Missä haluaisit asua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Missä asuisit mieluiten, jos siellä asumiselle ei olisi mitään estettä? Unohdetaan nyt siis työt, tukiverkot ja muut sellaiset - paitsi jos juuri niiden takia haluaisit asua toisaalla.

Itse voisin asua pohjosempana niin että olisi todennäköisemmin luntakin talvella. En ehkä ihan Lapissa tai edes Oulun korkeudella, varmaan satakin kilometriä pohjoiseen tekisi ihmeitä.
 
Asun juuri siellä, missä haluankin. Jos karttaa voisi vähän muokata, niin mökkimatka voisi olla vähän lyhyempi, mutta sekin on kyllä ihana paikka. Appivanhemmat saisivat asua vähän lähempänä.
 
Voisin myös muuttaa hieman pohjoisempaan. Tai ehkä Norjaan. Miehellä olisi sukuakin jo siellä valmiiksi. Haluaisin asua isopihaisessa omakotitalossa rauhallisella alueella.
 
Suomessa en asuisi missään muualla kuin missä asun (ja mistä olen kotoisin). Tämä pieni kylä Turun kupeessa on mitä mainioin paikka asua ja elää. :) Toki uuden talon voisin ottaa!

Olen aina haaveillut, että voisin joskus asua jonkin ajanjakson lempimaassani Italiassa. Pysyvästi en varmaankaan sinne asettuisi, mutta kyllähän siellä vuoden tai pari voisi asua ja sen jälkeen pitää jonkinmoisen kakkosasunnon siellä. Ehkä sitten eläkkeellä...
 
Asun Helsingin kantakaupungissa ja viihdyn erittäin hyvin. En osais kuvitella asuvani muualla. Ilmastolliset seikat ei merkitse minulle kovin paljon. Helsingin keskusta on todella kaunis ja tykkään siitä, että mulla on hyvät julkiset yhteydet ja monipuoliset palvelut lähellä :)
 
Asun juuri siellä maassa missä haluankin, asuinpaikka/kaupunki/ympäristö vielä vähän hakusessa johtuen yksinkertaisesti siitä että täällä on tällähetkellä todella vähän tarjolla hyväkuntoisia asuntoja. Muutaman viikon päästä muutamme uuteen asuntoon jonka sijainti on kaukana kaupungin keskustasta, mikä hankaloittaa asioita mutta vaihtoehtoja ei juuri ole.
Katsotaan mihin lopulta sitten päädymme.
 
Asuisin mieluiten Keski-Suomessa. Ihanne olisi pieni kunta jossa hyvät koulut ja harrastusmahollisuudet, mutta lähellä suurempaa kaupunkia, esim Jyväskylää, jossa sitten enemmän kulttuuritarjontaa ym. Omakotitalo maalla, iso piha, järvi vieressä, sen verran metsää että pääsee mettätöihin ja peltoa himppu että voi pitää lampaita, kanoja, possujakin ehkä joskus.

Huoh, vaan mies on jumittunut kotikuntaansa eikä täältä oo toivoakaan päästä muualle :meh:
 
Mun yksi haave ois asua Englannin maaseudulla, koska siellä on niin kaunista ja ihanat ulkoilumaastot. Uskoisin kylläkin, oon että alkaisin ajanmyötä kaipaamaan Suomen metsiä.

Eniten haaveilen kuitenkin omakotitalosta ja pihasta metsän vieressä, omassa rauhassa. Niin ja jos vielä mun sekä avovaimon sukulaiset asuisi alle 50km päässä mutta ei ihan naapurissa kuitenkaan :grin
 
Olis mahtavaa voida asua kahdessa paikassa. Syksyn pimeyden ja kylmyyden voisin viettää jossain reilusti etelämmässä, tulla lumiseksi ajaksi takaisin. Kevään loska-ajan taas viettää etelässä ja palata toukokuun aikoihin takaisin :grin mutta jos vähän vähemmän haaveilisi, olisi koti järven rannalla unelma.
 
Lapissa olisi mukava asua, aivan pohjoisessa. Tai jopa Norjan pohjoisosissa, se olisi vielä hienompaa. Olen täysin talvi-ihminen, enkä oikein tykkää kesästä, liian lämmin ja liikaa valoa. Nyt asutaan suht keskellä Suomea.
 
Takaisin
Top