Mitä miehesi tekee väärin tai ainakin "väärin"?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiemmin oli puhetta siitä että miehelle ei tule naputtaa vaikka tekisi omasta mielestä jonkin asian väärin. Mutta varmaan muistakin tuntuu joskus että miehen tapa on jossain asiassa huonompi kuin oma. Joten mitä teidän miehenne tekee tavalla tai toisella "väärin".

Omani ei osaa (tai jaksa/halua) ravistaa pyykkejä laittaessaan niitä kuivumaan niin että pahimmat rutut oikenee. Tämä näkyy vielä kuivanakin ruttuisempina vaatteina. Annan miehen siltä hoitaa pyykkien ripustamisen, kun hän sen kerran on ottanut hoitaakseen.
 
Laittaa tiskikoneeseen välillä astioita, joissa on aivan liikaa ruuanjämiä. Pyyhkii keittiön pöydällä olevan vahakankaan vain päältä, ei reunoilta, joihin ainakin kaksi pienintä lasta saavat kiitettävästi sotkua aikaan. Ei ikinä muista, mikä on kenenkin vaate, minkä seurauksena kaapeista löytyy aivan vääriä vaatteita.

On niitä muitakin, en nyt vain muista kaikkea. :D Ja ei, en kulje miehen perässä nalkuttamassa, mutta joskus saatan ystävällisesti mainita jostakin asiasta. Ja kyllähän mies on monessa asiassa petrannut ja ottanut neuvosta vaarin. Varmasti minäkin teen hänen mielestään asioita "väärin". :)
 
Tiputtaa leivän muruset lattialle. Minusta on helpompi pyyhkiä pöytä, mies mieluummin imuroi lattian. Ei kuitenkaan tee sitä välittömästi, joten ne muruset viipyvät lattialla. Olen kerran kysynyt, miksi tekee niin ja tyydyin vastaukseen. Katson siis vähän ylemmäs, ettei häiritse.
 
Asentaa vessapaperirullan väärinpäin telineeseen, eikä laita likaisia pyykkejä pyykkipyttyyn vaan jättää ne pirtin penkille.
 
Meillä on just toistepäin, tuntuu että mies nalkuttaa mulle kun teen asioita väärin :shy: joskus oikein koitan etsiä virheitä hänen tekemisistään että voisin nalkuttaa takaisin mutta tuloksetta :p
 
Levittelee vaatteita ympäri kämppää ja yritä sitten siinä pyykätessä veikata, mitä on pidetty yhden kerran, mitä kaksi ja mikä on jo ihan likainen. Lupailee tehdä asioita, mutta usein ei toimerru kuitenkaan tekoihin asti. Laittaa kinkun juuston alle!!! :grin Mies tekee aika vähän mitään väärin/"väärin", tai ainakin aika tasoissa ollaan. Motkotetaan välillä kummatkin toisillemme jostain minkä itse olisi tehnyt toisella tavalla. Yleensä kuitenkin kuitataan huumorilla.
 
Vie ison satsin pulloja palautukseen, ei sitä mukaan kun niitä kertyy.
 
Muokattu viimeksi:
Se voitelee näkkärin väärän puolen eli sen reikäsen puolen.
Laittaa juuston kinkun alle(tää tuli mieleen gingerin viestistä :wink )
Viikkaa pyykit hassusti ja ei osaa lajitella lasten vaatteita oikeisiin kaappeihin.
Ei petaa sänkyjä kun niiden pitää kuulemma tuultua koko päivän.
Ei lajittele roskia vaan tunkee kaikki samaan pussiin tai jättää tiskipöydälle odottamaan mua (paitsi bion osaa kierrättää.
Imuroi väärässä järjestyksessä.
Jättää laturit yms muut piuhat pöydille. Samoin auton rassaus rätit saattaa liota ämpärissä vaikka kuinka kauan jos en nalkuta asiasta...
Tämmöset tuli mieleen:wink
Listataanko asiat jotka teen miehen mielestä väärin?:D
Yritän olla nipottamasta näistä vähäpätöisistä asioista kun eihän noilla nyt väliä oo:wink
 
