Mistä olet ylpeä omassa äitiydessäsi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä on sujunut erityisen hyvin? Missä koet onnistuneesi? Mistä olet tyytyväinen tai ylpeä omassa äitiydessäsi?

Itse olen tyytyväinen siihen esikoisen imetys sujui. Varsinkin kontrastina synnytykseen siitä tuli olo että sentään jotain osaan ja sentään jossain asiassa keho toimii kuten pitääkin. Voinen olla ylpeä myös siitä että olen onnistunut tarjoamaan lapselle turvallisen, rakastavan ja huolehtivan kodin vaikka vähintään yksi vanhemmista on ollut enemmän tai vähemmän sairas siitä lähtien kun poika oli suunnilleen vuoden ja miehellä alkoi näkyä syöpään viittaavia oireita (joita ei silloin vielä tunnistettu).

(Miten tämä itsensä kehuminen ja itsestään ylpeänä olo onkin niin vaikeaa. Jos se tuntuu sinustakin vaikealta sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaa vastata: saat hieman harjoitusta.)
 
Olen ylpeä siitä, että sairaudestani huolimatta olen saanut luotua rakastavan ja hyvän kiintymys-suhteen poikaani ja jaksan panostaa hyvään hoitamiseen ja ennen kaikkea olla läsnä.

Olen ylpeä, että uskallan/pystyn olla poikani kanssa kaksin kotona pelkäämättä, että en osaa tai en pysty. :Heartblue

Silloin kun lapsi haluaa olla lähelläni ja hakee turvaa tuntuu että olen onnistunut.
 
Takaisin
Top