Mitä Pakattu mukaan sairaalaan?

rocks

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs tässä aikani kuluks ja mielenkiinnosta kyselen että mitäs on pakattu mukaan, jos tulis ittellensäkin mieleen jotain mitä puuttuu
ittelläni on seuraavat jutut
-2kpl imetyspaitoja
-yöhousut
-sukkia
-imetysliivit
-vauvan peitto jonka mies saa sitten tuoda koiralle nuuskittavaks
-kantoliina.(esikoisen kanssa pyysivät tuomaan että opettavat käyttöä)
-pillimehuja
-karkkia :)
-vauvalle 2kpl bodyjä (pinkit ja siniset)
-2kpl potkuhousuja
-toppapuku
-shampooja ja hoitoaina, hammasharja,tahna ja deodorantti

Ja nyt tulikin heti mieleen että liivinsuojia ja hiusharja puuttuu
 
Perus hygienia tarvikkeet:
-Shampoo-. hoito- ja pesuaine
-Hammasharja ja tahna
-Dödö
-Käsi- ja huulirasva
-Hiusharja, kampa, ja ponnareita

Vaatteista, sairaalassa itse aijon käyttää sairaalan vaatteita. Samoin ku vauva joutuu ainekin PHKS:ssa pitämään sairaalan omia vaatteita. Eipähän tule pyykkiä kotiin.
-Kotiintulo vaatteet, löysät ja mukavat
-Sukkia (koska sairaalan sukat tuskin pysyvät jalassa, ovat niin huonoja)
-Imetysliivit
-Vauvan kotiintulo vaatteet mies tuo lähtö päivänä

Muuta:
-Liivinsuojuksia
-Tutti (ei saatavilla sairaalasta)
-Karkkia ja pillimehuja
-Viihdykettä, esim: läppäri
-Kamera ja laturi
-Miehelle evästä, sairaalassa ei tarjoilla muutakun äideille

Eiköhän siinä ollut aika lailla mitä itse olen pakannut. Paitsi pillimehuja pitää käydä vielä ostamassa. Ja ennen lähtöä tehä miehelle vaikka leipä evääksi ja napata mukaan hedelmiä.

 
Aika samoilla linjoilla mennään:

shampoo+suikugeeli
hiusharja
hammasharja+tahna
dödö
huulirasva+käsirasva

yhdet imetysliivit+ liivinsuojia (toiset liivit laitan päälle lähtiessä)
omia alushousuja
sukkia
sisäkengät+villasukat (myös miehelle)
miehelle vara paita
omat kotiintulo vaatteet
harso (jonka mies voi tuoda kotiin koiralle nuuskittavaksi)

pillimehuja
energiajuomaa (miehelle)
suklaata
läppäri tai table+laturi
kamera+laturi
kännykkä+laturi

vauvan kotiintulo vaatteet+turvakaukalo (nämä mies tuo sitten tullessaan meitä hakemaan)

Siinäpä sitä olikin...
 
Ite olen pakkaillu sairalaan kamppeita ja kassin sisusta muuttuu muuttumistaan..Yhtä hankalaa aina päättää mitä kaikkee sitä ottais mukaan. Ootan nimittäin 4:ttä lasta eli kokemusta on olla sairaalassa.Oyssissa aina näkee vain äitejä sairaalakamppeissa ja silti oppaissa lukee,että ottaa mukaan yövaatteet yms.ja ku oon ennen ottanu listoissa lukevia asioita,nii puolia ei edes tarvi siellä. Nykyää vissii saa läppärin ottaa mukaan? Ajattelin ottaa sellasen messiin ja kasan täykkäreitä kahtottavaksi ja toki lukemistakin.Vissii pakata kaks kassii johon toiseen tulee kotiin lähtö kamppeet itelle ja vauvalle jotka mies saa tuua hakiessaa meirät kotio. Toiseen kassiin joka lähtee sairaalaan heti messii otan läppärin yms lisäksi pakkaan hygieeniatuotteet,huivin ettei tarvi tukkaa laitella pahemmin sielä,ku on parempaaki tekemistä sitte =) ja toki suoristusrauta ja harja..meikit..laturit ja kamera..hmm..mitähä vielä..Ja oman tyynyn otan,ku sairaalan tyynyt o sieltä ja syvältä.Peittoki tekis mieli ottaa mukaan. Ukolle sanoinki,että jos ei oo 5:ssä vuodessa peitot muuttunu paremmiksi saa kyl tuua mulle oman peiton =). Aamutoffelit ajattelin kotoo ottaa mukaan,ku ne sairaalan kengät o mitä on. Ja suosittelen kyl omia alkkareita ja sukkia ottaan mukaan. Mut viel pitää hankkia nuo herkut messiin..Eli kasa suklaata ja mehua ja toki hedelmiäkin.
 
