Mitä hoitolaukustasi löytyy?

Noniin, tästä ketjusta inspiroituneena aloin nyt sitten käyttämään hoitolaukkua myös minun käsilaukkunani, kun aiemmin ne kaksi olivat erikseen.

Eli mun edellisen listan lisäksi hoitolaukusta löytyy mun tavaroista:

- kukkaro
- kännykkä
- avainnippu
- kalenteri + kuulakärkikynä
- pillerirasia jossa Panadolia, Buranaa, Rennietä ja kofeiinitabletteja
- Mynthon-aski

Hehaa.. Aika sama setti löytyy, vähän riippuen mihin ja kuinka pitkäksi aikaa mennään, mutta laukkuun integroitu alusta, pari vaippaa, vaihtovaatteet vauvalle, joku rasva mikä sopii tarvittaessa vauvalle, itelle käsiin jne, lelu, miniroskapussirulla, panadolia itelle ja nykyään kans suppoina vauvalle, pari klipsipussukkaa missä omat tavarat, siis huulirasvat ja puhelimet, rahat, varaside jne. Saattaa olla harso tai pyyhe mutta yleensä käytän niitä kosteuspyllypyyhkeitä kaikkeen. Itelle juomapullo, vauvaa varten imetyssuojahuivi. Tilanteesta riippuen voi olla lapselle jotain "syötävää" (ei varsinaisesti oikein syö, joten lähinnä tekemistä), vesipullo , aurinkolaseja, sateenvarjo tms. Mun avaimenperänä on sveitsin linkkari niin siinä on sitten niitä saksia sun muita mukana ja niitä tarvii aina! Laukku on kyllä aivan täyteen ammuttu ja painaa kivasti.. lapsi kulkee vielä kantorepussa niin siinäpä on raahaamista. Jokusen kerran oon ajatellu ettei niin lyhyelle matkalle tarvi ku rahat ja avaimet, niin eikö oo pulauttanu kaikki vaatekerrat likomäriks tms ja pitäny mennä kauppaan ostamaan kuivaa vaatetta jne.. kätevämpi sitten kuitenkin se laukku.

Hui mikä määrä tavaraa teillä mahtuu... :)
Meillä on vain nämä:

Vaihtovaatteet vauvalle, eli body, housut, pipo, sukat
6kpl vaippoja
Paketti wiperseja
Pikkupyyhe
Kertakäyttöisiä vaihtoalustoja ( julkisissa paikoissa vaihtotasot on yäk!)
Vähintään 2 tuttipulloa + 2 tuutipurkkia ( enemmänkin, jos reissu on pitkä)
Harsoja, yleensä pari isoa ja yksi pieni nenäliinan kokoinen
Muutama lelu
Neuvolakortti
Sateenvarjo, avaimet, kännykkä, lompakko
Äidin välipalakeksi, vesipullo satunnaisesti
Pidemmällä reissulla on sitten mukana myös lääkearsenaali koko perheelle ja molemmista autoista löytyy tietenkin ensiapulaukut.

Meillä on hoitolaukkuna tavallinen nahkainen pienehkö treenikassi, jossa kaksi osastoa ja tasku äidin pikkutavaroille.
Ns. "oikeat" hoitolaukut maksoivat meillä lastentarvikeliikkeissä 70-200e, joten en viitsinyt investoida.

Hankin Emman hoitolaukun lastentarvikeliikkeestä ja hintaa sillä oli 35€. Ja on ollut kokoajan käytössä. Kassista löytyy hyvin pitkälti samoja tavaroita, kuin teillä muillakin. Siellä on vaippaa, hoitotarvikkeita, pesulappuja, pari harsoa, joskus vaihtovaatteet, neuvolakortti, välipalat, vesipulloa, purkkaa ja pastilleja, kuukautisuojia, itselle särkylääkettä, pojalle panadolia, hiusharja, ponnarilenkkejä, pieni ompelusetti, lompakko, avaimet, puhelin, pari lelua... ja paljon muutakin ja välillä tuntuu, että laukku repeää mutta niin vaan on hyvin kestänyt. En ole viitsinyt ottaa käsilaukkuani vielä käyttöön.. tuossa kulkee kätevästi kaikki aina mukana, enkä jaksaisi härvätä kahden laukun kanssa. Eri asia sit, jos lähtee ilman lasta jonnekin vaan harvoinpa minä niin teen. :)

Onks monilla neuvolakortti laukussa jotta neuvolaan mennessä se ei unohtuisi vai jostain muusta syystä?

