Mitä kuuluu?????

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emery13

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2016
Toukomammat 2018
Mä en tosiaan löydä yhtään vanhaa pinoa,missä vauvakuulumiset,uudet taidot,neuvolakuulumiset ym....!!!!!!

Miksi nää palstat aina muutetaan just kun yhteen on oppinut ja tottunut????emoticon

Meillä ollaan jo 4,5kk ja kovin suloinen nauravainen poika.Pikkuinen kuin mikä,mut ihana.Parisen viikkoa maisteltu bataattia ja banaania ja päärynää,just kun painokäyrät taittoi alaspäin...
Nukkuu nykyään huonommin yönsä,syö 2-4 krt kun jokin aika takaperin saattoi nukkua yhdellä yösyötöllä...

Mut tosiaan missä kaikki ja mitä kuuluu???
Joko Ginessa odottaa?emoticon

Entä muut?

Meille ainakin kuuluu ihan hyvää, täällä palstalla vaan nykyään kovin hiljaista.... Uudistus vei ison osan porukkaa emoticon

Mä olen huomannut olevani välillä ihan tosi yksinäinen.. Vauva on toki ihana, mutta ei siitä kovin paljoa vielä seuraa ole, mies tekee paljon duunia ja kaverit humpuuttelee menemään omissa elämissään, ei ne kauaa jaksaneet roikkua mukana..
Käyn kyllä paljon kunnan järkkäämissä jutuissa, vauva kerhossa ja muskarissa, ja sieltä saanut paljon uusia mukavia tuttavuuksia, mutta kun mies on yleensä illat/yöt poissa, ja silloin se iskee..
Äitini on kyllä onnellinen, tulee soitettua joka päivä pitkiä puheluita emoticon
Eilen koitin "läheisimmälle" ystävälleni soittaa, joka on myös Ronyan kummitäti, ja kun hän oli 10min pälättänyt yksinpuheluna oikean paidan valinnan vaikeudesta, kun oli johonkin kemuihin menossa, sanoin että kakka tuli, pitää mennä... Olenko minäkin joskus jaksanut puhua noin "tyhmästä" aiheesta NOIN pitkään!?!?
Ok, myönnetään, on munkin jutut nykyään aika yksitoikkoisia...

Ehkä tämä olisi kuulunut jurputus -osioon, mutta tuli nyt tähän.. Onko muut huomanneet samaa? Että ne ihmiset, joitten olisi kuvitellut olevan tosi tiiviisti osa omaa elämää vielä lapsen tulon jälkeen, ei olekkaan nähnyt eikä oikeastaan kuullukkaan niistä mitään syntymän jälkeen?

Tulipa taas pitkä teksti.. Nyt kun oli kerrankin aikaa kirjoittaa
emoticon

J.J: on huomattu ihan sama. Entinen bestis ei sitä olekaan.. eikä ole kertaakaan kysynyt, mitä vauvallemme kuuluu.. jne. Mä oon ollut tosi TOSI pahoillani asiasta, mutta sit todennut, että elämä menee näin.. että kyllä se sama elämäntilanne ja samat kiinnostuksenkohteet näemmä vaikuttaa tosi paljon. Ja sit, kuitenkin, mulla on myös paljon ystäviä, joilla ei ole lapsia ja jotka on lähentyneet tän aikana.. en sit tiiä. Jyvät ainakin erottuu akanoista..

Joo tää foorumin muuttuminen on saanu sen aikaan et nykyään ei voi vaan lyhyesti täällä piipahtaa, vaan se vaatii aikaa jos haluaa löytää uusimmat viestit. Ehkäpä olis syytä aloittaa uusia ketjuja vanhoilla aiheilla jos kerta uudet näkyy viestien aikajärjestyksessä??

