Missä olit kun lapsivedet meni?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä tilanteessa olit, kun lapsivetesi meni?

Itse istuin sängyn reunalla. Olin herännyt kesken yöunien ja käynyt juuri vessassa. Muuten olisin saattanut luulla pissanneeni housuun.
 
Lapsivedet menivät vasta ihan synnytyksen loppuvaiheessa kun kätilö puhkaisi, eli synnytyssalissa. Sen jälkeen ei enää montaa minuuttia mennyt pojan syntymään. :hilarious:
 
Ekassa puhkottiin kalvot sairaalassa n. 5cm kohdalla, tokasta meni itsestään minuutti ennen ponnistamista sairaalan suihkussa, kolmas taas puhkottiin kalvot sairaalassa 8cm kohdalla.
 
Kaksosista nostin käsilaukkua eteisen lattialta. Olin lähdössä juuri reissuun, sillä synnytykseen piti olla vielä aikaa kuukauden verran. Suunta vaihtuikin sitten sairaalaan päin.

Kolmannesta vedet menivät synnytyksen aikana salissa omia aikojaan. Kukaan ei sitä edes huomannut.
 
Sairaalassa käynnisteltiin synnytystä ja ruuan jälkeen ilman mitään supistuksia tms ennakkomerkkejä mahasta vaan kuului poks ja nousin ylös ja vettä alkoo tihkua, menin äkkiä vessaan ja pönttöön hulahti ensin kalvoja/limatulppaa ja sitten vedet kunnolla holahtaen.
 
Ekassa puhkaistiin kalvot salissa pitkän rupeaman päätteeksi. Tokalla kerralla puhkesivat itsestään jonkin sorkkimisen jälkeen ehkä tuntia ennen lapsen syntymää.
 
Synnytyssalissa puhkaistiin kalvot, muistaakseni tuossa vaiheessa oli synnytystä takana jo yli 14h ja jäljellä vielä joitakin tunteja.
 
Sairaalassa synnytyssalissa puhkaistiin kalvot ollessani 6cm auki. Omasta mielestäni lapsivettä tuntui tulevan paljon, lähes kaikki valahtikin ulos kerralla. Siitä se sitten lähti roihuamaan. Kalvojen puhkaisu ja sisätutkimukset eivät tuntuneet oikeastaan miltään.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top