Onks monilla neuvolakortti laukussa jotta neuvolaan mennessä se ei unohtuisi vai jostain muusta syystä?

Mulla kans jottei unohdu, ja jos tuleekin joku äkillinen lääkärikäynti tms. niin oon ajatellut että se ois hyvä olla mukana.

Neuvolakortti pitäisi olla aina mukana. Koskaan ei tiedä mitä voi sattua, voi joutua vaikka onnettomuuteen tai alkaa vuotaa äkisti. Neuvolakortista näkyy kaikki oleellinen vaikka itse ei pystyisi kertomaan mitään. Itse valitettavasti usein unohdan kortin kotiin esim.kauppareissulla.

Neuvolakortti pitäisi olla aina mukana. Koskaan ei tiedä mitä voi sattua, voi joutua vaikka onnettomuuteen tai alkaa vuotaa äkisti. Neuvolakortista näkyy kaikki oleellinen vaikka itse ei pystyisi kertomaan mitään. Itse valitettavasti usein unohdan kortin kotiin esim.kauppareissulla.

Tuo on kyllä ihan totta siitä äitiysneuvolakortista! Ihan on jo unohtunut, kun nykyään vain tuo lastenneuvolakortti. :)

Mulla on aina just siksi, et jos tarttee sitä ja tiedänpähän kokoajan missä se on.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Niin, tossa puhuttiinkin lastenneuvolakortista. Ei mulla sitä oo aina hoitolaukussa mukana paitsi jos mennään pidemmäksi aikaa jonnekin.

Itse hukkaisin neuvolakortin (ei väliä olisiko äitiys- vai lastenneuvola) alta aikayksikön, jos se ei aina olisi samassa paikassa.

Nyt kun aattelee, niin unohdin puolet laukun sisällöstä. Siellä on myös kosteuspyyhkeitä, neuvolakortti, panadolia, siteitä, pikkuhousun suojia, tutti, avaimet, puhelin, rahapussi ja rasvaa.

Tehtiin autoon myös oma varahoitolaukku, jos sattuu joskus unohtuun ottaa toi iso mukaan. Se sisältää vaippoja, pari harsoo, pikku pyyhkeen, nannia, pilttipurkin, tuttipullo, lusikka ja tutti. Liberon vihree hoitolaukku on autolaukkuna.

Joo, meilläkin kysyttiin päivystyksessä neuvolakorttia, jotta olisivat tarkistaneet painon siitä lääkettä varten. Siitä lähtien olen aina pitänyt mukana, jos tulee jokin tilanne yhtäkkiä eteen.

Pitää varmaan alkaa säilyttämään sitä lastenneuvolakorttia siellä hoitolaukussa. Se kun on yleensä aina siellä missä lapsikin. Hoitolaukku on meillä aina mukana kun jonnekin lähdetään niin että poika on mukana ja yleensähän se on. :)

Meillä on vielä toistaseksi se synnäriltä saatu libero-laukku :D Mistä ootte ostanu taitettavia hoitoalustoja?
-pyyhe
-pikkupyyhe
-harso
-pullo, ruokaa
-vaihtobody, housut, sukat, pipo
-kosteuspyyhkeitä
-neuvolakortti
-helistin
-vaipat

asiasta kukkaruukkuun Suski88 oon muutamassa ketjussa huomannut ton sun kuvan missä babylla on noi aurinkolasit, toi on IHANA :D Pitää ostaa meillekkin tollaset!

Emmaljungan hoitolaukussa oli mukana taiteltava alusta. Lisäksi oon ostanu kertakäyttöisiä joita saa ihan normimarketista.

Takaisin