Mitä söit viimeksi?

Hei hyvä huomio tuo, ettei rautaa ja magnesiumia kannata syödä samaan aikaan. Hups 🤭 Täytyypä alkaa syödä rauta just vaikka ekana aamulla 👍 Mulla on nyt käytössä Maltofer-purutabletti, välillä on ollut obsidan-kapseleita. Inhoan kuitenkin nieltäviä lääkkeitä, niin siksi noi Maltoferit on kivoja. Mut ei mitään hajua, mikä itsellä imeytyisi parhaiten.
 
Viimeisin neuvo oli että ei maitotuotteita raudan kanssa (imeytyminen, oliko se kalsium vai mikä joka blokkaa raudan imeytymistä) . Syön rautaa , sideralia . Siinä on pienet määrät mutta joku menetelmä mikä auttaa nostamaan ferritiiniä (tän oon ite käyny mittauttaan ja toimii mulla). Siinä on myös muita ravinteita, esim foolihappoa ja c-vitamiinia. En oo muistanu nyt syödä joka pv ku maitotuotteet on lisääntyny (närästys) enkä tahdo kallista ainetta "heittää hukkaan" jos ei imeydykkään :D sit se unohtuu kokonaan 😂
Joo kalsium, kahvi&tee, magnesium ja jonkun lähteen mukaan myös viljatuotteet haittaa raudan imeytymistä. 🙄 Mä oon päätynyt siihen, että n. 1,5tuntia maidottoman iltapalan jälkeen, ei siis toki myöskään kahvia/teetä, rauta+c. Kun en pysty ottamaan täysin tyhjään vatsaan, ja aamupalan muokkaaminen sopivaksi olisi ihan liian työlästä verrattuna iltapalaan. 😅 Mullakin oli vähän aikaa sideral, mutta täytyi vaihtaa hinnan takia, onneksi vatsa on tottunut melko hyvin kun nostin annosta tosi hitaasti. Ja just toi, että jos oikeasti haluan iltapalla jotain maitotuotetta, niin sitten jätän raudan väliin.
 
Jostain joskus luin että liikaa foolihappoa ei kannattaisi syödä, voi aiheuttaa b12(?) -vitamiinin puutostilan tms .. en oo varma ja kun en muista sideralin foolihapon pitoisuuksia 😄 google toki kertois ..
Mut lapsettomuuslääkäri pisti syömää 1,5 mg eli 1500 sitä normiyksikköä foolihappoa (1mg erikseen ja sit loput on mammavitassa). Hän ei ainakaan maininnut b12 ongelmista, toki syön samalla muita vitskuja.

Ja on kyllä folaatit korkeella kun kävin juts varoiks ne mittaamassa ferritiinin kanssa 😂
 
Takaisin
Top