Missä iässä kynsilakkaa?

Ekan ja ainakin toistaiseksi ainoan kerran laitoin melkein 4v ikäiselle tytölle kynsilakkaa. Lakkasin omia kynsiä ja tyttö halusi myös. En itse lakkaa kuin ehkä kerran vuodessa juhliin, joten tuskin tulee tytöllekkään usein laitettua.
 
5-v poika on pyytänyt kynsilakkaa. Vielä tätä ei ole toteutettu lähinnä koska hän kysyy sitä aina esim. nukkumaan mennessä tai muussa tilanteessa jolloin sitä ei voi toteuttaa ja kun itsekin lakkaan harvoin ei sitä sitten muista. Tarkoitus on kuitenkin toive toteuttaa, jos hän niin haluaa. Varmaan tässä kun ollaan paljon kotona löytyy hyvä väli.
 
En lakkaa ja lapsilla on lupa lakata sitten kun eivät enää asu kotona. Haju ei sovi minulle enkä koe, että kynsilakka olisi perustarve, jonka vuoksi minun on kärsittävä.
 
Olen lakannut pyydettäessä yhden kynnen vajaa 2-vuotiaalta, taisi olla 3-4v kun malttoi antaa kaikkien kynsien kuivua rauhassa. Itse en juurikaan lakkaa, hyvä jos kerran vuodessa, raskaus- ja täysimetysaikana en lainkaan. Esikoinen on ihan kynsilakkafriikki, en tiedä mistä on sen itseensä imenyt.

Mainittakoon, että meillä käytetään vain ns. "myrkyttömiä" lakkoja, ihan peruslakkaa en käyttäisi itsellänikään saati uskaltaisi laittaa lapselle.
 
Mainittakoon, että meillä käytetään vain ns. "myrkyttömiä" lakkoja, ihan peruslakkaa en käyttäisi itsellänikään saati uskaltaisi laittaa lapselle.

Olisiko vinkata esim. merkkiä joka tekee näitä "myrkyttömiä"? :)
 
Olisiko vinkata esim. merkkiä joka tekee näitä "myrkyttömiä"? :)
Boho Greeniltä löytyy näitä ns. 7-free ja 8-free lakkoja, joista puuttuu pahimmat myrkyt. Muitakin merkkejä on olemassa ja kokeiltukin mutta niitä en nyt muista. Ruohonjuuresta ainakin löytyy. Sieltä löytyi myös jotain käytännössä hajutonta lakkaa mutta sen merkkiä en muista.

Lakka pysyy ehkä vähemmän aikaa kuin perinteiset mömmöt mutta onpahan parempi olo sen käyttämisestä. Käsittääkseni on vielä erikseen lasten kynsilakat jotka voi melkeinpä pestä pois. Meillä lakataan niin harvoin (jopa sitä esikoista) että nuo muutamat Bohon värit riittää varmaan lopuksi ikää.
 
Pojan kynnet nyt lakattu ensimmäistä kertaa. Lakkasin vanhoilla tavallisilla lakoillani ajatellen että kerta ei ole lainkaan niin haitallista kuin jatkuva käyttö. No poikahan kyselee jo seuraavaa lakkauskertaa. Pitää siis pikapuoliin hankkia niitä vähemmän myrkyllisiä.
 
3-vuotiaana on lakattu kun itse sitä toivoi, mutta itse en menisi lakkaamista ehdottamaan, sen pitää tulla lapsen omasta aloitteesta. Omia kamalan voimakkaita lakkoja en oo halunnu käyttää, ostettiin ihan vaan H&M:ltä semmoista mikä irtoaa liuskana eikä tarvi mitään poistoaineita​
 
Takaisin
Top