Mistä lasketaan 1. kiertopäivä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MK81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MK81

Näppärä viestien naputtelija
Tyhmä kysymys kehiin, mutta mistä laskette 1. kiertopäivän?
- Ensimmäisestä rankasta vuotopäivästä?
- Ensimmäisestä tiputteluvuotopäivästä? (Esim. n.1pv ennen rankkaa vuotoa)
- Edellisestä päivästä, jos täti alkaa rankkana yöllä?
- Samasta päivästä, jos täti alkaa rankkana yöllä?

Tätä kysyn ihan vain siksi, että olen itselläni huomannut viimeisessä 3 kierrossa tiputteluvuotoa päivää ennen "rankkoja" vuotoja ja mietin, josko se kierto pitäisikin laskea siitä tiputtelusta jo, koska periaatteessa sehän tarkoittaa sitä, että koko moska on jo liikenteessä ulos?

Mä ainaki lasken siitä millon eka vouto alkaa on se sit niukkaa tai runsasta. Jos se alkaa yöllä ni lähen laskeen sen siitä aamusta ku herään. 

Moi MK81!

Mulle sanottiin,nyt kun yritetään aloittaa tuota hormonihoitoa,joka siis aloitetaan 2. vuotopäivänä,että 1.vuotopäivä on se kun tulee kirkasta verta,ei valkovuodon mukana.Näin siis sanoi klinikan hoitaja ainakin tässä tapauksessa.Ja mulla ainakin ovis tulee kierron mukaan oikein just noin,että kierron 1. päivä on kunnon verinen vuotopäivä,eikä sitä ennen olevat valkovuodon ja veren sekaiset "tippapäivät".

Mutta sitten kun se oviskin voi kuitenkin heitellä ja siittiöt toisaalta pysyä naisen elimistössä pitkäänkin hengissä ja....Että kyllä tämä naisen keho ja kierto on melkoinen arvoitus joka tapauksessa!

Kiitti Paipapu [:)]

Lasketaan sitten siitä kunnon-päivästä. Onnea teille hoitoihin ja tilanne teillä on siinä mielessä hyvä, että hoitoja nyt tehdään ja tulokset (ja tärppionni) ovat jokatapauksessa paremmat, kuin missään vaiheessa aikaisemmin!

Eipä mitään!

Juuri näin meilläkin täällä suhtaudutaan,luottavainen olo,että jossain vaiheessa näin pakko onnistua!Toki niitä pettymyksiä tulee ja niihin pitää varautua,mutta onneksi on vuosia aikaa!Nyt tosin mulla ekan kerran ovulaatio tikuttamalla kateissa,just kun sen haluaisin bongata...Menkkamaisia mahakipuja vaan...No,tuleehan se vuoto joka tapauksessa!

Tsemppiä MK81 myös teille yritykseen![:)]

Mä lasken sen siitä ekasta runsaasta vuodosta nykyään. Ku mulla tiputtelee viikko oviksen jälkeen viikon ajan. Eli menkat alkaa kaks viikkoo oviksesta. Mutt toivon vaan, että se ennen menkkoi oleva tiputtelu loppuis.

Kun tilailin sitä Gyne aikaa, niin mainitsin samalla, että haluan keskustella siitä tiputtelustakin ja jo se hoitaja oli valmiiksi sitä mieltä, ettei yhden päivän tiputtelu ole ongelmallista, mutta useamman päivän tiputtelu voi merkitä jotan keltarauhas(?) -juttua. Eli mun pitää nyt kirjottaa ylös nää viimesimmät kokemukset paprulle mukaan.

Niin ja piti tietenkin vielä kiittää vastauksesta!!!

Olen aina laskenut ensimmäisestä,
mulla harvoin tiputtelee vaan aikalailla alkaa sinä päivänä kun jotain on tullut...

Joo, minäkin altavistasin tuota tiputtelua, ja huomasin, että se voi olla keltarauhasen vajaatoimintaa ja siksipä toisen kierron alkaessa kävin kunnallisella, mutta hän ajatteli (niinkuin minäkin ekan jälkeen) että kroppani vielä totuttelee olemaan ilman hormonaalista ehkäisyä. Mutta jos sitä vielä tulee pari kiertoo, ni sitte mä käyn yksityisel gynel, ni voivat katsoa onko se sittenki sitä keltarauhasjuttuu, vai jotain muuta.

Takaisin