Mistä merkeistä vaistositte/tajusitte että joku on raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja moivaaaaaaaaan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

moivaaaaaaaaan

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn mistä olette tajunneet että joku teidän tuttunne tai kaverinne on raskaana? Esimerkki, aikaisemmin runsaastikin alkoholia käyttänyt lopettanut tuosta vaan täysin ja kieltäytyy kaikesta alkoholillisesta tai tupakkaa polttanut lopettanut yhtäkkiä. Sitten on mennyt muutama kuukausi ja ilmoittaneet olevansa raskaana? Onko muita merkkejä esim. etääntyminen, ruokavalion muutokset tms.

Mä en kyllä muista koskaan tajunneeni ennen kun raskaana olija sen on itse paljastanut. Ehkä multa puuttuu joku tämän paljastava vaisto. 😅 Tai sitten ihan vaan se, etten kiinnitä niin paljoa huomiota toisten syömisiin.

Mulla on soineet epäilyskellot, kun vauvakuumeilleella ystävällä oli parissa peräkkäisessä illanvietossa (ehkä 1 kk väliä) läpi illan alkoholittomat juomat lasissa, vaikka usein on lasillisen viiniä ruoan/seurustelun ohessa juonut. Jokin tekosyy (antibioottikuuri tms) siihen tarjottiin, kun jälkimmäisellä kerralla kohotin kysyvästi kulmiani. Seuraavalla tapaamisella sitten paljastettiinkin että pikkukolmosta odotetaan, kun ensimmäinen ultra oli takana.

Mä oon parista ystävästä ja kaverista vaan jotenkin aistinut. Ehkä se on se ilmapiiri mikä on ennen kuin kuulee uutista (semmoinen jännite siinä). Sitten aika hyvin pystyy päättelemään tietyistä merkeistä esim. tuo alkoholin käytön lopettaminen, tietyt ruokavaliot yms.

Mulla on asiassa varmaan joku kuudes aisti, koska todella usein olen tiennyt (arvannut) toisten raskaudesta ennen kuin he itse kertovat. Kerran jopa ennen kuin henkilö itsekään tajusi asiaa 😅

En osaa oikein sanoa mistä sen tiedän, mutta tulee sellainen tunne. Mielestäni se liittyy kasvoihin, jokin niissä muuttuu - ehkä nenä? tai katse tai jokin pieni asia.

Yhdestä kaverista aavistin valokuvasta. Asento tai joku muu elekieli paljasti, vaikkei vatsa vielä erottunut 😅 Toisen kaverin puolison raskauden taas arvasi siitä, kun juhannusjuhlilla alkoholista kieltäytymiseen heiteltiin piiiiitkät tekosyylistat. Oli vielä silleen että suurin osa porukasta ei tätä puolisoa niin syvällisesti tuntenut, että olis ennalta hänen juomatapoja tiennyt, joten joku ihan perus "ei kiitti" holillisiin tai ihan vaan ilman selitystä limpparin juominen olis mennyt täysillä läpi 😂 että jos haluu joku alkuraskaana tänä juhannuksena salailla, ni hylätkää tekosyyt ennenku tarviitte niitä satavarmasti 😂

Mulla ollut aika monia raskauksia ympärillä. Ihan jo siskojenkin toista kymmentä yhteensä. En ole ikinä arvannut kenenkään raskautta ennen ilmoitusta 🤷🏼‍♀️

Takaisin