Mistä hankitte lastenvaatteet?

ehkäpä

Satasella mukana keskusteluissa
Äänestyskysymys kertoo kaiken olennaisen. [:D]

Olisi myös hauskaa, jos kerrot mistä olet löytänyt parhaan vaatteen/tarvikkeen.'
Kerro mikä se on/oli ja tosiaan mistä löysit. :)

Voit valita useamman vaihtoehdon.
 
Mun mielestä paras "löytö" on fida-lähetystorin SAIRAAN halvat vauvanvaatteet.
Bodyt ollut max. 50 senttiä kipale.
Sieltä ei mitään krääsää koskaan löydä, hyväkuntosta vaatetta kaikki.

Sit tietty kotkansaarella sijaitseva Nuttu, lasten kvariaatti.
Käytettyä, todella hyväkuntosta tavaraa ja vaatetta, edullisesti.
Uudet vaatteet ja tavarat on luomupuuvillaa / muuten ekologista.
Aivan mahtava mesta! [:D]
 
Huuto.netistä olen hankkinut kaksi sitteriä. Toisen ihan uuden Nalle Puh -sitterin ja toisen Emman sitterin mökki- ja isovanhempien luona vierailukäyttöön. Halvalla sain molemmat. Samoin ostin hyväkuntoiset vaunut/rattaat 35€ - ajaa asiansa, vaikkeivät olekaan uusinta uutta, eikä tarvinnut maksaa tonneja...

Vaatteita on tullut ostettua netistä (Ellos, HM) uutena, vaikka kovasti vannoin, etten osta paljon uusia. Ei vain malta olla hankkimatta välillä, kun tuota  nyyttiä katselee [:)]
 
Mulla oli niin onnellinen tilanne et sain siskoltani paaaljon poikien vaatteita ja kaverilta vanhat yhdistelmt kakkosvaunuiksi. Noh meillehän sitte tulikin tyttö... Ei ihan ole viitsinyt pitää pojan vaatteita kuitenkaan vaikka eihän tyttö sitä itse ymmärrä. Sellaset neutraalit vaatteet valitsin käyttöön ja osan myin kirpparilla eteenpäin ja osan laitoin uffin laatikkoon. Nyt on tullu sitte ostettua tyttöjen vaatteita alennusmyynneistä, kirppareilta ja jotai saatu lahjanakin. Täällä meiilä päin on tosi vähän kirppareilla lastenvaatteita, ne on likaisia/kalliita. Reissuilla tulee sitte vierailtua kirppiksillä. Facebookin kirppikseltä olen saanut pari vaatetta. Uutena lastenvaatteet on hurjan hintaisia.
 
Sieltä sun täältä olisi meille oikea vastaus :)

Elikä jos sattuu kirppireissulla jotakin tulemaan vastaan niin ostan sitten "niin paljo kun rahalla saa" !!! Taikka sama juttu OIKEASSA kaupassa, tosin alet on niissäkin aika surullisen hinnakkita. JA normaali hintaisiin vaatteisin ei kyllä mielellään rahoja sijoita! Olen jättäny suosiolla OIKEAT kaupat niille, joilla on se ns. "toimiva lompakko"! Sitte ne sukulaiset iloisena kirmailee kahisevien pussukoiden kanssa ja tuovat tuliaisia, joissa on hintalaput ja viivakoodit :)

Aika hyvin tuolla nyt taas näyttää vaatetta talven tuloon olevankin, vaikka mitään ei olla juostu jälestämässä. Alku syksystä oli semmonen tilanne, että tyttö oli kasvanu KAKISTA pitkistä housuista hellekesänä huomaamatta ulos!!!! Sukkahousuja vois ehkä alkaa ostelemaan... ja jos joku erikoisen kiva talvihaalari tulee vastaan.....hm. Siinäpä tarpeet tällä erää! Niin ja ehkä joku hauska hattu ..tai pari!

Sitten paljon ompelen itse kierrätys materiaaleista ym. ym.

Ainoo,mitkä tuli uutena taloon, ihan itse ostettuna oli POTTA!  2€, tarjouksesta ja syöttötuoli 56€, sekin tarjouksessa!

Vaunut löyty kaupan ilmotustaululta.(semonen osta, jos uskallat lappunen) Eräs PRISMA helsingissä. Vahingossa, ohikuolkumatkalla!!!! Brion yhdistelmät 80€ !!!!! Hienot!
_____________________

Ps. kuulostaa kauheelta että vielä on tässä maassa niitäkin kirpputoreja joissalasten vaattet on LIKAISIA!!!!! hyi olkoon!
 
