Missä vaiheessa testaatte?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä vaiheessa kiertoa te teette ensimmäisen testin? Millä kiertopäivällä tai dpo:lla (eli kuinka monentena päivänä ovulaatiosta)?

Itsellä aihe ei ole nyt ajankohtainen, mutta yrittäessäni kyllästyin jossain vaiheessa "turhiin" negoihin ja aloin testata vasta kun kuukautiset oli myöhässä. Eli koska kiertoni oli siihen aikaan 30 päivää testasin aikaisintaan kp 31. Plussatestin tein tosin isommalla kp:lla, koska olin luovuttanut enkä seurannut kiertoa ja taisin olla reissussakin silloin kun vuodon olisi pitänyt alkaa. :D
 
Tein eilen dpo 8-9 ja mielikuvittelin viivan, tänään dpo 9-10 ja haamuviiva! Olen testannut ennenkin jo dpo 8
 
Mä oon testannut aina vasta, kun kuukautiset myöhässä min. päivän, eli dpo 15-16. Ei ole tarvinnut arpoa onko plussa vai nega.
 
Mä testailin ekaa yrittäessä aina samana päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa ellei aamulla jo vuotanut. Yleensä se vuoto sitten alkoi pian testin jälkeen. Nyt on varmaan imetyksen takia kierto sekaisin niin testaan ensimmäisen kerran kp30 tietämillä ellei vuoto ole alkanut. Ennen kierto oli tasaisesti 29 päivää. Nyt on heitellyt 27-35 päivää.
 
Testasin tämän raskauden kun olin 5 päivää myöhässä, olisin venyttänyt vielä pidemmälle jos olisin malttanut. Syynä se, että aika tuntuu pysähtyvän kun tietää olevansa raskaana ja on etappeja joita odottaa :wacky: olen sen verran malttamaton kuitenkin, toivoisin että voisin pikakelata viikkoon 35.
 
Ekasta raskaudesta testasin vasta kun kuukautiset oli myöhässä muutaman päivän ja alko oleen ensimmäisiä raskausoireita. Nykyään ei tosiaan löydy kärsivällisyyttä odotella yhtään, dpo9 testaan yleensä jo ekan kerran. :hilarious:
Harrastus se kai tämäkin, kun ei ne negat ainakaan vielä harmita, vaan ennemmin jännittää josko jotai näkyis. Niinku lotto olis vetämässä. :hilarious:
 
Liian aikaisin :angelic:

Usein testaan jo dpo9-11, minkä jälkeen "tiedän, etten ole raskaana" ja voin olla rennommin. Uudelleen sitten taas kierron lopulla tai vasta kun kuukautiset ovat myöhässä. Itsepetoksen mestari siis! :hilarious::rolleyes:
 
Siinä main kun kuukautisten pitäisi alkaa. Joskus alku venyy ainakin siitä syystä, kun jännitän olenko raskaana. Negan näkeminen saa kuukautiset alkamaan, joten päästään nopeammin seuraavalle kierrokselle.
 
Tässä raskaudessa tuntui raskausoireet jo viikkoa ennen testin tekoa, et jotenkin vain varmistin raskauden sinä päivänä kun vuodon olisi pitänyt alkaa. Tätä raskautta ennen oli yksi keskenmeno, niin ei niin osannut iloita, mutta nyt on jo 38+0 :cat:
 
Ekalla kerralla testasin kun oli 14päivää myöhässä. Oli vähän muuttohässäköitä ja - stressiä ja oli siinä edellisetkin kuukautiset ollut viikon myöhässä ja vuotokin kesti 10päivää. Sitten latasin kuukautisseuranta-sovelluksen ja kun se kertoi että on jo 14päivää myöhässä(olin ajatellut että oon vaan laskenut väärin tai jotain) säikähin oikeen ja lähin heti ostamaan testin. Oli ollut kyllä flunssanen olo ja kehon lämpö oli kokoajan 37.00.

Tällä tokalla kerralla tein ekan testin jo 4päivää ennen ku kuukautisten piti alkaa. Tuli hyvin haalea plussa. Sen verran haalea että mies väitti että nään harhoja. Siinä testailin jonkun vähän yli viikon verran melkein joka päivä kunnes se loppujen lopuks oli niin selkeä vahva viiva että myös mies uskoi:grin

Oireista arvasin että oon raskaana ja siks tiesin testata ennen ku oli menkat myöhässä. Ja me ei siis yritetty raskautumista, joten oireetkaan ei tullu raskaustoiveen varjolla :grin
 
Eli joku 9 päivää myöhässä. Muita raskausoiteita ei ollut ku et hermot sikakireenä tuona aikana ja ehkä väsynytkin..
 
Yritystä nyt muutamia kuukausia ja ekasta kierto viikon myöhässä.. Mutta silti maltoin olla tekemättä testiä :D Tänään olisi pitänyt alkaa vuoto, mutta ”poikkeavat” oireet.. Yritän olla vielä pari pv tekemättä, ellei kunnon vuoto ala.
 
Takaisin
Top