Mitä ruokia tekee mieli?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko muut huomanneet että tekee enemmän mieli jotain ruokia tai sitten jotain ei tee mieli yhtään? Onko jollain peräti ilmennyt jotain outoja mielihaluja?

Itselläni ei ole kovin outoja, mutta jotenkin kummasti kasvisten kulutus on vähintään kaksinkertaistanut. Ei ole mitenkään outo näky nykyisin jos puputan kurkkua/kukkakaalia/porkkanaa/tomaatteja tms jos muuten olisin syönyt leipää. Pitäneekin ajaa taas joku päivä miehelle läpi salaatti tai vaikka tortillalounaasta... Myös kaurapuuro on ruvennut maistumaan enkä edes muista koska olen viimeksi syönyt muuta kuin riisipuuroa ennen raskautta. Nyt vain yhtenä iltana alkoi tehdä mieli ja kun tajusin että sen saa kätevästi tehtyä mikrossa sitä menee useampi lautasellinen viikossa. :D

Sen sijaan appelsiinimehua ei tee yhtään mieli ja olen ruvennut juomaan seka- ja viinimarjamehuja vaikka ennen homma meni päinvastoin. Harmi että noissa tuntuu kaikissa olevan kamalasti sokeria tai sitten jotain teollisia makeutusaineita joista osa on vältettävien listalla...

Herkut tuntuu myös karsiutuneen aika hyvin pois. Karkit, sipsit, pullat, leivokset... Ei vaan tee mieli. Korkeintaan saatan ottaa pari karkkia tai vähän pullaa jos jossain on tarjolla. Tosin laskaispullaa pitää saada laskiaisena. :p Pistaasipähkinätkin, jotka ennen olivat herkkuani tuntuu liian suolaisilta. Pöhköä tässä on se, että alan kai olla muuttumassa äitimäisemmäksi tai mikä lie villitys tullut kun tavallista useammin on simmonen fiilis että voisi leipoa. Sitten en kuitenkaan leipomuksia kovin innolla syö eikä miehellekään ihan mielin määrin voi syöttää. Pitääkin kokeilla tehdä jotain suolaista piirakkaa tms jos se menisi paremmin alas...
 
Itse en huomaa juurikaan muita muutoksia kuin sen, että lähes koko ajan voisi jotain mussuttaa. Kahvin juonti on vähentynyt lähes olemattomiin, ei vaan saa sitä alas ja yhtään ei tee mieli. Jännä miten sekin on muuttunut. Ennen raskautta saattoi parhaimmillaan mennä jopa 4-6 mukillista kahvia päivässä.
 
Mulla nää ällötyset ja mieltymykset jo hävinneet , mut aikasemmin en pystynyt syömään "kunnon ruokaa" niin sillon meni paljon mandariineja ja omenoita. myös jogurttia teki mieli. Kahvin juonnin olen kanssa lopettanut kokonaan.
 
Mun tekee hirmusti koko ajan mieli marja"smoothieta" ja piimää!! Myös himoitsen sushia, varsinkin sellaista missä on lohta, mutta raakaa kalaa ei saa syödä :sad001 !!!!
 
Mulla on himotuksen kohteena kaikki missä on pippuria. Varsinkin leikkeleet ja koko ajan tekis mieli jotain ihanaa pihviä. Yksi päivä vetaisin melkein rullallisen valkosipulimaustevoita. Toisaalta tekee mieli myös makeaa, lähinnä irtokarkkeja. Mulla ei ekassa raskaudessa ollut näin outoja ruokahimotuksia.
 
Mä sekosin eilen Cittarissa vihannesosastolla kun nenääni leijui ihana tuoksu selkäni takaa. Käännyin ympäri ja huomasin että haju tuli pepperoneista vai mitä jalapenoja ne on. Noh, niitä vihreitä kebabin kavereita. Niitä oli irtomyynnissä tynnyrissä josta sitten innolla kauhoin muutaman pussiin ja meinasin ahmia ne jo kotimatkalla... Söin kolme ja sitten aloinkin jo ällötä niitä.
 
Mä olin ennen raskautta vähähiilarisella ruokavaliolla, jota ei ollu tarkotus lopettaa, koska sain laihdutettua sillä parhaimmillaan 27 kiloa vuoden aikana. Pahoinvointien alettua rv 6:lla oli kuitekki pakko sortua, koska kukkakaalit ja rasvaset ruuat ei enää menny alas, vaan leipää rupes tekeen mieli! Nyt olen sitte lisänny ruokavalioon pari leipäviipaletta päivässä ja perunat, ja välillä myös herkutellu. Paino ei onneks ole noussu vielä ihan hirveästi siitä huolimatta, pari kiloa vaan. :)

Yks mitä tekee oikein mieli, ku on nälkä, on italiansalaatti! Voisin syödä sitä purkkikaupalla... :D

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Aikaisemmin himoitsin greippejä. Niitä piti sitten lähteä kaupasta erikseen hakemaan.. Kun päästiin kotiin, ne hemmetin greipit alkoivat ällöttää ja kunnolla. Tuossa pöydällä ne lojuu vieläkin, ostettiin ne varmaan jo tammikuun alussa! En halua edes ajatella niitä, en pysty edes heittämään niitä roskiin.. :p

Kaurapuuro maistuu, kahvi ei yhtään. Ennen join kahvia monta kuppia päivässä ja nyt en saa alas kulaustakaan.. Myrkynvihreät Granny Smith -omenat on herkkua, samoin kurkku, paprika ja tomaatti :)
 
Appelsiinimehu on himottanut ja nyt viikon verran päärynät. Nyt vasta on makea alkanut taas maistumaan kun on parempi olo, pahoinvoinnin aikana sai syötyy vaan kaikkea suolaista. Kahvin hajukin edelleen ällöttää. Yhden viikon vedin appelsiineja ihan sikana ja sit kun ostin oikein ison pussillisen ne kävikin ällöttää ja jäi homehtumaan hedelmäkoriin....ihmeellisiä nää ruokamieliteot!
 
Mua on himottanut maito! Sitä menee ihan älyttömiä määriä päivässä. :D Ei pitäis ainakaan kalsiumista olla puutetta. Sit ruisleipä ja hedelmät on myöskin maistuneet.Toisaalta nuo on myöskin ainoita jotka pysyivät sisällä alkuraskauden pahoinvoinnin aikana.
Ällötyksistä ei äkkiseltään tuu mieleen ku kahvi.
 
Itsellä tehnyt mieli kaurapuuroa,hedelmä- tai marjasmoothieita, pinaattikeittoa,verilättyjä ja ananasmehua. :)
 
Takaisin
Top