Mitä odotat ajalta ilman vauvamasua=)?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ratsastus ja lenkkeily ja tietenkin se, että ratsastus- ja lenkkivaatteet mahtuu päälle[:D]

En mä oikeastaan ede muista mistä muusta olen luopunut nyt raskausaikana... No, saunasiideri[8D]
 
mä odotan sitä että saan pukea omat vanhat vaatteet päälle, ilman että tarvii miettiä mahtuuko maha...lisäks ootan myös sitä mahallaan nukkumista! ja että tämä ikävä närästys, joka on nyt viimeisen kolmanneksen myötä rantautunut minua kiusaamaan, häviäisi...ja ennen kaikkea odotan että liikkuminen helpottuu ja tulee takaisin kevyemmäksi...alkoholia minulla ei niinkään ole ikävä, minä kun en juurikaan juonut ennen raskauttakaan...vieläköhän oli jotain muuta...no tietysti odotan sitä vauva-arkea ja sitä millaisia vanhempia meistä tulee, onnistuuko imetys yms.
 
Mie myös odotan
- närästämättömyyttä
- mahalla nukkumista
- liikkumisen helppoutta
- sukkien  laittamisen yksinkertaisuutta
- sheivaamisen yksinkertaisuutta
- punaviiniä
ja lisäksi (tosi kovasti) sitä että minun alapää palaa normaalin kokoon [:-], en tiedä onko muilla mutta mulla toi alakerta turpoo kolmikertaiseksi [:D] normaaliin verrattuna raskausaikana... Mies tietty tykkää, mut mua ahistaa [X(], sellainen norsunpimppa [&:]...

Luin että odotatte fetajuustoa ja homejuustoa... eikö niitä raskausaikana saa syödä? En ole kuullut missään ja olen kyllä syönyt [8|]...
 
Olen syönyt pastoroitua fetaa ja auran olen lämmittänyt leivän tai pizzan päällä.
Tosin aura on suomalainen, ja keskustelin siitä ihan alkuaikana neukkutätösen kanssa
se sano että kaitpa sitä vähäsen sellaisenaankin voi vedellä..terveen järjen kera...
onhan se lisäksi tosi suolaistakin... jos on vaikka verenpaineet korkeet niinku mulla....
 
Oonkin miettinyt että kuvittelenko vai onko alavärkki turvonnut tosi paljon.. eli en siis kuvittele.. [8|]
 
Mun lista on lähes identtinen Ruskan kanssa. Urheilua hikeen asti, ratsastamista, feta- ja vuohenjuustoja yms. ... ja jopa sitä kaloreiden laskemista ja kiloista ressaamista (en olis tätä uskonut!) - kaikkea naiseuteen muutenkin kuuluvaa hössäämistä =) 
 
Mä oon kyllä kanssa syönyt surutta fetaa ja jonkun verran valion aurajuustoakin.
Sauna siideriksi oon löytänyt ihan ok alkoholittomia vaihtoehtoja, kun en tosta limusta välitä..
 
Odottelen innolla sitä että saa nukkua mahallaan sekä selällään. Aluksihan en tiennyt että selällään ei mielellään saisi nukkua ja sitten kun muutama kaveri oli asiasta sanonut niin kysäisin neuvolatädiltä joka sitten kertoi että se pitää paikkaansa ettei mielellään selällään saa nukkua [&:] Jotenkin se liittyi siihen että vaavi ei saisi tarpeeksi happea. Noh nyt sitten vain kyljelleen tullut nukuttua ja se alkaa pikku hiljaa sattumaan [X(] Karkkia ei ole tullut kyllä yhtään ikävä vaikken sitä nyt ole melkein kk syönytkään. Ja se on kyllä iso ihme [:D] Ei ainakaan nyt tule mitään muuta mieleen mitä odottaisi.
 
mulle sanottiin että selällään nukkumista ei suositella äidin hyvinvoinnin takia, kun pieni painaa silloin just johonkin oleelliseen kohtaan niin äidille voi tulla huono olo yms...
???

en nyt tiedä sit mikä on oikea syy mutta selällä ei siis saa nukkua ja sitä kanssa kaipaan, tai lähinnä sitä vapautta että voi nukkua miten tahansa ja kääntyminen yms on taas helppoa..
 
