Mitä puuhaatte vauvan/lasten kanssa?

Esikoisen kanssa mietin myös että mitä sitä tekisi, miten voisi vauvan kanssa leikkiä ja mitä tehdä. Mutta ei se vauva niin ehkä kaipaa leikkiä ja seuraa, kuin äiti. Meilläpäin toimi seurakunnan ekavauvakerho, ja neuvolan kautta järjestettiin äiti- vauvailtoja ekan saaneille. Siellä kokoontui 8 mammaa, ja me samat mentiin myös sinne seurakunnan kerhoon, ja pikkuhiljaa meistä tuli ihan oikeita ystäviä 4 mamman kesken, nähdään edelleen noin 3 vuoden jälkeen viikottain keskenämme. Kannattaa lähteä johonkin kerhoon tai muuhun mukaan, siellä tapaa samassa tilanteessa olevia toisia äitejä ja voi olla, että pian kyläilette toistenne luona, vauvat tutkailevat toinen toisiansa lattialla ja kaikilla on mukavaa :) Jos sitä vaan jämähtää yksin kotiin niin talvi voi olla pitkä...
 
Jee, muskarissa oli kivaa :joyful: Jätkäkin nautti. Naureskeli ja jokelteli. Tykkäs, kun yhdessä soitettiin ksylofonia :) Pieni jännitysitku pääsi, kun lattialla makoiltiin ja toinen vauva oli vähä liian lähellä, mutta sylistä käsin taas uskalsi ja oli hauskaa. Voi mun pikkunen, ihan sydän suli, kun oli jotenkin niin reipas...
 
Mitä puuhaatte vauvan ja sisarusten kanssa yhdessä päivisin? Ohjelmavinkkejä ja ideoita kaivataan 5-vuotiaan esikoisen viihdyttämiseksi. Hän käy kyllä kerhossa, mutta tuntuu, ettei se oikein riitä aktiiviselle pojalle, vaan hän kaipaisi enemmän ohjattua toimintaa ja samanikäistä seuraa. Äidin ja vauvan seura käy varsinkin kerhottomina päivinä vähän tylsäksi, jos ei ole jotain spesiaaliohjelmaa. Samanikäiset tutut ovat eskarissa/päiväkodissa, joten leikkitreffejä on hankala järjestää. Nyt on ollut niin ihania ulkoilukelejä, että leikkipuistoissa on ollut mukavasti muitakin lapsia, mutta hiukankin sateisella säällä leikkipuistot tyhjenevät tehokkaasti. Perhekahviloissa ja kerhoissa oli tarkoitus käydä koko porukalla, mutta ne ovat kaikki aamuisin. Vauvalla on nyt sellainen rytmi, että aamupäivällä emme pääse ajoissa liikenteeseen, kun pääsen aamiaista valmistamaan vasta imetys-superminitorkkumaratonin hellitettyä. Esikoinen tykkää myös ottaa aamut rauhallisesti.
 
Onko muut mammat aloittaneet tai aloittamassa jotain harrastuksia pikkuisen kanssa? :) Meillä alkaa tiistaina vauvamuskari, olen ihan innoissani! Luultavasti (ja toivottavasti) typykin tykkää.
 
Meillä ei nyt mitään ole mielessä, omatoimisesti käydään polskimassa ja siitähän typy tykkää :) Meillä on noiden vanhempien lapsien harrastukset nyt niin ykkösenä että tän tytön kaa ei vielä oo mitään lyöty lukkoon :) Muskari kuulostaa tosi kivalta ! Varmasti vauvat tykkää, kun meilläkin jo tanssitaan jos musiikki soi :D
 
Me ollaan muskaroitu jo yksi lukukausi ja perjantaina alkoi toinen! :) Meillä on kyllä tykätty, molemmat! Nyt osaa jo paremmin esimerkiksi rummutella ja muutenkin osallistua, aiemmin se oli vähän sellaista, että äiti leikki ja poitsu makas lattialla tuijotellen toisia vauvoja :woot: Poitsu tykkää muutenkin tanssittamisesta ja siitä kun laulellaan ja leikitään pitkin päivää. Uimassakin vois joskus kokeilla käydä!
 
Onko teillä mitään sellaisia tapoja tai juttuja, millä teette arjesta hieman jännempää? :) Sitä tuossa aamulla mietiskelin, kun söimme poitsun kanssa jälleen aamupalaa piknik-tyylisesti keittiön lattialla :joyful: Siitä on tullut jonkinmoinen tapa, sellainen mukavan hauska aamuhetki.
 
Meillä "pikniköidään" aina lounas, syöttis matala-asentoon ja syön yleensä kans saman pöydän ääressä lattialla istuen, tyttö jatkaa torpostamista ja minä laittelen siinä samalla eläimille ruokia valmiiksi, tyhjennän astianpesukonetta jne, siinä aika kuluu yleensä kuin siivillä, välillä tyttö vain katselee puuhiani ja seurustelee koirien kanssa, välillä syö jne.

Sitten käymme yhdessä katselemassa eläimiä ulkona, enää ei kelpaa maisemien katselu rattaista vaan täytyy olla suuria kokemuksia suurelle eläjälle :grin juoksutan samalla koiria ja tytyllä on kova hinku nähdä se kaikki, alapeukku siis pelkille rauhallisille kävelylenkeille, niille lähdetään sitten kun rinsessa nukkuu.

Nykyäänhän nää päivät on yhtä puuhaa, on niin touhun tyttö. Mä itse olen sellainen että kaipaan hiljentymistä ja rauhaa aika paljonkin, toivon välillä että myös tyttö jossain vaiheessa oppii hiljentymään :hilarious:
 
Takaisin
Top