Mitä muistat -80-90 luvusta?

Ysäriltä muistan juuri nuo hapsureunaiset paidat (kutsuimme niitä simppelisti "hapsupaidoiksi"), raitaverskat ja nappiverskat (siis sellaiset, joissa oli lahkeiden yksi sivu täynnä neppareita ylhäältä alas). Raitaverskoissa piti olla kaksi raitaa, kolmella raidalla olit ihan juntti. :hilarious:

Keräilyjuttuja oli trollit, muovitutit ja tarrat, joista "pehmotarrat" olivat kovinta valuuttaa ja "kiiltotarrat" toiseksi parhaita.

Yksi hitti oli tamagotchi eli virtuaalilemmikki, jollaiseen isälläni paloi käämi, kun se halusi syödä hampurilaisia myös kahdelta yöllä ja piippasi äänekkäästi sen merkiksi. :D

Suurta herkkua olivat Saarioisen roiskeläpät, joita oli tasan kaksi makua: jauheliha ja kinkku. :grin
 
Ysäriltä muistan juuri nuo hapsureunaiset paidat (kutsuimme niitä simppelisti "hapsupaidoiksi"), raitaverskat ja nappiverskat (siis sellaiset, joissa oli lahkeiden yksi sivu täynnä neppareita ylhäältä alas). Raitaverskoissa piti olla kaksi raitaa, kolmella raidalla olit ihan juntti. :hilarious:

Keräilyjuttuja oli trollit, muovitutit ja tarrat, joista "pehmotarrat" olivat kovinta valuuttaa ja "kiiltotarrat" toiseksi parhaita.

Yksi hitti oli tamagotchi eli virtuaalilemmikki, jollaiseen isälläni paloi käämi, kun se halusi syödä hampurilaisia myös kahdelta yöllä ja piippasi äänekkäästi sen merkiksi. :D

Suurta herkkua olivat Saarioisen roiskeläpät, joita oli tasan kaksi makua: jauheliha ja kinkku. :grin

Oli myös kasvis, siinä oli ainakin porkkanaa, tölkkiherkkusientä ja homejuustoa. :p
 
Meilläkin oli tamagotcheja! :) Veljilläni niissä taisi olla dinosaurus, itselleni sain kissaversion, joka oli yllättävän vaikea hoidettava.
 
Meilläkin oli tamagotcheja! :) Veljilläni niissä taisi olla dinosaurus, itselleni sain kissaversion, joka oli yllättävän vaikea hoidettava.

Voi ei, mun vastuulla oli au pairina ollessani perheen nuoremman tyttären tamagotchista huolehtiminen. Eipä aikaakaan, kun olin onnistunut tappamaan sen. Kävi niin kuin meikäläisen viherkasveille. :hungover:
 
80-l mun lempiohjelma oli Hittimittari. Ritariässää tuli katsottua myös. Ensimmäiset My Little Ponyt tulivat. Veljellä oli Commodore 64 ja kasettiasema, jonka kautta pelattiin. Kaikki kesät veljen ja kavereitten kanssa asuttiin järvessä. Kun opittiin uimaan, ei meillä ollut ketään aikuista vahtimassa.
 
En muista paljoakaan, kun olin -90 luvulla pieni. Lähinnä jäänyt mieleen musiikista Smurffit ja Darude. Telkkarista katsoin ainakin Muumeja, Tao Tao:ta ja Pokemonia ja Digimonia. Vai tuliko Pokemon ja Digimon vasta 2000-luvun puolella? Muistan kun ala-asteella kinattiin kaverin kanssa siitä kumpi on parempi. Hän piti Digimonista ja oli sitä mieltä että Pokemon on ihan huono, kun se on Japanilainen. :hilarious: Perheen kanssa katsottiin Bum-tsi-bumia ja tietokilpailuohjelmia. Niitä taisi olla silloin monta erilaista.
 
En muista paljoakaan, kun olin -90 luvulla pieni. Lähinnä jäänyt mieleen musiikista Smurffit ja Darude. Telkkarista katsoin ainakin Muumeja, Tao Tao:ta ja Pokemonia ja Digimonia. Vai tuliko Pokemon ja Digimon vasta 2000-luvun puolella? Muistan kun ala-asteella kinattiin kaverin kanssa siitä kumpi on parempi. Hän piti Digimonista ja oli sitä mieltä että Pokemon on ihan huono, kun se on Japanilainen. :hilarious: Perheen kanssa katsottiin Bum-tsi-bumia ja tietokilpailuohjelmia. Niitä taisi olla silloin monta erilaista.

Pokemon on ensimmäisen kerran julkaistu 1996. Mielenkiintoinen riita ja perusteet.. molemmat sarjat kun ovat japanilaisia.. :D
 
Ysäriltä muistan juuri nuo hapsureunaiset paidat (kutsuimme niitä simppelisti "hapsupaidoiksi"), raitaverskat ja nappiverskat (siis sellaiset, joissa oli lahkeiden yksi sivu täynnä neppareita ylhäältä alas). Raitaverskoissa piti olla kaksi raitaa, kolmella raidalla olit ihan juntti. :hilarious:

Hauskaa, meillä taas piti nimenomaan olla ne kolme raitaa. Itselläni oli Tallinnasta tuodut kaksiraitaiset, koska itse vaan nauroin näille trendeille, mutta siksi myös tämän yksityiskohdan muistan. Trendikkäimmillä oli nappiverkkarit.
 
Niinhän siinä Teflon brothersin Lähiöunelmii-biisissäkin lauletaan, että "verkkarihousut tarjoustaivaasta, ei äiti suostu maksaa lisää kolmannesta raidasta". :wink
Oliks ne kolmeraitaiset Adidakset?
 
Hauska huomata että näissä on jonkin verran alueellisiakin eroja. Mutta eihän se ihme oo kun ei kaikki levinnyt somen ja netin välityksellä ihan samalla tavalla kun nykyään. Itekin kun olin pikkukylältä, niin aika mielivaltaisia ne villitykset välillä tuntui olevan :grin
 
Olivatko flanellipaidat hitti muualla? Meillä ala-asteella ne olivat kova juttu sukupuoleen katsomatta. :D Silloinkin elettiin ysäriä.
 
Olivatko flanellipaidat hitti muualla? Meillä ala-asteella ne olivat kova juttu sukupuoleen katsomatta. :D Silloinkin elettiin ysäriä.

Kyllä oli! Isompi parempi :D
Tamagochi oli mullakin ja se vaan kuoli:D
Mulla meinaa kans mennä toi 90 luvun loppu ja 2000 luvun alku sekasin... ihania muistoja eri vuosituhansilta:wink
 
Pokemon on ensimmäisen kerran julkaistu 1996. Mielenkiintoinen riita ja perusteet.. molemmat sarjat kun ovat japanilaisia.. :D

Olin silloin niin pieni että hyppäsin sitten varmaan mukaan katsomaan sitä ties kuinka monennella tuotantokaudella tai sitten näyttivät uudestaan silloin kun itse olin sen ikäinen. Oltiin kyllä tosi fiksuja lapsia, mutta niin varmaan lapset yleensä on. Ja tuo kyllä naurattaa vähän edelleen, kun ne molemmat nimenomaan on japanilaisia. :hilarious:
 
Takaisin
Top