Me oltiin viime viikko reissussa (Suomi-matkailua) ja nyt taas arki alko kun mies palas töihin. Onneks nyt on kuitenkin vaan 4pv työviikko ni saadaan mies mukaan myös päivärytmeihin jo pian. Tais toi loma tulla tosi tarpeeseen, sillä eilen illalla tuntu siltä, et oltais lomailtu tosi kauan. Ei sillä et siihen olis kyllästyny, vaan mietin itekseni et mitenkähän ne meidän "rutiinipäivät" pojan kanssa oikein menikään -pärjäänköhän yksin..? No tietty pärjään, mut tosta ajatuksesta huomasin miten oli ihanaa kun mies oli meidän kanssa eikä reissussa voinu tehdä rutiinijuttuja (pyykinpesua, aikatauluja, jne.)

Meillä poika syö öisin 3-6 kertaa. Tosiaan sais jo nuo syömiset vähentyä, mutta niin ei tosiaan tunnu käyvän. Ajattelin et jouluna voitais alottaa perunan maistelu, jos sillä saatais pojan masua vähän täydemmäks yötä vasten. Velliä annetaan joka ilta, mut ei tunnu se auttavan yhtään. Uskoisin (yllätyn kyllä jos ei näin oo!) et kiintee ruoka uppoo poikaan tosi hyvin. Kiinnostunu tuo ainakin kovasti on seuraamaan meidän syömistä. Ilmeisesti siis ruokailun herkkyyskausi on alkamassa ja noiden kiinteiden aloitus olis ajankohtaista. Poika on kyllä kasvanu tosi hyvin ihan tissillä ja vellillä eli ei sen suhteen kiinteitä tarttis. Mies etenki odottaa innolla noita ensimmäisiä lusikallisia. Mun täytyy nää muutama päivä vielä käydä asian suhteen henkistä kamppailua...

Nyt on parina yönä tullu koon 3 vaipasta pissat läpi. Yövaippa on ilmeisesti vaihdettava jo kokoon 4! Poika tosin painaa noin 7100g, mut kun syö öisin niin ahkeraan ni vaippa täyttyy tietty samaa tahtia. Oonki noita vaippoja ostanu varastoon jo aikaa sitte, arvasin et näin tulee käymään pian, sillä aamuisin vaipat on toooosi painavia.

Yritän käydä täällä ahkerammin, mut tosiaan kun nykyään tää vaatii enemmän aikaa ni se ei oo niin helppoo.

Kiva kuulla elyseestäkin pitkästä aikaa!! :)

Ainakin meillä menee ihan hyvin. Tai no, välillä yöt heittää häränpyllyä ja silloin kaikki tuntuu menevän päin peetä, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen elämä rullaa ihan mukavasti :) Kiinteitä ollaan täälläkin syöty jo kuukauden päivät. Palstalla tosiaan on hiljaisempaa nykyään, minulla tosin on aikaa kirjoitella ja lueskella monta kertaa päivässä, kiitos laiskuuteni ja pojan päiväunien :D

J.J, minäkin olen huomannut saman asian! Yksi kaveri kyllä yrittää yhteyttä pitää ja soitella, mutta nykyisin en enää edes aina vastata hänelle. Hänen elämänsä kun pyörii koulun, poikaystävän ("kääks me muutettiin yhteen kaks viikkoo sitten, miksei se kosi?!?") ja juhlimisen ympärillä. Minulla taas kakkavaippojen ja pojan ruoka-aikojen ympärillä. Minulla kyllä oli suunnitelmissa osallistua perhekerhoon, vauvauintiin yms juttuihin, mutta se jotenkin jäi :D Minun mielestä meidän pojasta kyllä on tosi paljon seuraa! Päivisin muksun ollessa hereillä tanssahdellaan musiikin tahtiin, höpötellään ja sylitellään ja syöpötellään :) Sitten päiväunien aikana äitillä on aikaa tehdä kotitöitä ja istua koneella. Harmi kun täällä on nyt ollut niin kovia pakkasia ettei olla päästy ulos.

Dessa, meillä Liberon kolmoset alkoi valskata päivälläkin kun poika läheni 7 kiloa, niissähän oli painorajat 5-8kg mikäli oikein muistan.. Selvästi oli liian pienet, ei meinanneet mennä enää kiinni kun tuo poika on niin pallero :D Pituus menee keskikäyrällä ja paino yläkäyrillä. Nyt käytössä on Pampersin neloset, saas nähdä miten pitkään tuo koko sopii.

