Mitä hoitolaukustasi löytyy?

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Hyvin yksinkertainen kysymys, joka jo otsikossa on: Mitä hoitolaukustasi löytyy? Entä onko hoitolaukkusi käyttötarkoitukseen sopiva? Onko jotain täysiä turhakkeita vai puuttuuko vielä varustelusta jotain? Saa myös suositella hyviä hoitolaukkuja! :)

Hoitolaukusta löytyy hoitoalusta, pikkupyyhe, kosteuspyyhkeet, muutama vaippa, vaihtovaatteet, pari tuttia, pari lelua ja harso. Jos lähetään pidemmälle niin liivinsuojat ja mulle vaihtopaita. Näillä pärjätään oikein hyvin, muuta ei oo kaivattu.

Niin ja mulla ei oo varsinaista hoitolaukkua ollenkaan vaan sen virkaa toimittaa ihan tavallinen olkalaukku jossa on pari erillistä lokeroa niin että tavarat pysyy järjestyksessä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on hieno iso hoitolaukku, jossa on hoitoalusta, vaippoja, pikkupyyhe, pari harsoo, vaihtovaatteet, lelu, liivinsuojia, nannia purkki, tuttipullo ja mun omia juttuja

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Hoitolaukussa on hoitoalusta, peppulappuja, vaihtovaatteet lapselle. Vaippoja, tuttilenkki, lapsen aurinkolasit ja yleensä molemmille vesipullot. Tarvittaessa myös evästä riippuen siitä mihin ollaan menossa. :)

Vaippoja niin esikolle ku vauvalleki, pyllypyyhkeet, kosteuspyyhkeitä, vaihtovaatteet lapsille. Pidemmälle jos lähtee niin esikoiselle saattaa olla ruokaa mukana. Esikoisen ollessa vauva, oli mukana myös tuttipullo ja pari purkkia korviketta, kun ei omaa maitoa ollut. :) nyt vauvan oli alkuun ihan hassua kun ei tarvinutkaan puskea laukkuun pulloa ja purkkeja kun on omasta takaa evästä :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Vaippoja, vaipanvaihtoalusta, kosteuspyyhkeitä, harsoja, perusvoide, vaihtovaatteet pojalle, liivinsuojia, neuvolakortti, muovipusseja roska- ja pyykkipusseiksi, lompakko, avaimet, puhelin, pikkuhousunsuojia, siteitä + muuta tilanteen mukaan. Lopulta käytössä on kirpparilta löytynyt peruslaukku (omat käyttölaukkuni ovat pieniä, kun pidän pienemmistä laukuista). Mukavaa tuossa on se, että keskellä oleva vetoketjutasku jakaa kassiin kaksi osiota, niin vaippatavarat ja vaihtovaatteet on eri loosseissa.

Itse kuulun siihen kastiin, jonka laukku on aina täpötäynnä kaikkea kamaa ja painaa tonnin. :D Ikävä kyllä laukkuni ei ole todellakaan oikea hoitolaukku ja repeää pian liitoksistaan (muutenkin vanha, ruma ja likainen, yök!) ja haaveilenkin uudesta ja ihanasta hoitolaukusta, joka menisi myös käsilaukkuna!

Laukusta löytyy:

- 4 vaippaa
- kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustoja
- baby wipes -paketteja kaksi
- antiseptisiä käsipyyhkeitä (ikinä en ole tarvinnut!)
- vaihtovaatteet vauvalle
- liivinsuojia
- harso
- kaksi pikkupyyhettä
- siteitä
- sateenvarjo
- kertakäyttöinen tekohengitys-maski (kyllä ihan oikeasti!)
- hoitajansakset
- turvavyöleikkuri (juu-u...)
- kolme huulirasvaa
- neljä kärrypolettia
- kaksi pussia purkkaa
- huivi
- ajohanskat
- lompakko
- kalenteri (jonka välissä neuvolakortti)

ja tarpeenmukaan myös leluja, kantoliina ja pullo pumpattua maitoa. :)

Nyt kun luen muiden listoja, tuntuu että itsellä on sekä liikaa, että liian vähän. :D Ainakin muovipusseja mahdollista pyykkiä varten voisi olla. Lisäksi laastareita kannattaisi varmaan kantaa mukana. Pian myös täytyy miettiä muuta evästä mukaan tissien lisäksi! Apua! :D

8-viikkoisen neidin kanssa hoitolaukusta löytyy:

- taitettava hoitoalusta
- 4kpl valkoista harsoa (alustan suojaksi, pyllyn kuivaamiseen)
- 2 kpl vihreää harsoa (pukluihin, suojaksi imettäessä)
- vaippoja 8kpl
- pieniä pakastepusseja (roskapusseiksi likavaippoja varten)
- minigrip-pussissa vanupuikkoja ja -lappuja
- kosteuspyyhkeitä
- liivinsuojia
- Lansinoh-voide
- Kaura-sinkkivoide
- siteitä
- vaihtovaatteet vauvalle
- vaihtoimetyspaita
- pikkupyyhe (joissain paikoissa käytän sitä istuinalustana itselle kun imetän)
- Bepanthen-voide
- tutti
- juomapullo mulle
- nenäliinapaketti (pieni)
- neuvolakortti

Hoitolaukun lisäksi mulla on oma käsilaukku, jossa on mun kukkaro, puhelin, avaimet, kalenteri yms. Jotenkin en osaa niitä pitää hoitolaukussa.