Ei petaa sänky(j)ä eikä vaihda lakanoita kuin pakkotilanteessa.
Jättää usein likaiset astiat pöydälle eikä laita koneeseen (paitsi sitten kun siivoaa keittiön - ehkä seuraavana päivänä...)
Kerää kierrätykseen menevää kamaa (pullot, tölkit, pahvit jne.) autotalliin jemmaan kunnes sitä on "riittävästi". Eikä siis vie pussillista kerraallaan.
Ei koskaan siivoa kylpyhuonetta. Se on aina ollut minun tehtäväni (tai ei puhdistu lainkaan).
Ei osaa (=viitsi) lajitella vaatteita kaappeihin vaan pinoaa sohvalle ja jättää minun hoidettavakseni.
Näistä huolimatta kehtaa marmattaa minulle jos olen ollut muutaman päivän keskenäni lasten kanssa kun talo on sekainen tai ei ole imuroitu riittävän usein. Vaikka siis olisikin siivottu.
Itsehän teen varmasti enemmänkin asioita väärin - tai yleensä siis jätän tekemättä. Harvemmin näistä asioista miehelle enää nykypäivänä nalkutan, ei se sillä paremmaksi muutu. :)
 
Kaikki tavarat jää siihen mihin mies ne laskee, eli aika usein tavaroita vaan katoaa jonnekin. Tämä tapa on kotoota opittu koska anopilla on aina ollut tapana siivota poikansa jäljet. Ärsyttää sitten kun niitä johonkin jääneitä tavaroita etsitään kissojen ja koirien kanssa, kun ei ainakaan löydy sieltä alkuperäisestä säilytyspaikasta. :banghead:

Olen itse puuttunut asiaan näin että jos löydän jotain herran epämääräistä krääsää, esim. työkaluja, laskuja, kuulokkeita, niin laitan ne aina yhteen kaappiin jonka olen nimennyt herran aarrekaapiksi. Jos kadonnut tavara ei sieltä löydy, ei voi ainakaan väittää minun sitä siirtäneen tai hukanneen. :p
 
Kaikki tavarat jää siihen mihin mies ne laskee, eli aika usein tavaroita vaan katoaa jonnekin. Tämä tapa on kotoota opittu koska anopilla on aina ollut tapana siivota poikansa jäljet. Ärsyttää sitten kun niitä johonkin jääneitä tavaroita etsitään kissojen ja koirien kanssa, kun ei ainakaan löydy sieltä alkuperäisestä säilytyspaikasta. :banghead:

Olen itse puuttunut asiaan näin että jos löydän jotain herran epämääräistä krääsää, esim. työkaluja, laskuja, kuulokkeita, niin laitan ne aina yhteen kaappiin jonka olen nimennyt herran aarrekaapiksi. Jos kadonnut tavara ei sieltä löydy, ei voi ainakaan väittää minun sitä siirtäneen tai hukanneen. :p
Minun ex-miehelläni oli sama tapa ja samasta syystä. Hänellä meni kahdeksan vuotta oppia, että minä en siirrä hänen tavaroitaan, vaan ne on siinä, mihin hän on ne jättänyt. Vielä senkin jälkeen oli tietenkin minun vikani, että kaikki oli hukassa.
 
Jättää aina kahvit ja porot koneeseen seuraavalle keittäjälle. Omasta mielestään tekee oikein, seuraava siivoaa ennen keittoa. Minun mielestäni keittäjä siivoaa omat sotkut, jotta seuraava pääsee aloittamaan puhtaalla keittimellä. Eli siivoan oman keittoni jälkeen miehelle, miehen keittämisen jälkeen itselleni. Mies siivoaa vain, jos itse keittää itsensä jälkeen eli viikonloppuisin. Pieni juttu, mutta aika monta kertaa päivässä ärsyttää!
 
Eniten ärsyttää se miten jättää aina kaikki lapsen sotkut mulle:mad: Esim. ruokapöydästä nousee heti kun on valmis, (mä lunnollisesti jään vahtimaan taaperon syöntiä) nostaa omat astiansa koneeseen ja menee sohvalle kuvitellen, että on siivonnut osuutensa pöydän sotkuista. Mulle jää sitten omien lisäksi lapsen lautaset yms. sekä kaikkien tavaroiden laittaminen takasjääkaappiin josta toki minä ne olen kerran pöytään nostanutkin. Sitten mies kuitenkin kuvittelee tekevänsä puolet töistä...
 
