulosta eli sitä ihanaa pientä ihmistä joka sieltä tulee tähän maailmaan ja meidän perheeseen. Näin täällä mietteissäni. Tsemppiä kaikille  emoticon

Takaisin