Ja tuo on siis siskoltani käytettynä saatu, hoitolaukuksi tarkoitettu. Ihan näpsäkkä kun siinä on käteviä taskuja riittävästi.

Muokattu viimeksi:
On ties mitä, mitä vois jossain tilanteessa kipeästi tarvita. Sitten miettii pakatako mukaan vai ei. Lopulta mulla on tohon laukkuun jäänyt ne tavarat, mitä nyt yleensä tulee joka kerta tarvittua. Kiireessä kun valmistelee, niin heittää välttämättömimmät mukaan ja hyvin on pärjätty, seuraavalla kerralla miettii, että niitä viimeksikin tarvitsi, ne mukaan nytkin. Mukavuussyistä luovuin myös erillisen oman laukun kuskaamisesta mukana, kun kävi liian hankalaksi. Lopulta en tarvikaan mukana muuta kun nuo lompakon, avaimet, puhelimen ja siteet. Bussiaikataulujen poisjättäminen vähän kismitti, mutta enpä oo tarvinnu niitäkään. :cool:

Mulle noi muovipussit on aina must mukana. :p Niitä voi käyttää kauppakasseina ja pehvanalustoina jos maassa istuu, ja nyt vaippalaukussa tietenkin myös pyykkipusseina.

Mulla löytyy Eastpakin olkalaukusta (toimii muuten ihan tositosi hyvin hoitolaukkuna):
-vaippoja kahdelle pienimmälle
-varavaatteet kaikille kolmelle
-tuttipullo ja korviketta, vaikka täysimetän, mutta varuiksi...
-peppuharso ja naamaharso (värikoodattuja)
-kertakäyttöisiä vaipanvaihtoalustoja
-pari muovipussia likavaatteille ja -vaipoille
-kaikkien neuvolakortit
-lompakko, kännykkä, avaimet
-kasa kuitteja ja muistilappuja
-piirustuspaperia ja kyniä
-pari lasten kirjaa
-liivinsuojia
-lanoliinituubi
-ääswaipseja
-keksejä ja pillimehuja 2kpl

nämä nyt ainakin pikaisella muistelulla...

tää on hauska :)

mulla on laukkuna se liberon lahjalaukku joka jaettiin laitoksella. välillä meinas pursuilla jo mahdottomuuksiin sisältö mutta jossain vaiheessa kävin läpi turhuuksista ja nyttemmin on vakiintunut sisältö näin:

pieni pyyhe
vaippoja
suolatippoja
Friida-niistäjä
Septidin
Natusan-talkki
Madaran protective baby cream
Avenen cicalfate repair cream
Lansinoh
äitiyspakkauksen harja
sakset
kuumemittari
Panadol suppopaketti
neuvolakortti
pussissa topseja ja vanua
jompi kumpi puruleluista
pakastepussirulla

D-vitamiini ja "vitamiinilusikka" on yöpöydällä kun muuten unohdan antaa sen

herralla ikää reilu 6 kk

Mul on libero-kassi käytössä. Vähän se meinaa olla pieni, mut ajanu asiansa vuoden. Välillä käytän ihan vaan isoa marimekon kassia. No laukussa on:
- 3-4 vaippaa
- kosteuspyyhkeet
- peppu- ja imetysharsot
- muovipussi
- käsien puhdistusliinoja (tarttunut mukaan joskus ravintolasta)
- suolainen ja makea piltti + naposteltavaa
- nokkamuki ( ja vesipullo varsinkin helteillä)
- ruokalappu
- vaihtovaatteet
- lisätutti

Meillä aika yksinkertainen setti rompetta laukussa mukana elikkäs:

-Vaatetta (2 bodyä, 2 housut, sukat ja sukkahousut)
-Vaippoja + kosteuspyyhkeitä
-Pyyhe
-Äidille liivinsuojat
- 2 harsoa
ja siinäpä ne taitaa kaikessa komeudessaan ollakin...

Mulla kans hoitolaukku painaa tonnin, vaikkei siellä kovin paljon tavaraa olekaan (ainakaan ReginaVeritas sun laukkuun verrattuna ;) Erillistä käsiveskaa mulla ei sit enää olekaan...