Eniten ärsyttää se miten jättää aina kaikki lapsen sotkut mulle:mad: Esim. ruokapöydästä nousee heti kun on valmis, (mä lunnollisesti jään vahtimaan taaperon syöntiä) nostaa omat astiansa koneeseen ja menee sohvalle kuvitellen, että on siivonnut osuutensa pöydän sotkuista. Mulle jää sitten omien lisäksi lapsen lautaset yms. sekä kaikkien tavaroiden laittaminen takasjääkaappiin josta toki minä ne olen kerran pöytään nostanutkin. Sitten mies kuitenkin kuvittelee tekevänsä puolet töistä...

Meillä sama, paitsi mies jättää myös omat astiat pöytään! Jos karkaan pöydästä että hän jää vuorostaan vahtimaan lasta, hän jättää kaiken pöytään, myös maidot..
 
Jättää aina kahvit ja porot koneeseen seuraavalle keittäjälle. Omasta mielestään tekee oikein, seuraava siivoaa ennen keittoa. Minun mielestäni keittäjä siivoaa omat sotkut, jotta seuraava pääsee aloittamaan puhtaalla keittimellä. Eli siivoan oman keittoni jälkeen miehelle, miehen keittämisen jälkeen itselleni. Mies siivoaa vain, jos itse keittää itsensä jälkeen eli viikonloppuisin. Pieni juttu, mutta aika monta kertaa päivässä ärsyttää!

Sama! Tekee samaa myös koko keittiölle, eli tehtyään ruokaa, on keittiö kuin pommin jäljiltä ja sotku luonnollisesti siivotaan sitten, kun seuraavan kerran on aika laittaa ruokaa. En tajua! Ja voi että ärsyttää, kun joutuu ite ensin siivoomaan koko köökin, jos meinas jotain pystyä siellä tekemään. Mä siivoon ite sitä mukaa kun teen, eli mun jäljiltä mies pääsee puhtaaseen keittiöön tekemään. Astiat ei myöskään löydä tietään tiskikoneeseen, täyttää mieluummin sitten kerralla. Toki ne likaset astiat sitten lojuu pöydillä siihen asti. On oppinut nuo tavat kotoaan, oon pistänyt merkille, että äitinsä on ihan samanlainen.

Oon tullut siihen tulokseen, että vähemmällä mielipahalla päästään molemmat, kun minä hoidan astiat tiskikoneeseen. Keittiön sotkusta valitan silloin, jos mun mennessä laittamaan ruokaa/leipomaan se muistuttaa katastrofialuetta. Nalkutus on sikäli toiminut, että joskus siellä on omat jäljet korjattu. Harvoin, mutta on. Mies meillä kuitenkin eniten ruokaa laittaa niin tehkööt niinku parhaaksi katsoo.
 
Meilläkään mies ei ravistele pyykkejä ennen ripustamista, eikä käännä väärinpäin ennen pesemistä. Pyykkihuolto onkin nykyään kokonaan minun vastuulla, eikä haittaa, tulee tehtyä "oikein" :grin Jättää myös kahvinjämät kannuun, kun minä tykkäisin että kannu vähintäänkin huuhdellaan kahvien jälkeen.
 
Te ootte onnellisia, kun teillä on noin tavallisia "vääryyksiä" tekevät miehet!

Mun mies on sadisti. Ja aina kaikki on mun syytä. Olen ansainnut kaiken väkivallan. Olen syyllinen siihen miksi mieheni on mulle niin ilkeä. Mun vika on, että se alistaa ja nöyryyttää, hakkaa ja potkii mua ja rikkoo tavaroita. Kaikki vika on minussa. Jopa miehen omat huonot ja pahat puolet onkin minussa. Olisi vaan parempi jos mua ei olisi.

Näitä asioita mun mies tekee väärin. Olkaa onnellisia, ettette ole väkivaltaisen narsistien psykopaatin kanssa!
 
Hulttis, eroon tuollaisesta parisuhteesta. Sinulla on vain yksi elämä.
Meillä mies ei löydä yhtään mitään, itse "järjestelemiäänkään". Kaiken pitäisi olla näkösällä, eli mitään ei siis voi laittaa säilytykseen piiloon (paikkaan, johon kaikki katoaa). Syyksi epäjärjestelmällisyyteensä hän on jopa maininnut, että minä en yritä. Hmm.
 
Takaisin
Top