Mitä odotat eniten raskauden jälkeen? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja La MaMa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, halut ovat olleet täälläkin vähenemään päin, alussa paha olo ja väsymys, ja sitten alkoi paikat olee aika herkkinä ja kun piti koko ajan varoa ja varovasti harrastaa niin ollaan sitten päädytty tekemään muita juttuja, kun mies tosiaan pelkää että hajottaa paikat ja osuu vauvaan jne jne. Ehkä sitten loppumetreillä voi harrastaa enemmän ja rajummin jos vauva ei muuten meinaa tulla ulos :love022

Meillä viimeisin kerta vähän floppasi kun ensiksi etsittiin sopivaa asentoa vaikka kuinka kauan ja aina oli vastauksena "au", ja kun mukava asento lopuksi löytyi niin repesin nauramaan kun vauva reagoi "tunkeilijaan" ja teki jotain, ja se sitten viimeistään tappoi miehen kaikki halut ja uhkasi että seuraava yritys on sitten marraskuussa :laughing001

Hehe..kuulostaa tutulta. Kiva kuulla, että on muitakin kohtalotovereita. Luin muuten jostain, että miehellä laskee tyypillisesti estrogeenitaso, kun puoliso on raskaana, ja vaikuttaa seksihaluihin vähentävästi ja taasen hoivaviettiin lisääntyvästi. Tämä on ollut luonnon keino taata se, että mies on mukana kuvioissa odotusaikana ja jokin aika sen jälkeen eikä käy paneskelemassa muita tai lähde lätkimään ja jätä jälkeläisiään pulaan :)

Oonko minä sitten ainoa joka alun huonovointisuuden jälkeen on roikkunu tossa miehessä ku takiainen? :D Sain aikani selitellä silloin että ei varmasti saa mitään vahinkoa aikaiseksi ja joojoo, sanon jos sattuu :D Täällä on masukki joko ollut hiirenhiljaa hommien ajan tai sitten en vain noteeraa liikkeitä kun keskityn ihan johonki ihan muuhun :D

mä odotan seksiä myöskin! :D ei saisi verrata raskauksia keskenään,mutta..pakko sanoa ett ekan aikana olin oikee peto,mut nyt halut hukas jo 3kk... :/ välis tekis mieli,mut se on ny kiellettyjen hedelmien listalla...

Nostellaan näitä vanhoja ketjuja :)

Mä odotan nyt eninten pitkää kylpyä punaviinilasin kera, ostinpa jo valmiiksi pari tuoksukynttilää. Jos vaikka pääsisi parin viikon päästä ihan yksin (ilman jättimahaavähäksi aikaa lillumaan ammeeseen, ja mies voi lähteä ipanan kanssa kävelylle :grin

Mä ootan mielenkiinnolla sitä, miltä tää kroppa tulee näyttämään raskausarpineen kaikkineen.. Hmm.. Paluuta entiseen ei kyllä varmana ole.. :D

Ihana ketju!
Itse odotan eniten sitä että pääsee taas kunnolla treenaamaan, minulle kun tämä raskaus teetti sen että pienikin sykkeen nousu aiheuti oksettavan olon niin liikuntani on ollut raskausaikana ainoastaan uintia, pyöräilyä ja kävelylenkkejä sauvojen kanssa ja ilman. Ja toinen mitä odotan on kuiva omppusiideri ja mahallaan nukkuminen. Meillä raskaus ei ole millään tavalla vaikuttanut seksielämään onneksi.

Mä oon viime aikoina ruvennut odottamaan eniten PUNKKUA, hirvee hinku tulee hyökätä toisten laseille jo pelkästä tuoksusta. Mietin, kävisinkö jo etukäteen alkossa hakemassa hanapakkauksen valmiiksi odottamaan sairaalasta paluuta :grin

Ja sitten ne kaikki muut asiat: kielletyt ruoka-aineet (sain neuvolasta jo imetysajan ruokavalio-ohjeen, ja kieltolista oli ilahduttavan lyhyt :)), elämä ilman mahan edessäoloa ja kunnon liikunta. Juoksuaskeleiden ottaminen, mikä ihana ajatus!

lisätään vielä että on ihan mukavaa taas päästä sängystä ylös ihan normaalisti ilman apua, tukea ja puhinaa..

Huomasin tänään että onpa mukava kun ylettää rasvaamaan jalkoja ja se käy ilman ylimääräisiä ähinöitä! :)

Mä huomasin kans, että mähän taivun ottaan asioita lattialta noin vain ja makaamaan mahallani mainiosti! Ihan kingi fiilis kaikkien näitten kuukausien jälkeen..!

Ja se tunne kun saat vanhan lempipaitasi taas päälle ja peilistä ei katsokkaan enää turvonnut norsu! ;) Nauroin miehelle tuossa yks ilta etten muistanukkaan että mulla on oikeesti näin kapiat sormet ja jalat :DD

Tähän ketjuun taisin vastata odottavani eniten punkkua. Viime viikonloppuna ruuan kanssa naatiskelin tilkkasen punkkua, ja voi ÄLY että maistui hyvältä!!! Myös lakujen syönti ilman minkäänlaista itsehillintää oli tosi kaivattu juttu, vitsi että nekin on ihania. :)

Voi pojat kuinka mahtavaa ollut! Olen päässyt jo maistelemaan punkkua, sänkyhommia ja mätiä! Nuo pahimmat himot raskausaikana. Olen tosin rajoittaut joitakin ruoka-aineita nyt imettäessä, sillä pikkuisella on masuvaivoja, joten pahimmat vatsapurujen aiheuttajia olen vältellyt näin alkuun.

Jasminin viestistä tuli mieleen, että mitkä ruuat aiheuttavat teidän pikkuisille ongelmia? Tähän mennessä oon ehtinyt nauttia ainoastaan mannapuuroa ja jonkin verran herkkuja. Jääkaapissa odottaa kuohuva, kuhan löytyisi sopiva hetki sen nauttimiseen :)

Ihanaa, mä voin taas syödä sitrushedelmiä ilman julmettua närästystä-oi autuus! :smiley-bounce013 Ja brietä on jo maisteltu, ylipäätään kaikki ruoka maistuu taas paremmalta kuin raskausaikana, jes jes jeeeee!Mä huomasin välittömästi että linssit ja kidneypavut sekä sipuli on nou-nou, niiden jälkeen vauvalla on selkeesti ollut enemmän mahanpuruja-no ylläri, niin on mullakin:eek:. Kahvia (joka myös maistuu taas yllättävän hyvältä) yritän olla juomatta liikoja ettei vaikuta vauvan uniin. Tähän saakka on kuitenkin ollut niin sikeäuninen tyyppi että aion jatkaa max 3 kuppia/päivä-linjalla!

Sophie, täällä suositeltiin pidättäytymään ns. yleisistä mahavaivoja/ilmavaivja aiheuttavista ruoista toistaiseksi ja pikuhiljaa sitten ottaa niitä mukaan ruokavalioon. Näitä ovat ruisleipä, sipuli,kahvi, sukllaa, kaali, pavut ja herneet. Kaikki muut ok ilman, mutta ruisleipä ja suklaa!! :) Meillä oettiin lisäsäksi Cuplatonit ja Rela tipat käyttöön, joet en nyt tiedä, mikä on minkäkin ansiota noiden mahavaivoven vähentäjänä..

Takaisin