Nuista lahjotusvaatteista tuli mieleen, että kukaan ei koskaan kysyny että minkälaisii / minkä kokosii vaatteita meillä olis tarvis. Enhän mää siitä ois pahastunu, mut eikö sellainen sit kuulu asiaan? Vai onko ihmisistä sit kiva vain yllättää? Meille tuli 3 yöpukua, jotka sit oli jo naftit kun tajusin ne ottaa käyttöön (se oli sitä helleaikaa) ja kutakin pidetty vain muutaman kerran.  
 
Kaikki on hankittu uutena netistä ja kaupasta, niin vaatteet, tarvikkeet kun lelutkin. Mä en oo itte koskaan pystyny ostaa vaatteita kirppiksiltä ees ittelleni niin en sitten vauvallekkaan. Tosin kaiken pistän sitten jemmaan että seuraavalle on sitten valmiina. Vaatteetkin on kaikki sellasia että sopii niin pojalle kuin tytölle, inhoan sitä että pojat puetaan vaan siniseen ja tytöt punaseen[:D] Niinpä meidän pojalla on tasan 2 sinistä vaatetta ja nekin saatu lahjana.
 
Kolme lasta olemassa. Ensimmäiset lapset saivat paljon lahjoituksena vaatteita ja ostin myös mistä edullisesti sai.
Kuopus sai kaiken uutena ja hienona. Jonka jälkeen pohdinkin, että mitä järkeä siinä oli? Koska NIIN paljon saa käytettynä uuden veroista vaatetta ja tavaraa, miksi ostaa uutta ja tuhlata energiaa jota tässä maailmassa ei todellakaan ole liikaa. Eli hieman valintoihin minulla vaikuttaa myös maailman säästäminen. Kierrättämällä, kirpputoreilta ja saamalla olen nyt tulokkaalle saanut ihan täysin uutta vastaavia vaatteita, leluja, vaunut jne..

[:)]
 
Joo, kirppiksella voi olla jopa käyttämättömiä pikkuihmisen vaatteita (esim. 50 cm), MUTTA sit kun nää pikkuihmiset kasvaa, rupee liikkumaan ja syömään värjääviä ruokia, ni eipä enää ookaan vähän pidettyjä missään. Varmaan siis ihan luonnollista, että vaatteet nukkaantuu ja viruu ja rikkoontuu. Pitää vaan mennä kirppikselle ILMAN ostoaikeita, ni ei ainakaan pety. Ja sit jos löytyykin jokin uutukainen hyvään hintaan, ni pitää tarkkaan kattoo, että onko siinä jokin vikana kun ei oo pidetty. Outo tuo oma mieli [&:] 
 
Tosta lahjavaateiden koko homassata tuli mieleen kanssa, että ihmiset vois oikeesti välillä kyllä kysästä, että minkä sortin vekara täällä asustaa.

Harmittaa vieläkin, kun vilkasen vaatekappiin. Siellä lojuu MUN ÄIDIN ostama suloinen helleasu. UUSI ja jo heti kättelyssä liika pikkunen. Kerran sen väkisin pisti tytön päälle, että äiti näkee miten se "ISTUU". jep. Äiti oli muistista verrannu meidän tytön ikää / kokoa veljeni puoli vuotta vanhempaan tyttöön. HITTO! Sen tirriäisen rinnalla minun suloinen tyttären on AMATSOONI. Elikkä olis kannattanu tarkistaa koko, ennen kui tuo ihania yllätyksiä! Sitte oli kiva kun äiti päivitteli, että miten se WILMA on pikkunen ja VENLA nuin kauheen iso...Että ois kuulema menny sille WILMALLEkin se asu........... grrrr.

ja ps. Venla menee ihan normikäyrillä kasvussaan. Oikeesti! heh ja heh. noh, ehkä seuraavakin on tyttö..j.os nyt tärppi kävi ja syntyy seuraavan kesän kynnyksellä..... :)

SEMMOSTA tälläkertaa!
 
Me ollaan saatu sukulaisilta/ystäviltä lähes kaikki tarpeellinen, käytettynä siis. Pinnasängystä alkaen, vaunut, hoitopöytä, vaatteita, harsoliinoja, leluja, kirjoja, you name it.

