Missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?

Niiskuneitinen1

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuiset 2024
Niin, oletteko miettineet että milloin kerrotte raskaudesta töissä? 😊

Mä olen ajatellut että odottelisin rauhassa nt-ultraan ja kertoisin töissä ehkä joskus 14-15viikoilla.. silloin varmaan alkaa pikkuhiljaa maha näkymään joten kivempi kertoa kuin että itse huomaavat 😂 lisäksi tiedän että mulle pitää hommata ja perehdyttää sijainen niin senkin puolesta kiva kertoa ajoissa, mutta toisaalta liian aikaisinkaan en halua kertoa🙊
 
Mulla on seuraava neuvola rv16 vikana lomapäivänä, et varmaan sit kun tarvii sen jälkeen mennä neuvolaan/rakenneultraan tms työaikana
 
Mä oon jo kertonut yhdelle työkaverille joka on myös nyt raskaana. Helpottaa sitten itseä kun edes yksi tietää mistä on kyse jos kaikki ei mene niin kuin pitäisi.

Koeaika loppuu heinäkuussa, vähän huono ajoitus tämän raskauden kanssa kun "joudun" olemaan se mulkku joka päräyttää uutiset koeajan jälkeen mutta eipä mua voisi pihalle potkia vaikka kertoisin ennen sitä.

Yhden työkaverin reaktio ahdistaa ja huolettaa jo nyt. Meillä on töissä hieman työntekijäpuutetta ja minun raskausuutinen ei sitä ainakaan paranna. Oon ajatellut että kerron muille tiimiläisille yksittäin mutta tälle yhdelle niin, että koko tiimi on myös kuulemassa. Pelottaa hänen reaktio kun hän ei mikään kovin hienotunteinen sanojensa kanssa ole..

*Muoks* ja vastaus itse kysymykseen 😂 kerron silloin kun alkaa olla jo mahaa sen verran että se ei enää mene turvotuksesta ja en voi vaatteilla sitä peittää, ehkä siinä rakenneultran tienoilla
 
Sitten kun nt-ultra on tehty ja (toivottavasti) tiedän että kaikki ok, niin alan kertoa kaikille ja kyllä työkaveritkin saa tietää sitten samalla. Pomolle kerron joskus sen jälkeen sitten, hän tosin varmaan ehtii kuulla sen joltain muulta ennen kuin itse kerron 😅
 
Haluaisin kertoa vasta NT-ultran jälkeen, mutta meidän pomo jää lomalle ennen sitä ja vasta elokuussa hänet nään seuraavan kerran, niin ajattelin kertoa ennen lomia kun muuten varmaan elokuussa huomaisi itekkin 🙈 toivotaan et NT-ultrassa kaikki hyvin…
 
Haluaisin kertoa vasta NT-ultran jälkeen, mutta meidän pomo jää lomalle ennen sitä ja vasta elokuussa hänet nään seuraavan kerran, niin ajattelin kertoa ennen lomia kun muuten varmaan elokuussa huomaisi itekkin 🙈 toivotaan et NT-ultrassa kaikki hyvin…
Itse kertoisin kyllä siinä tapauksessa vasta elokuussa. Onhan sulla minimissään 3kk töitä jäljellä silloin vielä ennen äitiyslomaa, eikö niin? Työnantajalle on velvollisuus ilmoittaa viimeistään 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Mutta itse tietysti päätät milloin haluat kertoa 😊
 
NT-ultran jälkeen kerron, yksi tietää jo. Meillä on töissä tosi tiivis porukka ja innolla odotan jo, että pääsen kertomaan. Tiedän, että tyypit tulee yllättymään, mutta tulee olemaan myös onnellisia mun puolesta 🥰
 
NT-ultran jälkeen kerron, yksi tietää jo. Meillä on töissä tosi tiivis porukka ja innolla odotan jo, että pääsen kertomaan. Tiedän, että tyypit tulee yllättymään, mutta tulee olemaan myös onnellisia mun puolesta 🥰
Koska sulla on NT-ultra? Katsoin et melkein samoissa päivissä mennään 😊
 
Okei 😊Mulla on jo ens viikon keskiviikkona 🙈 halusin ennen juhannusta, en tiedä onko liian aikaista mutta ainakin neuvolan aikataulu haarukkaan osuu. Jännittää kyllä kovasti
 
Mä kerron nt ultran ja kesäloman jälkeen, silloin ois viikkoja 16 jo 🫣 nytkin mahaa saa jo piilotella niin ihan varmasti tuolloin jo selkeästi näkyy. Toisaalta aattelin vain esimiehelle kertoa, saavat muut ehkä arvailla.😁
 
Töissä pitää jutella heti lomalta palattua. On työtehtäviä mihin en voi osallistua. Yritän kuitenkin pitää salassa muulta porukalta ainakin ensimmäisen kolmanneksen. 😶
 
Okei 😊Mulla on jo ens viikon keskiviikkona 🙈 halusin ennen juhannusta, en tiedä onko liian aikaista mutta ainakin neuvolan aikataulu haarukkaan osuu. Jännittää kyllä kovasti
Mullakin tää 29.6 oli aikalailla ensimmäisiä aikoja mitä sai varattua, halusin mahollisimman pian tietenkin mennä 🤭 Tsemppiä sulle, ei varmasti tarvitse jännittää! :red-heart:
 
Onko joku jo kertonut töissä? Miten kerroitte? Miten pomo suhtautui?
Kerroin tänään, pomo purskahti "voi herrajumala", katsoi vatsaa ja kysyi pienen hetken päästä että olenhan tulossa töihin vielä välissä (olen siis lähdössä lomalle just ja pidän sen jälkeen vielä pari kuukautta kokonaan opintovapaata, sen jälkeen on tarkoitus olla pari kuukautta töissä ennen äippälomaa). Mun pomo on siis vähän.. erikoinen.. hän ei osaa käyttäytyä kuten pomon pitäisi 😏 Olin odottanut sitä että minkälainen reaktio tulee, oli kyllä huvittava näky 😅
 
Mulla tänään rv18+2 ja en ole vielä kertonut. Nyt oon ollu 2 viikkoa lomalla ja tosiaan vatsa pullahti eteen n.1,5viikkoa sitten ja en saa sitä enää piiloon. Palaan rv 19+4 töihin joten eipä tartte kertoa enää kenellekään 🤣
 
Mä kerroin tosiaan meidän porukalla heti NT-ultran jälkeen ja siellä otettiin kyllä asia niin ihanasti vastaan. Ens viikon rakenneultran jälkeen tarkotus kertoa pomolle ja se vähän jännittää, varsinkin, kun pomo on vastikään vaihtunut, enkä tunne tätä uutta juurikaan.
 
Mulla on seuraava neuvola rv16 vikana lomapäivänä, et varmaan sit kun tarvii sen jälkeen mennä neuvolaan/rakenneultraan tms työaikana
Näin tein, eli rv18 kerroin pomolle vaan tulevat neuvola- ja ultra-ajat 😆 ru:n jälkeen kerron tiimille. Onneks siihen on enään 2viikkoa, kauhee piilottelu mahassa jo! En tiiä oonko onnistunut vai en 😅
 
Kerroin töissä ekan kolmanneksen jälkeen, ensin pomolle ja omalle tiimille. Nyt jo niin selkeästi näkyvillä että osa on vain tullut suoraan kyselemään ja onnittelemaan, osa vaan tuijottelee mutten ole kaikille jaksanut erikseen suureen ääneen ilmoittaa.
 
Takaisin
Top