Hyvää kuuluu arki alkanut luistamaan paremmin. Öisin poitsu syö enää kerran. Luulin etten koskaan vois sanoa noin :D Kiinteitä alotellaan pikkuhiljaa viikko ollaan riisiä maisteltu huomena otetaan seuraava maisteltava en vielä tiedä mikä, lääkäri aika olis ja siellä tehdään suunnitelma. Saa nähä mitä se meinaa eihän tästä ikinä päästä kunnolla syömään jos viikossa yks ruokalaji lisää:O Mut kai se on nyt ainaki alus pakko kun hyvin voi olla että muitakin allergioita löytyy kuin maito. Aika näyttää.

Meillä kans eilen siirryttiin pamperssin 4vaippoihin, jätkä painaa jotain päälle 7kg. Meillä liberoista tuli aina kakkat selästä yli mut taidan tän paketin jälkeen viel koittaa niitä, toi pamperssien haju on inhottava ja tuntuu heti kosteelta:/

Jep kiva kuulla Elyseeltäkin jotain.

Meilläkin menee tyttösen kanssa hyvin. Iho ongelmia ainoastaan vähä ollut viime viikkoina, eik tuo meinaa kans lopeettaa tuota yösyömistä ollenkaan. (veljensä kun nukkui täydet yöt jo tässä vaiheessa).

Nyt tuntuu et Siina on kasvanut ihan hiveesti. Ihan innolla odotan mitä keskiviikkona 5kk täyttävän tyttelin mitat näyttää kun neuvolaan mennään. Pituutta luulen tuleen hurjasti.  Kehitys muutenkin menee hurjasti eteenpäin. Hahmottaa ihan erilailla ympäristöään nykyisin. Bongaa lähes kaiken sitterin vierestä ja lattiloita missä sitten onkin. Kurkkii ympärilleen jatkuvasti ja kurkottelee. Jos kädet tajuais mitä jalat tekee niin varmaan konttaisemoticon .

Mut Siina ei oikein osaa vieläkään kunnolla nauraa. Tai saattaa hyvänä hetkenä vähän kikattaa mut yleensä se kohta ku sen pitäs nauraa nii se rupee silleen kurluttaan. Musta on alkanu tuntua siltä et se luulee nauravansa, eikä raukka ole ymmärtäny vieläkään miten oikeesti nauretaan. emoticon Kurluttaa vaan hymyillen oikein maireesti suu suurella auki.

Siis mistä pirusta te pääsitte laittamaan ton avattaren? Ku m en löydä sitä paikkaa mis se on niin ollenkaan.

Eemi03 kirjoitti:
Mut Siina ei oikein osaa vieläkään kunnolla nauraa. Tai saattaa hyvänä hetkenä vähän kikattaa mut yleensä se kohta ku sen pitäs nauraa nii se rupee silleen kurluttaan. Musta on alkanu tuntua siltä et se luulee nauravansa, eikä raukka ole ymmärtäny vieläkään miten oikeesti nauretaan. emoticon Kurluttaa vaan hymyillen oikein maireesti suu suurella auki.

Meidänkään tyttö ei osaa vielä nauraa. Kun on oikein hauskaa esim. katsoessaan itseään peilistä tai minun nauraessa Emilialla menee suu leveään hymyyn ja hän sanoo kovaan ääneen "heeee heee". Ja äidillä on hauskaa, kun lapsi on niin innoissaan :-D

Meillä kans tulee naurua, mut välillä sitä saa kyllä odottaa tosi kauan. On usein hyvinkin totinen tapaus. Mut sit on hetkiä et hymy ja nauru on tosi herkässä ja poika oikein oottaa et tehtäis jotain kivaa et sais nauraa:)

Heissan, täällä ollaan pitkästä aikaa. Harvemmin tulee käytyä enää täällä, kun päivät täyttyvät kaikesta muusta. 

Mio-poika kasvaa ja kehittyy kovasti, ja painoa jäpikällä on nyt 10,25 kg, että näin... ja ikää siis reilu 4,5 kk.