Jotain on ollut "pakko" ostaa itse, pinnikseen uus patja, vanha aika hurjassa kunnossa.
Nyt on pitäny ostaa pipoja, kävi pieneks jo olemassa olleet. Tutit+tuttipullot kans tietty.
Hmm.. Aika lyhyt lista tulikin. :)

Kaikki laitan seuraavaa muksua varten säästöön vintille, mutta sitten kun on jälkikasvun lukumäärä sopiva, ois kiva oikeesti lahjottaa noi kaikki jollekkin, joka silloin niitä kipeästi tarvitsee, eikä välttis pystyis kaikkea hankkia penniä venyttämättä.
Laitan niinsanotusti hyvän kiertämään. :)
 
Moni palstalainen varmaan tietääkin/muistaakin, että mulla on 1,5v ja 3v pikkusiskot ja nyt, kun meillekin sattui tämä tyttö syntymään, niin valehtelematta saadaan ihan kaikki noilta mun pikkusiskoilta! Koko ajan tulee lisää ja lisää laatikollisia.. Vaatekaappi jo pursuaa, osaa on varastossa jne. Meillä on kenkiä ja toppavaatettakin jo pariksi vuodeksi. Sandaaleja, ensiaskelkengät, söpöjä juhlakenkiä, talvikengät jne,, Vaatetta on kamalat kasat n. 90 cm asti ja tyttöhän käyttää vielä 62 cm... Mä oon ostanut tytölle ihan muutaman vaatteen vain. Joskus ärsyttää, kun ei mitään uutta ole, mutta miksi pitäisikään olla. Lahjana toki ollaan myös saatu jonkin verran. Mutta ihan murto-osa on uusia. Sanottaisko, että 5-10% on uusia...

Ja tästä voikin sitten jo arvata, että mitään muutakaan ei ole joutunut itse ostaa. [:D] sitteri, syöttötuoli, pinnasänky, turvakaukalo + se seuraava istuin jne... Kaikki muut on saatu, paitsi vaunut. Eli meillä on kyllä niin hyvä tilanne! Leluakaan en oo yhtään itse ostanut..

Nyt pitäisi mm. hanskat ja pipo tytölle ostaa itse, kun ei oikein sattunut hyvän kokoisia tälle talvelle, kun tyttö on niin pienikokoinen.. Hanskatkin olisi äitiyspakkauksesta, mutta me kun halutaan pinkkiä tms [;)]

Aika lailla samaa linjaa siis, kun ehkäpällä [:)]

starletti mainitsi, että vauvavaiheessa käytetyt vaatteet ovatkin vielä hyviä, kunnes lapsi rupeaa enemmän liikkumaan jne, minkä seurauksena vaatteet sitten kuluukin enemmän... Niinhän se on ja mäkin oon varautunut, ettei ihan koko elämää mennä noilla pikkusiskojen tavaroilla/vaatteilla [;)][:D]

edit. Sitä vielä, että minimiäitiys/vanhempainrahalla oon kyllä malttanut jättää uudet vaatteet kauppaan! Turhia ei siis ostella "kun sielä hm:llä oli niiiiiin söpö mekko, joita ei sitten ikinä käytetä"-tyylillä.. Jos jotain itse ostaa, niin sellaista mitä oikeasti tarttee..
 
Joo, tutulta kuulostaa.:)
Onhan ne kaupan uudet vaatteet ihanan näkösiä, ei rypyn ryppyä ja värit ei oo päivänvaloa vielä joutunu näkemään!

Jotenkin sit se hinku on vaan hyvinkin väliaikaista, myöhemmin aattelee, että onneks en ostanu sitä-ja-sitä, että onhan noita vaatteita, eikä sitä ois edes oikeesti tarvinnu hankkia!

Tuttavat ja ystävät tuo usein uusia vaatteita, öö jotenkin lahjoina, kun tulevat käymään meillä.
Minusta se on outoa, pitääkö munkin aina ostaa joku uusi vaatekerta lahjaks ystävien muksuille, kun menen kahvilla käymään...? ai dount tink sou. Kaunishan se ajatus sen takana on, enkä halua kieltää ketään tuomasta mitään, mutta sit ois ehkä ihan kiva, että kysyttäin mitä me TARVITAAN tai minkä kokosta. Lahjoja kun on välillä tullut millon minkäkinlaista sälää ja pientä vaatetta, kun meillä toi 10kilonen 3kuinen monsteri ei ihan mitää 'kuuskakkosia' enää oo pitäny aikoihin.... <3
 
