Mitä odotat/kaipaat?

HainiH

Oman äänensä löytänyt
Jostain muualta bongasin ku luin noita muita ketjuja, niin ajattelin kans kysellä, että onko teillä kellään sellaisia asioita mitä odotatte tai kaipaatte, mitä ei raskaana ollessa voi tehdä? Mulla on oikeastaan että

1.Normaali olotila ;D (Siis ettei ahdista henkeä tai silleen, ja saa pukeutua normaalisti jne.)

2.Kylmä saunaolut tai -siideri(tai muutamakin)

3.Maksalaatikko ja maksamakkara ruisleivän päällä, oi että!! :D
 
pääasiassa sitä että vois syödä ja liikkua normaalisti...eli että nää ruokayökötykset/himot menis pois. ja olis kiva kun pääsis sängystä ylös ilman monen minuutin ähellystä.
 
Mulla on ollut raskausaika niin helppoa ja vaivatonta toistaseks ainakin, et voin melkeen paremmin kun normaalisti. Ehkä nautin tästä jotenkin niin paljon :) Jonkinlaisena viiniharrastajana ainoastaan lasillisen jotain uutta punaviiniä tahtoisin välillä maistaa.
 
Viini on myös mulla se, jota sillon tällöin tekisi mieli ihan hirveästi, varsinkin kun kavereiden kanssa vietetään iltaa ja ne nautiskelee. Ja nyt kun illat pimenee ja kynttilöitä poltellaan, olisi punaviini ja villasukat täydellinen yhdistelmä.. :) Muuten meen kyllä Janskun kans samoilla linjoilla, eli ei ole raskaus juurikaan rajoittanut elämää. Ehkä semmosta kunnon juoksu/syketreeniä kaipaan mutta ehtiihän sitä sitten kun keväällä on luultavastijotain ylimääräisiä kertymiä  joista tahtoo eroon.. :D
 
Hmm... Kesäkuumalla teki välil hirveesti mieli siiderii, varsinkii ku grillattii takapihalla herkkuja. Nyt ei kyl enään oo tehny sitä mieli. Eipä oikestaan oo paljoo mit kaipaan. PAITSI joo sitä et mahtuisin farkkuihini ja muihin vaatteisiin! Ja hieman 'kevyempää' olo on ikävä. Mut on niin ihana olla raskaana, niin ei niit huonoi puolii niin mieti. Varmaan jossaa vaihees alkaa olo oleen kamala, mut ei vielä. :DD
 
Samoilla linjoilla mennään parin edellisen kanssa.
En siis kaipaa tällä hetkellä oikein mitään.. Olotila on ihanan seesteinen ja massu on juuri ihanan kokoinen ja mallinen kaikesta ähellyksestä huolimatta.
Alkoholi ei ole kuulunut elämään ennen raskauttakaan, joten sitä ei paljoa ole tullut kaivattua.
Toki olisi kiva päästä lenkille ja kävellä suhkot normaalisti... mutta raskaus on niin hetkellinen olotila kuitenkin, etten osaa nyt valittaa ja kaipailla muuta.. ;)
<3
 
Kylmäsavulohta ja valkkaria Ja ettei väsyttäis ja hengästyttäis joka päivä, ja ettei tarvis murehtia ja pelätä että kaikki on pojalla varmasti kunnossa ja että kaikki menee synnytyksessä hyvin.
 
Tää just vloppuna nautiskeli ite tehtyä lämminsavu lohta <3 mutta pekoni-tuorejuusto-herkkusieniä tekis kyllä mieli :P 
 
Juu tosiaan unohin ton väsymyksen ^ Mua väsyttää aina tai on sellain pöhnä päällä. Tuntuu etten oo kunnolla heränny ainakaa kuukauteen tai pitempään aikaan. Ärsyttää ku on aina hieman laiska olo... Suunnittelen hirveesti asioita mitä pitäis tehä mut siin menee sit ikuisuus et suoriudun niistä. Hohhoijaa. Ennen sain paremmin aikaseks asioita. :D
 
Nukkumista mahallaan..väsyny tohon kyljeltä kyljellä kääntämiseen..ja selällään en osaa eikä varmaan saiskaa nukkua..Kylläpähän se joskus maistuis yks siideri mut en nyt sitä niin kaipaa ko tota et sais nukkua mahallaan! JA kuten -S- kirjottin niin just se huoli ja mietintä miten vauva voi ja miten synnytys menee..Vaikka EI se helpota synnytyksen jälkeen ku kyttää et kai se hengittää jne. Jotenki joka kerta vaan enemmän huolissaa vaikka luulis toiste päin olevan..
 
Hmmhmm, mun täytyy sanoa että mä kaipaan kylmää kaljaa! :D Varsinkin kun oli hellepäiviä, mutta nyt kyllä vähemmän kaipaillut alkomahoolia sen kummemmin.
Graavilohi,mmm, sitä tekis kyllä mieli.
Ja kaipaan sellasia öitä kun ei tarvinnut kusella ravata tunnin välein :D
Maha ei sen kummemin ole tiellä ku on niin pieni, joten sen suhteen kaikki ok.