Kyllä selällään saa nukkua, jos siitä ei tule huono olo. Sitten kun se kohtu alkaa painaa tarpeeksi paljon loppuraskaudesta niin se voi alkaa painaa äidin suuria verisuonia (vena cava) jos on selällään. Mutta sen huomaa siitä tosiaan että tulee huono olo. Sen takia ei suositella myöskään selällään synnyttämistä (ponnistamista) koska se helposti saa äidille huonon olon koska veri ei pääse kiertämään ja voi myös huonontaa verenkiertoa kohtuun. Mutta mitään estettä siis selällään olemiselle loppuraskaudestakaan ei ole niin kauan kun ei tule huono olo! Näin olen Kätilöopiston kätilöiltä ja myös muualta kuullut. Itse herään joka yö selälläni ja käännyn kyllä kyljelle sitten.
 
Mä odotan ehkä eniten sitä että ihmiset lopettaa kieltämästä multa asioita! Kannan / nostan / teen mitä tahansa niin tuntuu että joku on naputtamassa miten ei pitäisi raskaana ollessa.
 
En mä mitenkään vammautunut ole, enkä myöskään niin tyhmä etten tajua omia rajojani. [:@]
 
Tässä viime päivinä oon alkanut odottaa vaikka mitä. Tietenkin sitä, että saa oman naperon syliin, mutta myös sitä, että voi syödä tai olla syömättä ja ei koko ajan tule huono olo! [:'(] Alkanut taas vähän pahat olot vaivata.
Ja on myös ikävä sitä vapautta, että saa itse valita mitä syö ja juo eikä kukaan kiellä syömästä ja tai juomasta mitään. En nyt tarkoita, että ihan älyttömästi esimerkiksi alkoholia kaipaisin, mutta vähän se ärsyttää kun ei ole vapautta valita juoko vai ei.
Mahallaan nukkumista kaipaan myös ja kivuttomuutta. Aina sattuu jonnekin kun jotain tekee. Jännityksellä odotan myös josko mun korvani palautuisi normaaliksi raskauden jälkeen.

Mä oon jo alkanu kyllästyä raskaana oloon[:D] En kyllä vielä hirveästi, mutta joinakin päivinä haluaisin jo mahasta eroon.
 
Mä kaipaan eniten mahallaan nukkumista ja sitä ettei ihmisillä ole enää "oikeutta" taivastella suuria rintojani, jotka kuulemma vie mahalta huomion...
Ja yleensäkkin ettei kukaan kysele paljonko painoni on noussut... Ja vastauksen jälkeen taivastele, että aattele panjonkohan sä paisut vielä kun on kymmenen viikkoa jäljellä..
Nii ja siideriä oon nyt parina päivänä kaivannu.. Kyllä omppu laitti jäillä maistuis.. Sitä tuoksua ja makua odotellessa.. Syksyllä sitten... [:)]
 
Minä odotan elämää ilman kipuja! Ja sitä että voin taas liikkua niinkuin ennenkin eikä ahdista tai koske. Mahallaan nukkuminen tuntuu niiiiiiiin houkuttelevalta [:D] Maksalaatikko, kala ja saunakalja ovat myös himolistalla. Kännäämään minulla ei ole kiire, joskus vain tekee niin pahasti mieli oluen makua ja hajua! Tekee ihan kipeää nuuskia vieressä kun siippa juo kaljaa [:D] Ostinkin jokin aika sitten yhden pilsnerin ja tuntui että taivas aukeni. Nyt varmaan "pärjään" loppuraskauden ajan ilman [:D]

Masusta kyllä tykkään vieläkin vaikka se on välillä tiellä. Kiva kun kesällä ei tarvitse kamalasti vaatetta, voin olla reilusti "läski" näin raskaana ollessa ja antaa mahan roikkua rentona [:D] Ja se tekee minusta naisellisemman näköisen! Olen ylpeä masustani, paitsi silloin jos joudun käymään kaljaostoksilla miehen puolesta.. [&:]
 
Takaisin
Top