Itse ostetut vaatteet pääasiassa kirppikseltä. Äitiltä sain mitä hällä vielä oli meän aikasia vaatteita/petivaatteita. Ite ommellu uusista ostetuista ja kaapin perällä olleista kankaista/ omista vanhoista vaatteista. Miehen kaverilla on pari kuukautta vanhempi lapsi niin sieltä paljon. Joitakin vaatteita oon ihan kaupasta ostanu, hoitoalustan ostin uutena. Vaunut ja turvakaukalo ostettu puolitutulta. Pinnasänkykin ois saatu, mutta mie halusin ostaa tuommosen mikä käy sitten vähän vanhempana. 120cm sänkyyn, kun lapsi mahtuu aika pitkään, kun ottaa reunan pois. Pikkukakkonen ei tarvi sänkyä kuiten, kun ihan aikasintaankin parin vuoden päästä. Meillä käytetään osittain kestoja joihin olen harsoja ostanu kirppikseltä ja jonku paketin netistä tilasin, pukluharsot on kaikki uutena netistä tilattu, kun halusin kuviollisia, ettei VAHINGOSSAKAAN pyhitä naama vaippaharsolla. Muuten olen kirppiksiltä/omista kaapeista pyyhkeitä laittanu vaippakankankaiksi. Osan kankaista ostin kaupasta ja nyt hahtuvalankaa, että teen itse villapöksyt, että voin testata.

Miulla uutena kaupasta ostamisessa tulee aina outo olo, kun ei vaatteita varsinkaan käytetä paljoa. Just semmonen, että oisko tuota nyt VÄLTTÄMÄTTÄ tarvinnu. Turvaistumeen aattelin investoida sitten veronpalautuksista. Ostan semmosen istumen mikä menee sen aikaa mitä lapsi vielä tarvii.

Noita lahjavaatteita miekin oon ihmetelly. Niitä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista ja kummin kaiman serkuiltakin. Herranen aika, että on itellä hävettäny, kun ei ole tullu osteltua es kavereiden muksuille "tervetuliais"lahjaa. Kummitäti tuo vaatteita, että löysin tämmösen kivan. Mie oon, että ööö, kiitos.  Ja pohdin jo kovasti, että miten sitten, kun kummitätillä on omia lapsia, pitääkö miun kantaa kaupasta uusia vai voinko sanoa, että pemmastas nuo miulla jemmasa olevat läpi ja valkaa itelle mitä haluat?! Onneksi on vielä ainakin ollu semmosia vaatteet mitä on tullu käytettyäkin ja ihan reilun kokosia nuo lahjavaatteet. Mie kyllä sanoinki näille keneltä arvelin, että saattaa tulla pieniä, että ostakaa yli 60cm vatteita, että niitä tarvii enempi.
 
Minulla on sikäli hyvä tilanne, että Veljelläni on 7kk vanhempi tyttö kuin omani, joten suurin osa vaatteista tulee sieltä. Loput ostan kirpputorilta. Vain hyvin satunnaisia vaatteita ostan uutena.

Melkeinpä kaikki vauvan tarvikkeet on tosiaan ostettu kirppikseltä. Ainoastaan pinnis + muutamat lakanat on ostettu uusina. Laadusta en silti tingi... Hyvää saa halvalla kun vain vähän pitää silmiä auki [:D].
 
kyllä on kirpputori säästänyt meidän pieneltä perheeltä pitkän pennin.
kun lähes kaiken tarvittavan joutui hankkimaan omasta kukkarosta.veljeni pojatkin olivat jo niin paljon vanhempia ettei vauva juttuja oikeastaan enää ollut..
yhtään vaatetta en ole ole uutena ostanut ja koska kirppiksillä on mukava pyöriä niin raski ostaa enemmänkin kaikkea, kun bodyt maksaa 0.5-1e niin ei talous siihen kaadu. ihania huppareita ja pieniä farkkuja. kallein vaateostos on tainnut olla 4e .

kun paljon kiertelee niin sa edullisesti kyllä kaikkea.leikkimatot, itkuhälyttimet ym.

ei muuta kun jatkettava kirppiksillä pyörimistä. oma suosikkini on mankkaan Akseli :D
 
Se mankkaa on kyllä hyvä!

Minä kans tykkään kiertää kirppareilla ja harrastan sitä viikoittain. Täällä myös kaikki leikkimatot, itkuhälyttimet, sitterit yms on ostettu kirpparilta.
 
Meillä ostetaan niin kirpparilta, kuin netistä ja kaupasta. Kalliimmat vaatteet alesta ja kausivaatteet myös ennakkoon alesta. Valtaosa vaateista on kuitenkin jonkun sortin merkkivaatteita, kun olen todennut, että kestävät kauemmin ja niistä saa hyvin takaisin, eli loppu pelissä hintaa jääkin vähemmän ja käyttöikä olikin pitempi (kestää sen mitä mahtuu -kaikki halppikset, kun ei kestä : ( )
Aikoinaan vanhimpia lapsia odottaessa en osannut kirppistellä, mutta nyt uudelle tulokkaalle (vielä mahassa) on tullut kirppisteltyä vaikka kuin. Taannoinkin ostin kyllä tarvikkeita nettikirppareilta imetystyynyä jne.
 
Takaisin
Top