Mitä sairaalakassiin?

Mulla oli mukana villasukat (turhat, koska sain heti synnytyksen jälkeen Martoilta sukat :grin), levy suklaata, pussi lakuja, protskupatukoita miehelle synnytyksen aikaiseksi evääksi (nämäkin oli turhia, kun ehti käymään hakemaan kunnon evästä sairaalan ravintoloista/kaupoista), hiusharja, shampoo&hoitoaine, hammasharja ja -tahna, deodorantti, parit sukat, puhelimen laturi ja mies heitti vielä kotoa lähdettäessä mulle kirjan mukaan. Lisäksi oli miehelle vaihtopaikat, hammasharja, bokserit ja lääkkeet, koska eläteltiin toiveita perhehuoneesta. Mitään en jäänyt kaipaamaan lisää, paitsi suklaata :grin sitä onneksi äiti sitten osastolle toikin pari levyä :hilarious: itselleni en mitään ”kotiintulovaatteita” tarvinnut, vaan ihan samoilla retkuilla kävelin autoon kuin millä olin synnyttämään lähtenytkin. Mies toi kotiutumispäivänä mukanaan turvakaukalon ja lapselle vaatteet. Monella näkyi osastolla olevan kassi kaupalla tavaraa mukana, en tiedä mitä niissä täyteen ahdetusta urheilukasseissa oli, joita joillain oli enemmänkin kuin yksi mukana. :hilarious:

EDIT: oli mulla myös imetysliivit mukana, mutta turhaahan nekin oli. Helpommalla pääsi kun oli ilman mitään osastolla. Mun mielestä oli myös mukavampi olla sairaalan vaatteissa (sukkia lukuunottamatta): nykyäänhän suositellaan ihokontaktia ja vauvallakaan ei ole vaatteita, joten aika paljon helpompi oli hillua löysässä helposti avattavassa kaavussa kuin jossain omissa kotivaatteissa. Lisäksi sai sotkea stressaamatta :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Aion pakata mukaan seuraavat:
- Äitiyskortti
- Kännykkä ja laturi
- Salmiakkia ja lakua
- Nännivoide, perusvoide, huulirasva
- Hammasharja ja -tahna
- Dödö, matkakoon shampoo ja hoitoaine
- Imetysliivit ja kestoliivinsuojat kotimatkaa varten

Itsekin tykkäsin sairaalan vaatteissa olla sairaala-ajan. Ja ilman imetysliivejä, koska vauva oli ihokontaktissa.
 
Nämä oli esikoista synnyttäessä kassissa, varmaan aika samalla nyt.

- Hammasharja & tahna
- Hiusharja
- Kasvopyyhkeitä
- Imetysliivit ja liivinsuojat (oli tosi tarpeeseen, kun maito suihkutteli joka paikkaan)
- Alushousut (en tarvinnut, sairaalan verkkopökät oli ihan hyvät (ja huvittavat) jalassa)
- Huulirasvaa
- Muutama side (tarvitsin omia siteitä, sairaalan siteet oli kauheita palleroita ja ottivat kiinni alapäähän)
- Dödö
- Shampoo, hoitoaine ja pesuainetta
- Muutama hiuspompula
- Supersalmiakkia
- Laturi

Niin joo, omat sukat aion pakata ja ehkä jopa vaatekerran. Sairaalan sukat oli kauheat ja se kaapukin hirveä, aivan liian iso ja muutenkin kutitti. Toivomuksena on kyllä se polikliininen synnytys, mutta kun ei voi olla ihan varma, että se toteutuu, niin pitääpi varautua.
 
Hammasharja ja - tahna, hiusharja, pompuloita, pesuaineet, deodorantti, laturi, äippäkortti, puhtaat vaatteet ja huulirasva.
 
- Hygieniatarvikkeet minulle ja miehelle
- Vaihtovaatteita miehelle, kotiutumisvaatteet minulle ja vauvalle
- Karkkeja, välipalakeksejä, Oatly-kaakaoita pillillä synnytystä varten
- Neuvolakortti, taksirahat, henkkarit
- Puhelin + laturi
- Vauvaopuksia luettavaksi
- Turvakaukalo odotti kassin vieressä, kassin päällä odotti pyyhe mikäli lapsivedet menee. Ja menihän ne, ei tarvinnut saada laskua penkin tärvelemisestä :D
 
Vastaan sillä perusteella mitä huomasin sairaalassa kaipaavani kun yhtään mitään ei ollut mukana.

