Missä olit kun synnytys käynnistyi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otsikossa se kysymys tulikin. Eli missä olit kun synnytys käynnistyi?

Esikoisen synnytyksen käynnistyessä oli aamuyö ja olin kotona. Olin juuri käynyt vessassa, kun lapsivedet meni.
 
Esikoisen synnytys käynnistyi kotona lapsivesien menolla, aamulla 31.10.2017. Olin käynyt vessassa ja aikeissa vielä hetken pötkötellä sängyllä ennen kuin lähtisin kävelylle, tarkoitus oli käydä kävelemässä rappusia että saisin synnytyksen käynnistymään, oli 40+4. Olin istahtamassa sängylle, ku lattialle holahti.
 
Kaikista kolmesta olen tainnut aamulla/aamuyöllä herätä siihen että supistelee kipeästi.
Virallisesti synnytys on katsottu alkaneeksi vasta sairaalassa ollessa, mulla kun on ollut pitkät latenssivaiheet.
 
Kotona nukkumassa molemmilla kerroilla. Kummatkin synnytykset alkaneet noin 5-6 aikaan aamulla voimakkailla supistuksilla.
 
Esikoisesta kotona puolenpäivän aikaan vesien menolla, keskimmäisestä kotona puolenyön jälkeen vesien menolla nukkuessa ja kuopuksesta alkuyöstä kotona supistuksilla kun olin menossa nukkumaan.
 
Esikoisen synytys alkoi kivuttomilla mutta säännöllisillä supistuksilla kotona puolen yön aikaan. Aamuyhdeksältä menin sairaalaan, jossa vielä puolenpäivän aikaan minulle sanottiin, ettei synnytys ole käynnissä. Lapsi syntyi kaksi tuntia myöhemmin ilman puudutuksia, koska siinä vaiheessa kun synnytys oli kätilönkin mielestä käynnissä, oli jo liian myöhäistä.

Toisen lapsen synnytyksessä vedet menivät yhdentoista aikaan, ei supistuksia. Rupesin kuitenkin saman tien tekemään lähtöä synnärille, koska edellisen synnytyksen perusteella oli vaara, että synnytys etenee niin nopeasti, ettei ehditä sairaalaan. Kävelin sairaalan pihalla ympyrää, jotta supistukset käynnistyisivät kunnolla, ja menin sisään iltapäivällä viiden aikaan, kun supistukset alkoivat jo sattua. Pääsin saliin ja sain epiduraalin, vaikka viralliset kriteerit synnytyksen käynnissä olosta eivät täyttyneetkään, ihan vain siksi, että edellinen synnytys oli yllättänyt kätilötkin nopeudellaan ja rajuudellaan. Se oli hyvä, koska parin tunnin päästä aivan yhtäkkiä aukenin vartissa kolmesta sentistä kymmeneen senttiin, eli jos ei olisi ennakoitu, eivät puudutteet olisi taaskaan ehtineet.

Eli vastauksena kysymykseen; synnytyksen käynnistymisen virallisten kriteerien täyttyessä olin molempina kertoina sairaalassa. :bored:
 
Esikoisesta olin synnärillä käynnistyksessä on kolme päivää.

Seuraava synnytys käynnistyi kotona juuri kun olin menossa nukkumaan.
 
Kotona. Ammuyöllä heräsin levottomana ja aloin siivota ja pesemään pyykkiä vimmatusti. Sitten alkoikin menkkamaiset jomotukset ja homma lähti käyntiin. :p
 
Kotona :happy:aamulla alko supistelee harvakseltaan ja siitä sitte iltaa kohden voimistuen. Sairaalassa meni vedet
 
Takaisin
Top