Mulla oli mukana villasukat (turhat, koska sain heti synnytyksen jälkeen Martoilta sukat
), levy suklaata, pussi lakuja, protskupatukoita miehelle synnytyksen aikaiseksi evääksi (nämäkin oli turhia, kun ehti käymään hakemaan kunnon evästä sairaalan ravintoloista/kaupoista), hiusharja, shampoo&hoitoaine, hammasharja ja -tahna, deodorantti, parit sukat, puhelimen laturi ja mies heitti vielä kotoa lähdettäessä mulle kirjan mukaan. Lisäksi oli miehelle vaihtopaikat, hammasharja, bokserit ja lääkkeet, koska eläteltiin toiveita perhehuoneesta. Mitään en jäänyt kaipaamaan lisää, paitsi suklaata
sitä onneksi äiti sitten osastolle toikin pari levyä
itselleni en mitään ”kotiintulovaatteita” tarvinnut, vaan ihan samoilla retkuilla kävelin autoon kuin millä olin synnyttämään lähtenytkin. Mies toi kotiutumispäivänä mukanaan turvakaukalon ja lapselle vaatteet. Monella näkyi osastolla olevan kassi kaupalla tavaraa mukana, en tiedä mitä niissä täyteen ahdetusta urheilukasseissa oli, joita joillain oli enemmänkin kuin yksi mukana.
EDIT: oli mulla myös imetysliivit mukana, mutta turhaahan nekin oli. Helpommalla pääsi kun oli ilman mitään osastolla. Mun mielestä oli myös mukavampi olla sairaalan vaatteissa (sukkia lukuunottamatta): nykyäänhän suositellaan ihokontaktia ja vauvallakaan ei ole vaatteita, joten aika paljon helpompi oli hillua löysässä helposti avattavassa kaavussa kuin jossain omissa kotivaatteissa. Lisäksi sai sotkea stressaamatta