Mistä seuraa?

Tinasormus

Silmät suurina ihmettelijä
Olen jo jonkun aikaa miettinyt, että mistä saisin seuraa toisista äideistä? Olen kaveripiirin ensimmäinen joka sai lapsen ja silloin tällöin tunnen itseni yksinäiseksi vauva-asioiden kanssa. Huomasin, että kotikaupungin seurakunnalla on ekavauva kerho, mutta sekin nyt kesätauolla eikä mistään löydy tietoa jatkumisesta.
Otan vinkkejä vastaan, samassa elämäntilanteessa olevan seura tulisi tarpeeseen :)
 
Kannattaa kysellä seurakunnasta kerhon jatkumisesta.:) Itselläni on viime vuonna toukokuussa syntyneet kaksoset ja kesä meni yksikseen, enkä olisi kyllä kahden vastasyntyneen kanssa mihinkään edes halunnut lähteä. Elokuussa lähdin kerhoihin ja muihin harrastuksiin, kun ne alkoivat. Foorumin kautta tutustuin äiteihin, joilla oli laskettu aika samaan aikaan. Olemme treffailleet lähiseudun äitien kanssa aina jonkun kotona ja osan kanssa näemme nykyisin ihan muutenkin. On kiva, kun kaikilla on melko saman ikäiset lapset. :)

Kaksosten kautta olen tutustunut monikkoäiteihin ja löytänyt sitä kautta uusia hyviäkin ystäviä.

Viime syksynä aloitin MLL:n kerhon, jossa oli mukana vain alle 6kk ikäisiä vauvoja. Meillä oli niin kiva porukka, että jatkoimme vielä keväälläkin. Nyt olisi tarkoitus jatkaa taaperokerhona syksyllä ja kesän ajan pidämme puistotreffejä. Minusta tuntuu, että vuoden aikana on tullut niin paljon uusia tuttuja ja kavereita, että en edes ehdi nähdä kaikkia niin usein kuin haluaisin. :)

Vaikka leikkipuistossa on usein hiljaista, olen löytäny sieltäkin uusia tuttuja. Pienen vauvan kanssa ei vielä ehkä ole järkevää, mutta ei siinä kauaa mene, kun lapsi juo lähtee liikkeelle ja on ihan kiva ulkoilla leikkipuistossa.
 
Täällä meilläpäin ainakin ekavauva ryhmä alkaa taas syksyllä ja uskoisin, että niin myös siellä teillä päin. :) Siellä minä tutustuin neljään äitiin ja nyt me aiotaan treffata jatkossakin, vaikka se ryhmä nyt loppuikin. Joten sinne kannattaa mennä ehdottomasti, jos vaan se ryhmä järjestyy. Neuvolasta kannattaa kysyä siitä ryhmästä, sillä usein seurakunta ja neuvola tekevät yhteistyötä.

Ja kuten elaffy mainitsikin, niin mll:n kerhot/ perhekahvilat ovat hyviä kohtaamispaikkoja.
 
Meillä on myös kunnalla avoimet perhekahvilat. Kannattaa kysyä neuvolasta tai katsoa oman kunnan sivuja läpi! :) Toki kesän ajan voivat olla kiinni kaikki, mutta syksyllä rohkeasti mukaan vain. Meillä sai 6kk neuvolassa paljon lehtisiä kerhoista ja muista..

Syksyllä voi olla, että teillä päin järjestetään jotain esim kansalaisopiston vauva-aiheisia kursseja. Kannattaa niitäkin kurkata, jos olisi itseä kiinnostavia.

Matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja ylläpitävät myös monet muut yhdistykset ja järjestöt kuin vain mll. Löytyisikö teidän paikkakunnalta joku? :) Toki paikkakunnan koko aina vaikuttaa näihin kaikkiin.
 
Pitää seuraavalla kerralla neuvolassa kysellä jos saisi lisä infoa :) Kiva tietää, että eri vaihtoehtoja löytyy eri tahoilta. Sellainen muistikuva, että olisin joskus ohimennen kuullut jostakin täällä päin olevasta perhekahvilasta, selvittelen :). Kiitoksia jälleen ^^
 
Myös seurakunta järjestää mahdollisesti avointa perhekerhoa( täällä ainakin, tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille ja heidän vanhemmilleen kohtauspaikaksi) :)
 
Miekin oon suurimman osan ajasta yksin. Mistä päin sie olet?
Haluatko vaikka juttelukaveria jonka kanssa jakaa yksin eletyn arjen murheet ja huolet..? :)
 
Kunnan ja seurakunnan järjestämistä jutuista on yleensä myös paikallislehdissä tietoa, ilmaisethan tulee suoraan kotiin ja maksulliset lehdet löytyy ainakin kirjaston lehtisalissa.
 
Takaisin
Top