Mulla on iskenyt myös ihan tajuton vauvakuume, kun tajuan, ettei tuo pikkumies olekaan kauan pikkuinen, ja nyt jo kiinteitä aloitellaan. Toissaalta on taas ihana huomata kehitystä koko ajan, mutta silti haluais pitää sen ihan vauvana... vaikka onhan se sitä kai vielä aika pitkään. 

Yksinäisyydestä: olen yrittänyt tosi paljon käydä erilaisissa kerhoissa yms., ja olenkin saanut paljon uusia kavereita ja tietysti myös Miokin. Vanhoihin ystäviin yritän myös aktiivisesti pitää yhteyttä, ettei niistä erkaantuis. 

Ihana kuulla teistä :-)

Haniliini, mullakanssa pakkasessa paljon maitoa, mutta oon saanut nyt niitä vähennettyä kun iski flunssa ja yskä päälle...Kax viikkoa valvoin yön vähän väliä juoksemalla alakertaa yskimään, jottei poika herää...Sit riitti ja aloin ottamaan yöksi yskänlääkettä, jonka takia pitääkin sitten seuraavat 9 h maidot pumpata pois...Ensin jouduin ottamaan usemman kerran yössä yskänlääkettä, mutta nyt alkaa hellitään ja joudun ottamaan enääyhe kerran...

Toinen mitä teen jos haluan energiajuoman juoda...Pumppaan kanssa seuraavat 9 h maidon pois...Kerran kokeilin juoda yhen 0,5 l tölkin ja sit huomattiin pojassa seuraavan syötön jälkeen että olin juonut sellaisen...ei oo mienaan niin kärttyisää poikaa meillä koskaan ollutkaan...

Meillä on miehellä vielä viikko pitämättä isyyslomaa...Milloin se pitää olla viimeistään pidettynä, tietääkö joku?

Elysee, ei täällä odoteta vieläkään..ja pikkasen rupeis mieli muuttuu ..ainakin välillä ..etten välttämättä tahtoisikaan enään...
Kattellaan nyt jos tärppää niin tärppää emoticon

Ginessa,ehkä on hyvä jättää murehtimatta asiaa,ja odotella mitä tapahtuuemoticon Mihin ajatukset ja toiveet ja haaveet suuntautuu=)

Itsellä on kova vauvan kaipuu mutta huomaan että mulla joku järjenhiven valtaa alaa ja ajattelen että nyt täytyy kuitenkin ensisijaisesti keskittyä näihin olemassa oleviin rakkaisiin ja antaa heille aikaa ja rakkautta!!!
Huomaan myös jo välillä ajattelevani että ehkäpä nämä nyt voisivat olla tässä:0

Mut mene ja tiedä,mitä ajallaan sitten tapahtuu ja mihin ajatukset kääntyy;)

Meillä oli 5kk neuvola ja pojan painokäyrä senkun laskee...
Vaikka perunaa on nyt syöty kk päivät,lisämaitoakin saa pullosta,niin silti ei nouse riittämiin.

Mitat tosiaan oli 6,8kg ja 66cm.

Nyt oon ottanut terkan pyynnöstä kaurapuuron iltaan ja peruna soseeseen lisättiin kanaa.

Mut ei se paino nouse jollei syö:)Eikä tälle kyllä uppoo kovin hyvin.Enemmän oon murheellinen kun ei juo paljoa.Mä en pysty imettää kun toisesta rinnasta ja välillä epäilen kovasti saako riittämiin maitoa.Korviketta menee kerralla hyvä jos 50ml.

Rikkonaiset yötkin jatkuu,vaikka luulis vatsan olevan puurosta täys....

Mielestäni isyysloma pitää olla pidettynä vanhempainvapaakauden aikana?

Mun mies oli kesälomalla Elsan syntymän jälkeen vielä 2vkoa ja piti silloin vielä yhden isyysvapaaviikon,

Nyt pitää loput pois loppukuusta, kivaa, on meidän kanssa kotona melkein 3vkoa. emoticon

Tän kysymyksen vois nyt kyllä nostaa taas esiin eli mitä porukalle kuuluu????? Mun ajatuksia voi lueskella tuolta muiden otsikoiden alta.

