Mitä ostat - ja et osta käytettynä?

Onneksi meidän kerhossa kovat lelut pestään (huuhdotaan kuumalla vedellä) käytön jälkeen! Pehmot + viltit siellä on jokaisella omat.
Ainut julkinen juttu, josta taapero on tullut kipeäksi on 6kk valokuvaamo käynti. Sai sieltä siis kesällä kuumetaudin. Ilmeisesti sitä keinokuitusta lammaskarvaa ei ollut vuosiin pesty tai edes tuuletettu. Aiempi käynti samassa paikassa passikuvaa varten sujui ongelmitta, kun kuva otettiin sylissä...
Olen ostanut ja saanut paljon leluja käytettyinä, mutta vauva eli nykyinen taapero on saanut ne käyttöönsä vasta pesemisen/ pakastamisen jälkeen.
Tässä tullaan vaan siihen ettei se vastustuskyky kehity, jos sille ei anna töitä. Tämän takia yritän hillitä omaa pöpökammoani, jotta en ylihygieenisyydellä aiheuta hallaa lapselle. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta onneksi isänsä on ällötys. 😅

Jos kuuntelisin miun neuroottisia aivojani niin sulkisin koko perheeni sellaiseen hygieniakuplaan ja eläisimme siellä onnettomina elämämme loppuun asti. 🤭

Tässä tullaan vaan siihen ettei se vastustuskyky kehity, jos sille ei anna töitä. Tämän takia yritän hillitä omaa pöpökammoani, jotta en ylihygieenisyydellä aiheuta hallaa lapselle. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta onneksi isänsä on ällötys. 😅

Jos kuuntelisin miun neuroottisia aivojani niin sulkisin koko perheeni sellaiseen hygieniakuplaan ja eläisimme siellä onnettomina elämämme loppuun asti. 🤭
Meillä just tuo kupla oli uhkana, jos olisin muuttanut pysyvästi yhteiseen kotiin luopumalla samalla omasta kaupunkiasunnostani ! Taaperon isä kun on kovin vahvasti pöpöt pois sisätiloista-orientoitunut.

Minä ostan käytettynä aika paljon kaikenlaista. Pakastimen ja pesun kautta tulevat käyttöön. Joululahjaksi keskimmäinen sai käytettynä huomiovärivaatteet, joita kovasti toivoi. Ne on uutena aika kalliita, eikä dimexillä ollut tällä hetkellä hänen toivomaansa oranssia väriä. Käytettynä onneksi löytyi oikeassa koossa ja oikein hyväkuntoisena. Lasta ei ollenkaan haitannut, että ne oli käytetyt. Ostin myös vanhoja pikkuautoja käytettynä, kun lapset tykkää hioa ja maalata niitä.

En osta käytettynä alusvaatteita, enkä itselleni uimavaatteita. En pyöräilykypäriä. Kumisaappaita en enää, kun useammat päästi veden läpi, samoin kurahousut.

Muokattu viimeksi:
Tuli noista kumisaappaista mieleen, että sain tänä talvena alennuksesta kolmet saappaat 15€ niin nyt on parin seuraavan koon saappaatkin hankittu. Ei ole oikein viitsinyt sitten ostaa kirpparilta 5€/pari niitä käytettyjä, kun ei tosiaan voi olla ihan varma missä kunnossa ovat.

Haluatko kertoa, miksi et? Tämä ei siis ole mitenkään ilkeässä mielessä kysytty vaan aidosti kiinnostaa, millaisia ajatuksia erilaisten toimintatapojen takana on. 😊
Tottumuskysymys.?
Ja kun kaikkea saa tuttavilta, joilla on isompia lapsia, niin ei oikein ole ollut tarvetta etsiskellä tuntemattomilta.

Enimmäkseen vaatteita, itselle jonkin verran mutta etenkin vauvalle todella helposti löytänyt siistikuntoista pikkurahalla. Ei huvita paljoa uutena ostaa, jos uuden veroista myydään tyyliin 1-3e / vaate 😄 Lisäksi kaikenlaista muutakin tarpeellista, mitä nyt tullut kirppiksellä vastaan. Kestovaippoja tullut netistä osteltua käytettynä. Mitä en ostaisi vaikka halvalla saisi, ehkä itselläkin alusvaatteet on asia, mitä ei tulisi mieleen ostaa. Kestoliivinsuojia kyllä ostin, kun kirppiksellä sattui silmään. Sitten toki just turvakaukaloa tms mistä ei päälle päin näe välttämättä onko kolhittu, en ehkä kyllä tuntemattomalta haluaisi ostaa. Muuten kyllä varmaan aika lailla mitä vain ostaisin käytettynä, jos hinta ja laatu kohtaavat 😀

Olen ostanut taaperolle käytettynä lähes kaiken. Enemmän on poikkeus, jos jotain olen ostanut uutena kaupasta, ja aina sattuu sieluun ja lompakkoon kassalla. 😂 Turvakaukalo ja -istuin on ostettu uutena turvallisuussyistä, samoin tullaan ostamaan kypärät. Pinnasängyn patjan myös ostin tarkoituksella uutena. Tosin turvaistuimista olen sitä mieltä, että ehdottomasti mieluummin käytetty laatuistuin kuin joku minimivaatimukset täyttävä marketti-istuin uutena, jos rahan vuoksi täytyy näiden väliltä tehdä valinta.

Itselleni ostan myös vaatteet pitkälti käytettynä. Astioita, kodintekstiileitä ym. ei ole ollut tarvetta ostaa aikoihin, mutta nekin tottakai voisin ostaa käytettynä.

Olen tarkka ihminen ja ostan vaan hyväkuntoisia tavaroita. En käy normikirppiksillä, vaan ostan kaiken joko Torista tai Vintedistä tai sitten erikoistuneista lastenvaatekirppiksistä. Lapsen vaatteissa mulla on pari merkkiä joita suosin, ja ostan oikeastaan vain näiden merkkien vaatteita. Mitään "merkki ei tiedossa" -kamaa en osta ikinä, koska se tarkoittaa 100 % varmuudella, että ostopaikka on Shein tai Temu. 🫠

Me ostettiin lähes kaikki vaatteet käytettynä.
Löytyi muutama iso kassillinen jossa useita vaatteita, niin tuli halvemmaksi.
Pinna ja hoitopöytä löytyi myös käytettynä.

Uutena halutaan ostaa peitto, pinnan patja, turvaistuin ja vaunut pakon edestä (ei ole löytänyt haluttua vaunumallia käytettynä).
Ja tietty hygieniatuotteet (pullot, tutit jne) uutena.

Takaisin