Äitiyskortti
Vaatteet itselle ja vauvalle kotiin tuloa varten
Puhelin + laturi
Lompakko
Dödö ja Höylä kainaloiden ajamista varten

Mitään muuta en jäänyt kaipaamaan, kun kaiken muun olennaisen kyllä sai sairaalasta.
 
Hyödylliset: äitiyskortti, dödö, suihkugeeli, kosteuspyyhkeet, shampoo+hoitoaine, hammasharja+tahna, hiusharja, huulirasva, pampuloita, laturi, kännykkä, lompakko, eväitä (mehua, suklaata, keksejä), vauvan vaatteet kotiinmenoa varten, tumput vauvalle, sukat vauvalle, omat kotimatkavaatteet, sisäcrocsit, kertakäyttöinen vaipanvaihtoalusta minulle istuimensuojaksi autoon kotimatkalle.
 
Ainakin nämä oli mukana:

Äitiyskortti
Imetysliivit + liivinsuojia
Harja
Hammasharja
Kirja
Musiikkia (en edes muistanut sitä)
Eväitä (jäi syömättä)
Puhelin ja laturi

Mies toi kotiutumisvaatteet kotiutumispäivänä. Meille oli suositeltu ettei niitä otettaisi pienten säilytystilojen vuoksi synnyttämään mennessä mukaan, mutta hyvin ne olisi mahtuneet kaappiin joka oli käytettävissäni.
 
Ekan kanssa ei ollut muuta kuin mitä nyt yleensäkin kulkee mukana (äitiyskortti, lompakko, puhelin ja laturi), hammasharja, itselle vaihtovaatteet. Oli myös vähän jotain evästä, mutta ei niitä tullut syötyä.

Tokan ja kolmosen kanssa ei tainnut olla edes vaihtovaatteita, kun puhtaissa kotoa lähti ja heti sairaalakaapu päälle. Polikliiniset synnytykset niin eipä siinä parin tunnin aikana ehtinyt kovin paljoa tavaraa/hiustuotteita yms. kaipailemaan. Ollaan menty sillä ajatuksella että mies tuo sitten jos jotain erityistä tarvitsee. Norm käsilaukun sisällöllä pärjännyt melko pitkälle.

Vauvan vaatteet ja kaukalo jätetty autoon odottamaan kotiutusta
 
Mitä niitä nyt oli... en tarkkaan enää muista. Ainakin oli hiusharja, deodorantti ja huulirasva, hammasharja ja tahna ja kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle ( onneksi olin ottanut mukaan myös 50cm vaatteet, koska tyttö oli syntyessään vain 47cm ) , vaihtovaatteet isälle, kännykkä ja iPad ja akku molempiin ja auton turvakaukalo.

Varmaan suunnilleen samoilla mennään tämän uudenkin kanssa, sitten kun aika on.
 
Mitä niitä nyt oli... en tarkkaan enää muista. Ainakin oli hiusharja, deodorantti ja huulirasva, hammasharja ja tahna ja kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle ( onneksi olin ottanut mukaan myös 50cm vaatteet, koska tyttö oli syntyessään vain 47cm ) , vaihtovaatteet isälle, kännykkä ja iPad ja akku molempiin ja auton turvakaukalo.

Varmaan suunnilleen samoilla mennään tämän uudenkin kanssa, sitten kun aika on.

Meidän poika oli 51 cm syntyessään, ja mukana olleet 50-koon vaatteet oli valtavat vauvalle :hilarious:
 
- Hiusharja
- Hiuslenkkejä ja hiusdonitsi (En ois pärjännyt ilman, kun on niin pitkät hiukset)
- Potkuhousut ja body vauvalle
- Turvaistuin jossa lämpöpussi, sekä pipo ja tumput
- Harso turvaistuimen päälle
- Hammasharja, tahna, Dödö ja suihkusaippua
- lompakko, jossa henkkarit ja rahaa kanttiiniin
- Kotiinlähtö vaatteet mulle ja miehelle
- Tutti! (Helpotti automatkaa, sillä vauva olisi muuten itkenyt koko matkan)
- Pilttejä evääksi mulle ja miehelle, sekä pillimehuja.
 
Takaisin
Top