devilangel666: Ymmärsinkö oikein, että oot menossa Oysiin synnyttämään? Sinne nimittäin minäkin ja oon yrittänyt muiden kokemuksia kysellä. Niin paljon huonoa kuulee, että ahdistaa sinne olla menossa. Vaikka varmasti siellä hyvissä käsissä ollaankin koko porukka.
Tosi hyvä idea tuo, ottaa oma tyyny mukaan. Lisäksi vois ottaa oman yökkärin mukaan, kun ei ne sairaalan kaavut kuitenkaan ole mukavia... varsinkin, kun itse on tottunut nukkumaan ihan vaan eevan asussa...
 
Siinä sairaalan yökkäris on vaan se hyvä puoli et sitä ei tartte ite pestä. Ku se vuoto saattaa olla aikalailla valtaisaa varsinkin ne ekat päivät siellä sairaalassa. Siis vaikka käyttää kahta niiden sellasta jumalattoman suurta vaippaa niin silti mulla on ainakin kummallakin aiemmalla tullu läpi. Et mä en ees aattele omaa yäkkäriä ihan just sen takia. Oma aamutakki ei olis huono asia mut enpä taida ottaa sitäkään.

Voi niih!! Just tuo persuksen vuotaminen tulikin mieleen just tänään. Et ku vihdoin pääsee eroon tästä eturepusta niin sit saa kulkee vaippa housuis sen seuraavat 6vk. Sen verran ainakin mulla on molemmilla aiemmilla kerroilla kestäny jälkivuoto. Arvatkaan vaan kerkiääkö siihen kyllästymään ? Ekalla kerralla ei ollu vuoto loppu ees älkitarkastuskeen mennessä. viimeks just ja just muutamaa päivää ennen loppu.
 
Eemi03: Nyt ku mainitsit ton jälkivuodon ni alkoi oikein ajatuskin ahistaa pitää sitä sidettä sitten synnytyksen jälkeen. En ole meinaan ite ikinä ollut side ihmisiä aina menkkojen aikaan olen tampooneilla pärjännyt. Ja hyi siteet on niiiiin epämiellyttäviä ja ne painaa ja tuntuu ku ois paskat housussa. Ja sit ku viel jälkivuoto on runsasta ni joutuu pitää jotain ekstra imukykyisiä ja mahti isoja siteitä... Ahistaa. Huh...
 
Kotiutumisvaatteet:
isot collegehousut
pitkä toppi
väljä neulepaita (ostin uuden ihan tätä varten =) )

imetysliivit
liivinsuojat
yösiteitä kotimatkalle
kolmet alushousut (jos vuoto niukkenee yhtä nopeaan ku viimeksi siirryn jo seuraavana päivänä normi siteisiin)
parit sukat

harja
hammasharja
hammastahna
deodorantti
kosteusvoide

Vauvan tavarat mies tuo kun hakee meidät ja viimeksi koin sairaalan pesuaineet ihan hyviksi niin en vie omia turhaan. Käyn suihkussa ku tullaan kotiin.

Lisäksi otan vielä suklaata ja pillimehuja pari, ehkä jonkun sudokun tms.

NIIN JA KAMERA!
 
laukusta löytyy

löysät housut
löysä trikoopaita
alushousut
parit sukat
imetysliivit

harso(mies saa tuoda kotiin koirien haisteltavaksi uusia hajuja)

hammasharja- ja tahna
hiusharja- ja lenkkejä
deodorantti
shampoo ja hoitoaine
liivinsuojia
korvatulpat
yösiteitä
kosteusvoide ja huulirasva

lakuja
suklaata
pillimehuja

vielä pitäis latailla kameraan akut ja työntää se johonkin väliin. Vauvan vaatteet mies tuo sitten, kun tulee hakemaan meitä.

oon ihan varma että tästä listasta puuttuu jotain mitä oon pakannut, mutta en nyt saa aikaseksi mennä tarkistamaan :D

 
Takaisin
Top