Mistä mammakavereita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nannuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nannuli

Jostain jotain jo tietävä
Mua on alkanut tässä raskauden edetessä huolestuttaa, että miten käy ystävyyssuhteiden sitten kun vauva syntyy... Itselläni suurin osa kavereista on lapsettomia, ja uskoisinkin että osan kanssa yhteydenpito jää vähemmälle, tietty ne tosiystävät pysyvät vierellä :)

Mutta mistä sitä löytäisi "kaltaistaan" seuraa, muuten kuin keskustelupalstoilta? Olisi mukava jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden äitien kanssa ja mielellään ihan kasvotusten.

Onko kenelläkään jakaa omia kokemuksiaan asiasta, mistä on löytynyt muita mammakavereita?

Mä aloin odottaa "yksinäni" mutta jahka lapsi oli ulkoistettu, tuli yhteydenottoja vastaavassa tilanteessa olevilta tutuntutuiltakin. Työkaverikin sai samoihin aikoihin lapsen. Jonkun verran enemmän on tullut pyörittyä "lapsellisten" kavereiden kanssa, mutta eipä ole lapsettomiakaan häirinnyt kun olen tapaamisiin tuota lapsosta kärrännyt. Nyt siis verkostossa muutamia pienten lasten äitejä ja vanhat kaverit myös.

Neuvolasta kannattaa kysellä oman paikkakunnan lapsiperheille tarkoitettuja rientoja. Perhekahvilat, vauvakerhot, avoimet päiväkodit on esimerkkejä semmosesta maksuttomasta toiminnasta jossa tapaa kohtalotovereita. Ja sitten jos haluaa harrastaa niin löytyy noita vauvauinteja, jumppia, muskareita. Toki jos kuuluu samaan kategoriaan kuin allekirjoittanut niin noi ei välttämättä ole niitä kaikista luonnollisempia juttuja...

Täältä :)

Miulle on muutama kaveri lähentyny nyt raskauden vuoksi. Ennen kun olin baareissa kieppumassa, ei seurani kelvannut mutta nyt kun raskaus/lapset yhdistää, se kelpaa. Olen siitä kuitenkin ilahtunut ja ymmärrän tilanteen.
Päinvastoin vituttaa ne jotka karttoivat seuraa kun pyysin riekkumaan ja arvostelivat kovasti juomistani (kovasti kuitenkin seura kelpasi jos tarvitsi nimenomaan baariseuraa) ja nyt kun en tietenkään juo enkä viihdy yöelämässä, ei kanssani kuitenkaan osata tehdä mitään muutakaan vaikka minne pyytelisin. Noh, siinähän on nähty tosiystävyys ja onhan nuo nyt hiipuneetkin.

mä tutustuin täällä vau.fi sivulla yhen mukavan tulevan mamman. lasketu ajassa on vaa 2 viikkoa eroo. ollaan tavaneet pari kertta, tavataa kyllä vielä. pidämme yhteyttä enemmän tekstamalla. Näkeminen on kyl väh vaikempaa ku asun eri kaupungissa ja juna matkat on aika rasittavia.. :D

Takaisin