Minne synnyttämään?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä sain valita joko hyvinkään tai sitten hämeenlinnan eli khks on sitten mun sairaala..
harmittaa kun sinne ei pääse ees tutustumaan ollenkaan.. käskettiin netistä kattoa esittelykuvat.. sehän on joo ihan sama asia ku käydä paikanpäällä.... [&:][:@]

aluksi synnytys ei pelottanut yhtään... suunnittelin että en sitten ota mitään kipulääkitystä kun luin niistä kaikista haittavaikutuksista lapseen ja äitiin. mutta onneksi tajusin melko pian että jokainen synnytys on omanlaisensa eikä sitä voi etukäteen päättää yhtään mitään... ja varmaan tulee tilanne että tarviin/haluan kaikki mahdolliset kipulääkitykset..[:D] sen jälkeen aloin tuskailemaan sitä että tuleekohan mulle niistä kipulääkkeistä/puudutteista sitten migreeni kuten niin monessa muussakin operaatiossa puudutteet ovat aiheuttaneet monen päivän migreenin.... [&:] siitä pelosta kun pääsin niin tilalle tuli sitten sellainen kokonaisvaltainen pelko koko synnytystä kohtaan. ei niinkään kivun suhteen vaan sen että jos voimat loppuu tai omalla toiminnalla aiheutan jotain vaaraa lapselle. (en jaksakkaan ponnistaa tms) toisaalta ootan mielenkiinnolla onhan tää mun eka synnytys. [:)]
 
minä synnytän Kys:ssä [:)] ite en ole kuullut siitä mitään huonoa, enkä kyllä haluakkaan kuulla...äippäpolilla mulla oli ainakin tosi mukava hoitsu? ultraamassa...

Mulla ei varsinaisesti mitään synnytyspelkoja ainakaan vielä ole...
tällä hetkellä lähinnä pelkään sitä ettei pikkuinen ole enää hengissä [:(] mulla on niiiin vainoharhainen olo, kun ei ole mitään raskausoireita eikä liikkeet vielä tunnu. Onneks maanantaina on neuvola!
 
TYKS:iin menen.

Viimekäynnistä jäi ihan "hyvä maku", kaikki meni hienosti.
Kätilö oli todella mukava, synnytys eteni joutuisasti ja lastenhoitajat osastolla olivat kivoja. Huonekaveriksi tuli vielä aivan ihana tyyppi, joten ei voi valittaa.

Esikoisesta meni miltei kaikki aivan päinvastoin.[>:]

Kolmas kerta toden sanoo???
 
TAYS´iin varmaan menen, paitsi jos muutamme ennen sitä niin olisi mahdollisuus ilmeisesti myös päästä Vammalaan.
 
Naistenklinikalle tai TAYS'iin - riippuu missä syksyllä asutaan [8|]

Pelkään epiduraalipuudutusta (oon ihan varma että liikkuisin ja sit halvaantuisin) mutta kuulemma siinä vaiheessa kun oikeesti sattuu, niin haluaa vain helpotusta ja tosiaankin ottaa sen jos vain saa [:D] Saapas nähdä... ei vielä jännitä.
 
Kolme ensimmäistä ovat syntyneet ihanassa Tammisaaren synnytyssairaalassa, mutta nyt olen pelon sekaisin tuntein seurannut sen paikan mahdollista alasajoa[:(]. Mikäli paikalle käy huonosti, on sitten uskaltauduttava toiseen "vauvamyönteiseen" sairaalaan eli Vammalan aluesairaalaan. Sinne olisi lyhyempi matkakin.
 
KYS:siin mennään, en oo kuullu onneks mitään pahaa sanottavaa sieltä kun ei oo muita paikkoja mistä valita.  
 
Kätilöopistolle mennään, vaikka paljon hyvää olenkin naistenklinikasta kuullut, kättärille päästään kaikkein helpoiten, jos tulee kiire... [:)]
Seuraavaksi mennään sinne maanantaina kaselemaan rakenneultraa!! Hurjasti jännittää saisiko jo tietää onko se tyttö vai poika joka siellä masussa myllertää [:D]
 
Päätin mennä hyvinkäälle kun siellä jo ultrissakin rampataan.. Eipähän aja harhaan [:D][;)]
 
No niin, nyt se on varmistunut, ettei Tammisaaressa voi synnyttää enää 1.6. jälkeen, mutta kohtalon ivaa on, että Vammalan aluesairaala on suljettu 19.7.-16.8.[:@]

Eli kerään rohkeutta lähteä taysiin. En pelkää synnytystä vaan laitoksia[:o]

Mutta lystiä on, että voihan käydä niin, että siellä on joitain tuttuja täältä samaan aikaan[:D]
 
Jorviin mennään ja siellä on käyty molemmat ultratkin [:)]
Ei ole paikasta pahaa sanaa, esikoinen ja kuopus on kyseisessä sairaalassa nähnyt ensi kertaa päivänvalon[:D] keskimmäinen syntyi kättärillä kun Jorvin synnäri oli rempassa. Hyvät muistot sieltäkin.
Pitu taitaa olla ainoa tällä hetkellä, jonka kanssa synnytetään samassa paikassa...olisipa hauska törmätä siellä[:D]
Kättärillä näyttää olevan ruuhkaa tästä ketjusta elokuussa [:D]
 
TAYSiin suunta täällä kanssa.. vaihtoehtoja ei oikein tamperelaisena ole [8D]
 
Onko Kätilöopistolaiset jo ilmoittautuneet Haikaranpesään? Taukkina en huomannut tarkistaa ilmoittautumisaikoja ja eilisen ultran jälkeen oisin heti voinut ilmoittautua (ilmoja ottavat vastaan keskiviikkoisin 8-13) - toivottavasti vielä päästäisiin kun ensi viikolla soitan. Onkohan se huono kun on LA loppukuusta (27.8), ns. onko elokuu jo täynnä?? Toisaalta mulla voi hyvin synnytys venähtää syyskuun puolelle... jos ei päästä niin sitten pakko tyytyä normipuoleen, olisi vaan niin halunnut tuonne..
 
Kumpihan olisi järkevämpi paikka lähtä synnyttämään kuusamosta, kajaaniin vai ouluun? kajaaniin on 245km ja ouluun 210km.. Yritin katsella kajaanin keskussairaalan nettisivuilta juttuja synnytysosastosta, mut oli todella vähän kerrottu. Oyksin nettisivuilla oli paljo paremmat tiedot.

Isoveli asuu kajaanin keskussairaalan naapurissa, tarkoitus oli et jos menisin hänen luokseen ennen ku pitää lähtä sairaalaan. Mieheni on töissä silloin kun olisi lähtö nii olisiko parempi olla silloin jossain muualla kuin kotona? Ja kenet minä otan itselleni tukihenkilöksi jos mies ei lähde mukaan? tulee vasta sitten kun olen synnyttämässä.

Hemmetin kuusamon synnytysosasto lopetti toimintansa pari vuotta sitten [:(]  Olis paljo helpompaa jos ei tarvis murehtia oikeaa ajankohtaa et millon pitää lähtä sairaalaan. Rovaniemi olisi kolmas vaihtoehto, mut siellä ei asu ketään tuttua.

Liian vaikeita asioita tämmöiset. Joka suuntaan on liian pitkä matka.
 
Takaisin
Top