En ny muuta justihin keksi :)
 
mä just syön maksamakkara voileipää nam! eihän se oo kokonaan kielletty ;) 

Mut maksalaatikkoa tekee mieli. :)  Ja kesällä tuli monta kertaa mieli lähteä terassille ;) (vuos sit en myöskään päässyt kun olin sillonkin raskaana) Ensi kesänä sitten! Toivottavasti! ;D 

Välillä on tehnyt mieli myös viiniä paljon. Vaikka en oo mikään kauhea viinin lipittäjä ollut ikinä. Mutta olisi kiva aukasta punkkupullo viikonlopun kultsin kanssa :) 

No nyt on tulllut kauheet turvotukset niistä haluaisin eroon. Sit olisi ihanaa :) Haluan nimittäin mahtua mun kaikkiin syksy/talvisaappaisiin :D 
 
Tyhmää sanoa kunnon yö unia kun tietää että vauvan kanssa saattaa joutua valvoskelemaan. Mutta eipä tarvis vessassa juosta öisin :).
Ehkä kanssa joitain tiettyjä ruokia ,menee hermot kun koko ajan ilmenee uusia ruokia mitä ei raskaana ollessa sais syödä.
 
Mulla on ikävä ratsastusta, kunnon pitkiä laukkasuoria. Lisäksi normaalia liikumista, kuten beach volleyn pelaamista. Vapautta syödä ja juoda mitä haluaa. Mutta tiedän että näitä potkuja tulee myös ikävä ja tätä raskautta. On niin ihanaa, kun kaikki elää hengessä mukana ja on kiinnostunut tästä kasvavasta vatsasta. Kieltämättä ainutlaatuinen kokemus 
 


UskoToivo kirjoitti:
Mulla on ikävä ratsastusta, kunnon pitkiä laukkasuoria.


Juurikin ajattelin että pääsen ainoana sanomaan että kunnollista ratsastusta, mut ehdit ensin! Siis kunnon treeniä hevosen selässä. Nyt voi vaan istuskella ja köpötellä, välillä kevennetty ravikin alkaa huippaamaan päässä ja on lopetettava. Mälsää.

Maksamakkararuisleipää tekin mieleni, ja kai sitä vähän sais syödäkkin, mut mies ei anna periks eikä anna yhden yhtä haukkua! Tiukkis.

 
Tää ei niinkään ole odotus eikä kaipaus vaan vähän niinkun pelko! Mua pelottaa ihan kauheesti se Synnytyksen jälkeinen masennus! Oon muutenkin semmoinen ihminen että odotan jotain asiaa tosi kovasti ja sitte ku se on ohi nii tulee tyhjä olo ja ajatus nyt kaikki on ohi :( siks mua pelottaa ihan kauheesti... Onko muita? tai kellään vinkkejä miten päästä pois pelosta :)
 
mun tekee vähän väliä ihan sairaasti mieli sushia! ärr. saispa sitä jo. :D
Sitte kaipaan myös unta. tää ei tosin oo mitenkää raskauteen yhteydessä mulla.. en vaan saa  ajoissa mentyä nukkumaan ja aikanen herätys. :/
Ja vaatekaapin täydennys olis ihan kiva. joka aamu hirvee kriisi etttä mitä mä pistän päällee. en haluu ihan joka päivä samoja pistää. :/
 
Sen kai voisin vielä lisätä että saunomista on ikävä. Mulla rupee ilkeesti särkemään/vihlomaan päätä jos menen saunaan,avaan kuuman uunin tai jos suihkussa liian kuumalla vesi. Kukaan lääkäri sitä ei ole osannu selittää. Sanottu vaan että kannattaa välttää noita tilanteita. Ja ei muissa aikasemmissa raskauksissa tota ollu.
Mä olen maksamakkaraa syöny ihan vähän kuin neuvis anto luvan :). Mies ei onneks ole siihen mitn sanonu kun tietää että se jää siihen yhteen leipään.
Joitain tee makuja on kanssa tehny mieli kun on niin epäselvää mitä teetäkin sitä sais juoda..
 
Onkohan kyse samanlaisesta tunteesta kun mulla...jotenkin tuntuu outoa särkyä tai vihlontaa silmien yläpuolella kuumassa suihkussa tai saunaan mennessä? Mutta mulla se menee ohi aika nopeasti, joten pystyn kyllä saunomaan.
 
Voi, paljonkin asioita:)

Olo on ollut tosi hyvä joten niistä en ole tehny mitään numeroa mutta seuraava on kkäynyt mielessä:

graavilohi
SUSHI
itsestään päivittyvä vaatekaappi kun mulla kanssa joka päivä oin tuska miettiä mitä pukis töihin päällensä.
viini, vaikkei se ennen kumma kyllä ole kovin paljon maistunut...
 
Takaisin
Top