Missä vaiheessa kerroit raskaudesta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä vaiheessa raskautta kerroit siitä "kaikille"? Siis muillekin kuin miehelle ja mahdollisille harvoille uskotuille.

Me kerrottiin ekasta raskaudesta nt-ultran jälkeen. Toisen suhteen mietityttää pitäisikö pitää silloinkin sinne asti salaisuutena vai kertoa aiemmin silläkin uhalla että ultrassa tulee huonoja uutisia.
 
Ekasta tiesi suurin osa ennen ntultraa, muistaakseni noin viikoilla 9. Tästä toisesta isompi "julistus" tapahtui heti ntultran jälkeen. :)
 
Ekasta kerrottiin nt-ultran jälkeen. No pomolle paljastin jo viikkoa aiemmin kun suunniteltiin tulevia juttuja ja oli melkein pakko kertoa.

Tokasta ensimmäiset paljastukset töissä ja kaveriporukassa ajoittui jo rv4 kun oli pikkujoulukausi ja alkoholista kieltäytymiseni oli vähän liian epäilyttävää :hilarious: Lapselle kerrottiin sisaruksesta vasta nt-ultran jälkeen.

Jos ikinä kolmatta odotan, olen suunnitellut (ai miten niin vauvakuumetta?!) että ei kerrota kenellekään varta vasten vaan annetaan vatsan kasvaa ja asian tulla puheeksi ennemmin tai myöhemmin. Nykyään kun näkee ihmisiä suht harvoin kun kaikki elää ruuhkavuosiaan, saattaa mennä kuukausi tai useampikin jälleennäkemisten välissä. :grin
 
Odotan tällä hetkellä ensimmäistä ja vain tulevat isovanhemmat ja läheisimmät ystävät tietää. Parhaille ystäville kerrottiin heti kun testi näytti plussaa ja oma äitini arvasi itse muutaman päivän päästä testistä. Isälleni ja miehen vanhemmille kerrottiin varhaisultran jälkeen joskus rv 10 paikkeilla. Muulle Maailmalle julkistetaan rakenneultran jälkeen, joka on tänä perjantaina. Nyt rv 21 ja onhan se kieltämättä vähän outoa, kun maha alkaa jo näkyä eikä suurin osa kavereista ja sukulaisista tiedä mitään :grin
Jos/kun sitten joskus tehdään toinen, niin kerrotaan kyllä aikaisemmin.
 
Me kerrottiin monille kavereille jo ennen nt-ultraa, koska viimeksi kun raskaus ei mennytkään hyvin oli kavereista iso tuki kun olivat tienneet alusta asti. Tokan varhaisuntran jälkeen kerroin mun vanhemmille ja lopuille sitten pikku hiljaa nt-ultran jälkeen. Joskus 14+jotakin julkistin asian instassa ja faceen iskin mahakuvan viime viikolla :grin Nyt rv 24+6.
 
Mä odotan ekaa viikolla 9+3 ja olen kertonut vain yhdelle ystävälle, poikaystävän kaksi kaveria tietää. Mulla olis kyllä yksi ystävä lisää, jolle ehkä haluaisin kertoa, mutta hän on aikamoinen hölösuu ja saattais ihan vahingossa sen möläyttää, jonka jälkeen siitä tietäis ihan kaikki.... Häneltä meni myös lähiaikoina alkuraskaus kesken, joten myös siksi tuntuis pahalta kertoa. En halua missään nimessä monen tietävän. Tuskailenkin asian kanssa, kun ihmiset pyytää ratsastamaan nuoria hevosia/ kokonaan ratsastamattomien hevosten selässä käymään, että mitä hittoa mä selitän, miksen yhtäkkiä voi. En ratsastusta aio lopettaa, kun siihen suinkin kykenen, mutta haluaisin noi tosi turhat riskit karsia ja mennä vaan omilla hevosilla. Vielä kaiken lisäksi olen nyt pois töistä enkä palaa sinne raskauden aikana ja kaikki ajattelee et nyt mulla on aikaa ratsastaa nii ääh, mitä mä teen
 
KyyNaama, onpa kiperä tilanne. Ymmärrän tilanteen jotenkin, olen itsekin ratsastanut nuorena satunnaisesti ja aikuisiällä vuoden verran kerran viikossa. Lopetin ihan muusta syystä, mutta nyt on sellainen tunne, etten uskaltaisi nousta kilteimmänkään pollen selkään. Jos on harrastanut hevosten kanssa enemmänkin, niin sitten varmasti uskaltaa luotettavalla hevosella mennä.

Entä, jos valehtelet jotain lonkkakipua tms.? Et voi ratsastaa hevosella, joka voi tehdä äkkiliikkeitä? Tai sovellat tuolta pohjalta jonkun tarinan? Kyllä valehtelu tässä tilanteessa on ok, koska vauva on tärkein.

Me kerrottiin joillekin luotetuille ystäville ja perheille muutaman päivän sisällä plussasta. Vahingossa kerroin myös yhdelle sellaisellekin kaverille, jolle en ollut vielä aikonut, kun tunnettuna "kahvirattina" kieltäydyinkin kahvista enkä ollut varustautunut selittämään asiaa muulla tavalla. Jotenkin sitä oli aluksi ihan pökerryksissä positiivisesta tuloksesta, eikä osannut coolisti peitellä. Vähän turha paljastuminen, mutta toisaalta hän on kuitenkin sen verran läheinen, ettei haittaa. Siitä tapauksesta oli se hyöty, että sukulaisissa jouluna osasin pitää normaalia huomattavasti vähemmästä kahvin määrästä matalaa profiilia.

Muille tutuille aiotaan kertoa vasta, kun on se 12 viikkoa takana.
 
Ekasta jouduin kertomaan työnantajalle jo rv 7 (sikiölle haitallinen työ) , kaikille läheisille kerrottiin rv 14.
Tokasta kerrottiin rv 16
Kolmannesta anoppi arvasi rv 13 ja samalla sitten kerrottiin muillekin

Halutaan pitää omana tietona mahdollisimman pitkään km varalta ja muutenkin alkaa aina hirveä hössötys läheisten toimesta. Jos joku suoraa kysyy niin ei aleta valehtelemaankaan.
 
Takaisin
Top