Mitä korviketta ja koska harjoitella sen antamista täysimetyksestä huolimatta?

Miukkula

Silmät suurina ihmettelijä
Tällä viikolla olen ensimmäistä kertaa kokeillut tuttipulloa (tyttömme tulee 3kk 22.9). Lypsin 30ml tuttipulloon ja neiti joi sen siitä kuin vanha tekijä :) Jatkoimme syönnin loppuun sitten tissillä eikä hän yhtään ihmetellyt tarjoilun vaihtumista tuttipullosta tissiin. Nyt tuli sitten ajatus, että pitäisi varmaan kokeilla mikä korvike sopisi parhaiten, jos jossain kohtaa on siihen tarvetta ihan hätävarana. Omaa maitoa on pakastimessa jonkin verran ja koko ajan pakastelen sitä lisää, mutta korvike olisi kätevä käyttää hädän tullen. Omaa maitoa ei tule paljoa "ylimääräistä" pakastettavaksi. Kyselen siis korvikekokemuksia ja miten syötätte tuttipullolla, jos menette täysimetyksellä edelleen?

Onko FB- ryhmässä eloa enemmän kuin täällä? Jos on, niin taidan liittyä siihen ryhmään myös :) Aurinkoisia syyspäiviä kaikille! 
 
Heippa Miukkula!

Meillä on aika samanlainen tilanne kun teillä;poika täytti eilen 3kk ja olen aloittanut hänen kanssaan pullotreenit. Täysimetyksellä voitaisiin ihan hyvin vielä mennä, mutta itseä jännittää että saanko imettää vuoden ikäiseksi asti, kuten esikoisen, jos en nyt opeta juomaan tuttipullosta. Meillä ei aluksi huolittu pulloa ollenkaan, kun yritin antaa korviketta. Vaihdoin pullon toisenlaiseen ja pojan terveydenhoitaja ehdotti, että jos kokeilisi antaa pullosta rintamaitoa. No nyt ollaan muutama päivä menty niin, että annan ensin rintamaitoa pullosta ja tissiä päälle. Eilen annoin pullosta myös velliä ja korviketta. Kuukausi sitten poika oli mun siskolla hoidossa yhden yön ja sielä joi pullosta korviketta kun vanha tekijä. Nannia meillä kokeiltiin ensin ja se aiheutti mahavaivoja, nyt käytetty Baby semp nimistä korviketta ja siitä ei ainakaan masuvaivoja ole tullut. Itsellä toiveena olisi, että saisi siihen asti imettää kun poika vielä syö yöllä, mutta saa nähdä koska rupeaa hylkimään rintaa, kun hoksaa että pullostahan sitä ruokaa nopeammin tulee.

Tule fb-ryhmään mukaan vaan, sielä on paljon paremmin porukka innostunut kirjoittelemaan:)
 
Meillä poika ollu täysimetyksellä, opeteltu pullosta juomaan jo kuukauden ikäisestä jotta äitikin pääsee jonnekin käymään. Meillä ollut Tutteli käytössä, nyt ollu Nannia, molemmat käyny hyvin, eikä oo ollu masuvaivoja...poika kohta 4kk :)
 
Takaisin
Top