Mitä näkyy ultrassa rv 5+0

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta tästä asiasta, mutta mitä olen lukenut ja kuullut, niin noin aikaisessa vaiheessa ei taida vielä näkyä mitään tai korkeintaan ruskuaispussi. Käsittääkseni rv 7 eteenpäin on mahdollisuudet nähdä pikkuinen tai ainaskin kuulla sykkeen (?), toki tämäkään ei nyt ole ihan faktatietoa eli korjatkaa ihmeessä, jos minä olen väärässä. :)

Joo ruskuaispussi näkyi. Kätilö ei saanut näkyviin mitään, ja epäilivät jopa koko raskautta ja pisti tekemään testin :D no plussaahan se näytti ja lääkäri ultrasi sitten vielä ja teki tuon löydöksen.
Ultrattiin koska raskauden kestosta ei ollut mitään aavistusta, kun kierto oli niin sekaisin. Raskaus oireet olivat silloin jo niin rajut, että kuvittelin että olisi ollut pidemmälläkin.. :D

Mulla otettiin 7 viikolla ultra jossa pikku papu näkyi ja sydämenlyönnit jo myös. :) Hyperemesiksen vuoksi haluttiin varmistaa että siellä vielä ollaan ja että onko yks vai useampi.

Meil oli eka neuvola viikolla 8+6 ja siel sillon ultrasivat, koska halusivat pois sulkea tuulimunan/kohdun ulkosen raskauden. Sillon näkys sellanen pieni papu ja syke näkys tosi selvästi :)

Viikolla 5+ ei välttämättä näy vielä syke. Itse kävin 5+2 ja näkyi vain raskauspussi. Olen hyvin varma hedelmöittymisajasta. Olin aivan paniikissa kun luin täältä ja monesta muusta paikasta, että tuossa kohtaa pitäisi näkyä jos nyt ei syke niin sikiö ainakin. 7+4 kävin ultrassa uudestaan ja syke ja sikiö näkyivät ja kokokin vastasi hyvin lähelle oikeaa päivää.

Joten jos joku 5+ viikolla ultrassa käynyt lukee tätä, välttäkää sama paniikki, jota kannoin mukanani kaksi viikkoa. Kaikki voi todellakin olla just niin kuin pitää, vaikkei näkyisi sykettä, sikiötä tai edes ruskuaispussia. Laitteita on erilaisia ja näkyvyys voi vaihdella.

Kaiken kaikkiaan mun oma kehotus kelle tahansa olisi, ettei edes mene noin aikaiseen ultraa, jollei se jostain terveydellisestä syystä ole tarpeellista. Itse en tätä tajunnut.

Onnea matkaan, Anapus!
Mä oon käynyt ultrassa aikaisintaan 6+, sitä ennen voi olla ettei sykettä löydy. Raskausviikkojen määrityksessä tulee helposti 1-3 päivän heittoa varmastakin hedelmöittymisestä, koska alkio on niin pieni.

Sain ajan keskiviikoksi, jolloin minun laskujen mukaan pitäisi olla 5+3. Kerron sitten :)

Toivotaan että näkyy mahdollisimman paljon, mutta älä huolestu jos ei näy. Haluan hokea tätä kaikille, koska itse ajauduin niin hirveään pelkoon ja paniikkiin asiasta. Ja ihan turhaan.

Minulle varattiin nyt ultra kun neuvola ei mitenkään voi uskoa että tiedän suurin piirtein hedelmöittymisajan kohdan ja oviksen, olen omien laskelmieni mukaan rv 4+3, ultra on huomenna 4+4. Tuskinpa siellä mitään näkyy. Antavatkohan yleensä kontrolliaikaa? Kurjaa jäädä epätietoisuuteen..

Kiitos kaikille tsemppailuista. En odota että syke näkyy vielä. Vaikka vau.fi sovellus sanoo että syke pitäisi näkyä jo 5+1. Mutta en siis sen takia mene ultraan, vaan koska haluan sulkea pois kohdun ulkopuolisen riskin. Vähän tuo toinen puoli kipuilee. Siis apua olen niin kärsimätön että peruin keskiviikon kunnallisen ultran ja varasin tiistaina yksityinen :D En voi uskoa itseäni.

Ajattelin että hcg arvoja pyytää mittaamaan myös. Kalliiksi tulee...

Takaisin