* vaipanvaihtoalusta (Emmaljungan hoitolaukussa on "integroituna", on tosi näppärä)
* 3-5 vaippaa
* kosteuspyyhkeet
* 1-2 harsoa
* pikkupyyhe
* parit liivinsuojat
* talkki
* perusvoide (taitaa olla liberon)
* 2 bodya, 2 housut, sukat, ja joku päällystakki tai -huppari
* omat aurinkolasit (kesällä oli pojankin)
* lompsa
* kännykkä & avaimet
* ruokalappu
* hedelmä/marjasose ja "suolainen" piltti
* matkalusikka omassa kotelossaan
* vesipullo molemmille
* huulirasva (Regina: 1kpl! ...tai no, jos totta puhutaan niin mullakin oli hetki sitten 3kpl, mut kaksi niistä oli aivan lopussa ja just ne vasta otin sieltä pois) ;)
* purkkapussi
* (puru)lelu
* kamera
* vauvalehti tai joku vastaava

---->Nämä siis matkassa jos lähdetään päiväksi pois ja yleensä aina valmiina laukussa, illalla sit vain täydennän vaipat & soseet (no soseet voin laittaa uudet vasta seuraavana aamunakin) ja jos likasia vaatteita niin laitan heti uudet tilalle ;)

Teidän listoista viisastuneena lisäänpä laukkuun neuvolakortin, tähän asti se on ollu keittiön kaapissa ja aina sieltä napannu mukaan neuvolaan.

Mitenköhän saan kahden lapsen kamat sopimaan yhteen laukkuun kun tuntuu että jo yhdenkin kanssa se on ollu ihan täynnä kamaa. Yleensäkin pakkaan aina liikaa tavaraa mukaan, tykkään varautua kaikkeen mahdolliseen.

Herranjestas miten paljon kamaa! :D Siis osalla. Turvavyöleikkuria en kyseenalaista, koska sen jos jättäis pois, ni varmaan tulis heti sille käyttöä...? Toivottavasti ei siis, mutta onhan se...hyödyllinen :D Kaupassa jos käydään, en ees ota hoitolaukkua mukaan, pelkkä harso ja lelu on kaukalossa. Kantakoon toki jokainen mukanaan, minkä parhaaksi kokee. Mutta hoitolaukussa on:

- vaippoja 2-6
- kosteuspyyhkeet
- kertakäyttöalustoja (pyydän aina neuvolasta sen alusen mukaan, jos se on pysynyt siistinä, ei mee suotta roskiin)
- 1 pikkupyyhe
- 1 harso (toinen kaukalossa)
- body ja sukkahousut
- neuvolakortti (ettei vaan jää neuvolapäivinä kotiin...)
(- Tuttipullo ja korviketölkki)
(- Leluja)

Suluissa olevat on joskus mukana, jos pidempi reissu, esim. käydään kylässä.

Joskus sitten saattaa olla mukana pipo tai hellehattu tai extra lämminvaate. Liikutaan aina autolla (koska asutaan maalla). Ite en käytä käsilaukkua tai mitään sellaista niin rahapussi ja kännykkä (kotiavaimet jos tarvii ottaa mukaan) on myös hoitolaukussa tai takin taskussa.

Turvavyöleikkuri on itseasiassa tosi kätevä ollut usein, kun ne hoitajansakset ovat uponneet jonnekin pohjalle...

Tein inventaarion laukulle ja tuosta minun listasta jäi vielä puuttumaan

- aurinkolasit (itselle ja vauvalle)
- autonavaimet (jotka kulkee mukana aina, vaikken autolla liikenteessä olisikaan)
- kotiavaimet
- kolme kuulakärkikynää
- muistilehtiö
- Bevita R- voide
- kampa
- pinnejä ja ponnareita
- pinsetit
- kynsinauhaleikkurit (pakko olla mukana, koska pureskelen helposti repsottavia kynsinauhoja, jollen saa niitä leikattua!)
- Panadolia
- kännykän laturi
- toki myös kännykkä, tuliko se mainittua jo aiemmin?

Ja nyt myös sitten niitä laastareita. :) Huomenna varmaan hankin pakastuspusseja rullallisen sinne vielä... ;)

Ja ennen kun piti noita vauvatarvikkeita kantaa mukana, oli laukussa aina myös kirja ja sellainen hypotermiapeitto.

Ai kauhee miten paljon tavaraa! Mulla on laukkuna cittarista ostettu isohko käsiveska, jossa on kaksi erillistä osastoa tavaroille ja muutama vetoketjutasku. Mukana on aina sama setti tavaraa:
-hoitoalusta
-4kpl vaippoja
- yks vaihtovaatekerta vauvalle
- pyllypyyhkeitä
- lelu vauvalle
- puklurätti
- arskat itselle (vauvalle pitäis hankkia)
- lompakko
- kännykkä
- avaimet (auto ja koti)
-ponnareita, pinnejä ym.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on aina ollut mahdollisimman tyhjä hoitolaukku. Mutta nyt kun aloin funtsimaan niin onhan tuolla:

-hoitoalusta
-pari vaippaa
-ensiapupakkaus (semmonen ihan pieni)
-pyyhe
-kosteuspyyhkeitä

Nuo on aina. Muuten sitten tarpeen mukaan sateenvarjoa, vaatteita, lompakkoa jne...

Takaisin