Mitä puuhailette pikkuisenne kanssa?

minduli

Silmät suurina ihmettelijä
Siinä otsikossa siis uuden aiheen teksti. Itse kovasti yritän jutella ja pidellä sylissä. Silti välillä tuntuu, että pitäisikö sitä silti enemmän olla vauvan kanssa ja jos hän on hereillä niin tulee nopeasti huono omatunto, jos menee sillävälin vaikka ripustamaan pyykit tjn. Tänne voisitte myös kirjotella omia puuhasteluvinkkejä pikkuisille ja aikuisille ;)
 
itse olen miettinyt samaa [:D]
miten kaikin tavoin voisin aktivoida lasta ym..
itse olen ottanut pojan mukaan kylpyhuoneeseen ja höpötellyt samalla kun ripustellut pyykkejä.
olisi kyllä kiva tietää miten muut viihdyttävät lasta..me olemme katselleet peilistä ja erilaisia värikuvia ym..
 
Mä välillä kans tosiaan mietin, että tuleeko seurusteltua tarpeeksi. Mä en ole hirmuinen höpöttelijä kotioloissa muutenkaan, joten en luonnostaan osaa jutustella lapselle kaiken aikaa. Mutta yritän kuitenkin.

Päivät on hyvin erilaisia, kun toisinaan seurustellaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Joinain päivinä tyttö tosiaan nukkuu paljon ja seurustelua ei paljon tule, mutta pyrin silloin ainakin sylittelemään, vaikka sitten nukkuvan vauvan kanssa. Aktiivisina päivinä sitten seurustellaan enemmän. Meillä yhteistä puuhaa ovat vauvattelu, kuvakirjojen lueskelu/katselu, lelujen katselu ja niistä jutustelu, keinuttelu sitterissä, ääneen lukeminen (itseä kiinnostavat lehtijutut voi lukea ääneen sillei satumaisesti) ja laulaminen. Monesti tyttö on vain mun sylissä ja mä juttelen hänelle siitä, kuinka ihana hän on. Noh, sitten kun on kitinää, niin pohdiskelen hänelle ääneen sitä kitinän syytä.

TuuliEnkelin kirjoituksesta tuli mieleeni nuo lorut, joita osaan lapsuudesta vaikka kuinka, mutta tässä vaiheessa, kun vauva ei ota vielä hirveästi kontaktia, vaan on enemmän omassa maailmassaan, niin en vaan jotenkin osaa lorutella hänelle. Mikähän siinäkin on? Noh, jää nähtäväksi, kun ikää tulee tytölle muutama kuukausi lisää, että osaanko sitten alkaa lorutella :)

Sen olen huomannut, että tyttö tykkää ja rauhoittuu musiikista. Pitäisi siis alkaa hankkia sopivaa vauvamusaa tähänkin kotiin. Ehkä se myös enemmän aktivoisi minuakin laulamaan suomeksi, kun päässä monesti pyörii vain englanninkieliset biisit.
 
Niin eipä tässä vielä hirveästi palloa toiselle heitellä tai muuta...

Itse olen lallatellut joitain lauluja, höpötellyt vaipan vaihdossa ja esitellyt kämppää. Valot kiinnostaa ja suuret kontrastit. Olen myös esitellyt internetiä ja kertonut kaikki salasanani, luulen ettei kerro eteenpäin. Tänään lykkäsin sille kouraan rapisevan lelun, jota se refleksin omaisesti puristeli, enpä tiedä ymmärtikö leikin.

Onneksi sain lahjaksi tuollaisen lastenlaulu-kirjasen, ettei tartte itse keksiä sanoja tuttuihin lauluihin [:D]

Se on niin hassua kun TuuliEnkelillä on jo nelikuinen vauveli, onhan se jo aika lailla enemmän nähnyt kuin meidän pikku palleroiset.[:D]
 
Vähän tyhmä kysymys, mut mites Tuulienkelin Tuukka, eroaako kehitykseltään muista vastasyntyneistä? Tai siis kun on jo nelikuinen, niin meneekö motorinen jne. kehitys niinkuin ois muutama viikko sit syntynyt, vai lähempänä nelikuista vai miten? En oo kauheen tietonen noista keskosista :)
 
Aika jännä tuo teidän neuvolatäti TuuliEnkeli.. Vaikka meillä poika syntyi "vain" viisi viikkoa etukäteen, niin kyllä korjatun iän mukaan seurataan kehitystä.

Ja tosi helpolla tulee lähetettä... Neurolla käyty ja fyssarilla joitakin käyntejä ollut ja ainakin yks vielä tulossa. Lähinnä nuo kaikki on varmuuden vuoksi. Olen vain tyytyväinen, koska onhan se huojentavaa, että erikoislääkärit katsovat onko kaikki niinkuin pitääkin. [:)]

Hyvä, että itse otat asiat rennosti, sillä joku toinen olis jo hermoraunia sen neuvotädin takia... [:)]
 
Tuulienkeli: Ihanaa et suhtaudut just oikeel taval herran kehityksee. Vois se neuvolatäti ottaa susta malliaemoticon


Täällä me neidin kanssa  kuljetaa ympäri kämppää, hymyillää toisillemme, nukutaan (paljon) ja aika usein neiti kattelee meidän isoja aku ankka tauluja, jotka ovat sohvan takana seinällä roikkumassa.

Lauleskelen samoja lauluja kuin raskausaikana (päivänsäde &menninkäinen, tuiki tuiki tähtönen ja rosvolaulu) ja lisäx on tullu leipuri hiiva, ankkaperhe, tao tao ja jokunen muu laulu. Ja lauletaan samaa aikaa käsillä kans. Sit iltaisin kun katon amyn lailla, niin iltapuuhat alkaa vauvahieronnalla.

Sit pompitaan jumppapallolla ja sit on vain sellaista yhdessä oloa ja läheisyyttä, johon ei tartte mitää vatkaamisia.

Helposti joo tulee huono omatunto jos on "liian vähän" vauvan kanssa. Kai se kuuluu asiaan..

3vk:n iässä laitoin jo omaan huoneseen nukkuu ja mulla tuli siit hetkex iha kamala olo, mut tein sen sen takia, että sn kunnolla nukuttua edes muutaman tunnin ja jaxan näin paremmin. Ja on toiminut tosi hyvin. emoticon

 
Takaisin
Top