Moikka Dessa ja hienoa, että joku edes jaksaa täällä vielä kysellä kuulumisia ja kirjoitella :)
tänne kuuluu ainakin ihan hyvää, poika kasvaa hirveää vauhtia ja nukkuu koko ajan paremmin ja paremmin. Niklas ei liiku vielä muuten kuin kävelyttämällä ja koko ajan pitäiskin olla kävelemässä. Moni onkin sanonut, että jättää varmaan konttaamiset ja ryömimiset väliin ja lähtee suoraan kävelemään, mutta kyllä mä uskon, että ne ryömimisetkin sieltä jossain välissä tulee, kun vaan malttais yrittää. Lattialla vaan pyöritään eikä ollenkaan meinaa tajuta, miten voisi liikkua eteenpäin, mutta eihän tässä kiirettä ole. Vaikka jotenkin tuntuu, että nykyään vauvan pitäis puolivuotiaana osata vaikka mitä...
parisuhderintamallakin menee ihan hyvin, eikä suurempia avioliittokriisejä ole vielä tullut vaikka kuukausi ollaankin jo naimisissa oltu ;) Vauvakuume on kova, mutta miehen kanssa ollaan nyt päätetty, että lykätään yrittämistä vielä vähän ja huhtikuun lopulla aletaan kunnolla hommiin. Jos meille sitten talvi/kevätvauva 2012 suotaisiin :) Pahoinvointi kyllä pelottaa ihan hitosti, kun viimeksi voin todella huonosti ja miten sitten nyt jaksan/pystyn tuosta toisesta huolehtimaan oksentamisen lomassa kun mies on töissä/koulussa. Siksikin tuo huhtikuun lopulla yrittämisen aloittaminen on hyvä, kun tällöin pahoinvointi ajoittuu mahdollisesti kesälle ja voin sitten mennä oman äidin tai anopin  hoiviin ja joku muu syöttää Niklakselle soseet, jos minä en pysty. Näin siis, JOS nyt edes raskaudun... Mies on vaan ylioptimistinen ja omaa hieman isot luulot itsestään ja on sitä mieltä, että ekasta kierrosta se taas tärppää niinkun viimeksikin.

jep, ehkä tää riittää, tuli jo liikaakin kirjoiteltua. Voi kun muutkin innostuis taas kirjoittelemaan :)

Kiitos kysymästä Dessa :) Me muutettiin nyt viikonloppuna omaan kotiin. On siis ollut kaikenlaista hässäkkää ja kaikki on vieläkin ihan levällään. Varmaan alkaa stressi vaatia veronsa tai olen tulossa kipeäksi kun paleltaa koko ajan :S Toivottavasti en tulisi, nyt ei ehdi sairastaa. Pitää käydä autokoulun 2-vaihekin tällä viikolla, ihan kuin en vielä osaisi ajaa.. :D Poika on muuten nukkunut alusta asti tosi hyvin vaikka vähän jännitin miten ekat yöt uudessa paikassa sujuvat! Äitikin nukkuu kuin tukki kun ei kuulu enää kolinoita naapurista :) Ja päivisin on niin paljon hommaa ettei nukkumaan mennessä jaksa kissaa sanoa..

Eipä ole tullut paljoa netissä surffailtua kun täällä "korvessa" (=alle 10km kaupungista!) toimii netti niin hitaasti. Ehdin nytkin monet pasianssit pelata odotellessani että nämä sivut latautuu..

Poika on oppinut kunnolla pyörimään myös mahalta selälleen ja lempipuuhaa onkin kieriä ympäri lattioita :) Ryömiminenkin kehittyy koko ajan lisää. Muksu osaa jo suukottaa omalla tavallaan (tulee suu auki äiskän poskeen kiinni) :D

Tämmöistä meille. En tosiaan ehdi käydä foorumilla paljoakaan em. syistä mutta hengessä mukana ollaan :) Madielle plussatuulia sitten kunhan on yrityksen aika! Voihan olla niin, että toinen raskaus on erilainen kuin eka ja vältyt pahoinvoinnilta yms "mukavalta" :)

Takaisin