Mitä et olisi halunnut kuulla lapsen suusta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä sellaista olet kuullut lapsesi suusta, mitä et olisi halunnut kuulla? Erityisesti taaperot varmaan kaikilla välillä kunnostautuu tällaisessa. 😅

Meillä tänään aamulla tapahtunutta: Olin vessassa (eli en pystynyt vahtimaan enkä estämään toimia samalla sekunnilla), kun 2v:n suusta kuului "[Oma nimi] piirtää äitin tietokoneeseen." Oli onnistunut saamaan tussin käsiinsä. Onneksi sentään läppärin luukku oli kiinni, joten piirsi vain siihen päälle.

Esikoisen lausahdus täydessä bussissa on myös jäänyt mieleen. Odotin tuolloin kuopusta eli esikoinen oli 5-6 vuotias ja oltiin keskusteltu siitä miten vauva on tullut äidin mahaan. Niinpä esikoinen oli asiaa pohdiskellut ja kysyi: "Miksi äidille ei kelpaa mun siittiöt?" 🤦‍♀️ Siinä (täydessä bussissa) tuli hetki mietittyä, mitähän muut matkustajat ajattelee. No todennäköisesti ja toivottavasti ei kuitenkaan mitään totuutta kummempaa.
 
Meillä esikoinen oli oppinut isää kuuntelemalla sanan p*rkele, kun joku meni pieleen. Oltiin uimahallin saunassa, kun löylyvedet ei osunutkaan kiukaalle ja herra n.2v. kajautti siinä kaikkien mummojen edessä oikein sydämestään "p*rkele". Silloin kyllä hävetti. 😬

Hänen sanomanaan myös kärpänen kuulosti enemmän p*rkeleeltä ja hän 2,5vuotiaana pelkäsi tottakai kärpäsiä ja juoksi niitä aina pihalla karkuun samalla huutaen "kärpänen, kärpänen..", vaikka ulkopuolisten korvaan se varmaan kuulosti joltain ihan muulta. 🤣

Ja sit tietty kaikki "oho" ja "hups", kun oot itse jossain vessassa istumassa tmv. etkä pääse heti puuttumaan tilanteeseen. Kaikista pahin taitaa kyllä olla totaalinen hiljaisuus. 😳
 
"Isi sanoi mua saatanaksi!". Todellisuudessa isi sanoi että "Miksi teit noin! Ei saa!". 🤪

Myöskään en halua kuulla sitä huutamista, mikä mystisesti aina alkaa kun olen vessassa. Tappelevat leluista aina kun silmä välttää.

Ja kerran lapsi sanoi bussissa ehkä sekaisinkin olevalle nuorukaiselle, että "Nosta housuja." Vastaus oli että "Mitä rageet??". Kuka puhuu lapselle noin... hyvä kun ei suuttunut ja käynyt riehuu.
 
Tällaiset lauseet saa aika hyvin pinnan kiristymään
"[pikkuveli] on tyhmä."
"Tuhma [pikkuveli]!"
"[Isoveli] löi!"
"Jos [pikkuveli] vielä kerrankin heittää/huitoo/ihan mitä vaan, se ei saa ruokaa!"
 
Takaisin
Top