Missä vaiheessa otit äitiysvaatteet käyttöön?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millä raskausviikoilla otitte äitiysvaatteita käyttöön?

Itselläni farkut (tai kun elettiin kesähelteitä yhtään kankeammat shortsit) ei sopineet enää jossain 8-10 viikon tietämillä. Silloin käytin joustavampia shortseja, collegehousuja ja yksiä housuja, jotka ostin ensimmäistä odottaessa "äitiyshousuina" kirpparilta. Eivät siis ole oikeat äitiyshousut, mutta menee hyvin isommankin mahan kanssa. Nyt 15 viikolla ei mene enää collegehousutkaan, kun tuntuvat kiristävän vatsasta ja otin äitiysfarkut käyttöön, että olisi enemmät kuin yhdet käyttökelpoiset pitkät housut. Paidat sopii vielä ja kun pidän löysistä vaatteista ne sopii varmaan vielä pitkäänkin. Voi olla että en esikoista odottaessa edes hankkinut odotuspaitoja, kun isoimmat t-paidat mahtui ja lämmintä kun oli, käytin silloin loppuraskaudesta paljon kesähameita.

En ole aiemmissa raskauksissa koskaan erikseen ostanut äitiyspaitoja. Omat joustavat paidat venytellyt piloille. Nyt on tosiaan muutama käytettynä ostettu paita odottelemassa.
Äitiysfarkut ollu ains pakko laittaa jalkaan joskus rv 14 kieppeillä, sitä ennen mennyt omilla ja kokoa isommilla farkuilla. Mulla paino selaillut niin paljon niin löytyy isompaa ja pienempää vaatetta.
Rv 7+6 nyt, eikä omat farkut mahdu jalkaan. En kuitenkaan vielä halua siirtyä äitiysfarkkuihin, joten kuljen college tai löysissä kesä housuissa.

Rv 10 paikkeilla tai olisiko jopa ennen. Farkuissa ainakin. Kollarit yms menneet vielä muistaakseni rv 15 tai jopa myöhemmin, ainakin jotkut röntsikset, joilla ei kyllä kehtaa ulos mennä :grin Mulla pompahtanut tosi nopeasti vatsa ulos ja sitten heti tuntuu kaikki pöksyt tiukoilta massusta. Äitiyspaitoja en juuri hankkinut, omia venuttelin. Loppuraskaudessa oli pakko jotain ostaa, niin imetystoppeja yms valmiiksi.

Farkuissa aika aikaisin ennen rv 10 jo, koska normaalit ei menneet enää kiinni.

Ei minulla kyllä nytkään ole äitiysvaatteina muuta kuin legginssejä/housuja ja muutama t-paita. Kaikki kesän mekot on trikoomekkoja (normaalipuolelta) kun venyvät hyvin.

Enää en muista viikkoja, mutta yhet äitiysfarkut oon joutunu ostamaan, ku alko vatsaa muut housut painaa. Silloin vielä oli kylmät kelit. Sitten noita pitkiä toppeja ja tunikoita legginsien kanssa on tässä kesällä tullu käytettyä. Sekä myös mekkoja (pari äitiysmekkoa sain tutulta). Ihan äitiyspaitoja en oo ostanu ollenkaa, ku kaapista on edellämainittuja löytyny ihan tarpeeks. Onneks ei osunu isomahaisuus talvikuukausille, koska yksikään takki ei mahu kiinni.:grin Viileinä keleinä (ja siis ei oo tarvinnu palella normaaliin tapaan) on takin virkaa toimittanu pitkä neuletakki.

Ostin äitiysfarkut rv 7 aikoihin, koska omat housut alkoivat tuntumaan ahdistavalta. Kotona käytössä verkkarit, mutta töissä nämä farkut ovat olleet tosi mukavat. Housujen masutuubi on vähän kömpelö, mutta sen saa mukavasti käärittyä alas. Sillekin tulee vielä käyttöä, raskausviikkoja on takana vasta 9+4 :happy:

LA on ensi vuoden maaliskuussa, jonka takia täytyy vielä hankkia äitiystalvitakki.

Olisinkohan ottanut ensimmäiset raskaushousut käyttöön raskausviikolla 17-19 (huhti-toukokuun vaihteessa). Sitä ennen käytin kyllä jo pitkään löysempivyötäröisiä ja joustavampia housuja. Jo jossain viikolla 10 siirryin farkuissa löysempiin.

Kesäksi ja kesäkuun helteille ostin sitten äitiyslegginsejä (pitkiä ja lyhyempiä) sekä yhdet äitiysshortsit. Nämä ovat olleet kaikki runsaassa käytössä ja välttämätön ostos. Yhden äitiysmekon tilasin samalla, mutta se ei ole ollut mieluinen. En vain viitsinyt palauttaa, kun oli niin edullinen. Kolme äitiyspaitaa sain muutamalla eurolla kaverilta, mutta pääosin olen mennyt pitkillä topeilla. Huppari toiminut takkina (tosin ei mene enää kiinni). Toivon, että on lämmin syyskuu eikä takkia tarvitse ostaa. Laskettu aika lokakuun alussa. Rintaliivejä olen joutunut ostamaan isompaa kokoa jo muutamaan kertaan. Seuraavaksi ostan jo imetysliivit ja samalla imetyspaitoja.

Takaisin