Minne menette synnyttämään?

Hip huu, eka oikea neuvolakäynti takana ja vihdoin tiedän mihin menen synnyttämään. Mikkeliin.
Asutaan Etelä-Savon maakunnassa, mutta kaikki nämä lapsettomuushoidot käytiin KYSissä, koska Mikkeli ei ole yliopistollinen sairaala. Sitten vielä on tuo Savonlinna, jossa ainakin isäni on käynyt lääkärissä joskus, joten en todellakaan tiennyt mihin meitä viedään.

Tosi kiva, että sitten kun aika tulee, joudutaan matkustamaan tunti! Kuulostaa aika hurjalta, ottaen huomioon ettei Etelä-Savo nyt ole kuitenkaan mikään kauhea takapajula. ;)
No sitä ei sitten kannata ainakaan hirveän pitkään sitten miettiä että lähdetäänkö vai eikö lähdetä. :)

Teiju kirjoitti:
Me mennään Jorviin niin kuin esikoisenkin kanssa. Kokemus oli ihan ok, vaikka sillon olinkin onnellinen, että kätilö vaihtui kesken synnytyksen.;)
Mietin hetken myös Kätilöopiston Haikaranpesää, koska monilta Hgin puolella asuvilla on sieltä niin hyviä kokemuksia, mutta päädyin sitten kuiteski Jorviin. Kyllä ne sielläkin hommansa osaa. :)

????? Miksi nämä ei täsmää muiden neuvoloiden kanssa? Mun neuvolakorttiin kirjoitettiin että JORVI ja kun asiaa kysyin, niin Espoolaisilla ei kuulemma ole vaihtoehtoja valita.

Moikka Ellikaramelli! :)

Itse asiassa mulla ei ole ollut asiasta mitään tietoä, enkä oo ees neuvolassa kysynyt asiasta. Jotenkin oo eläny semmosessa luulossa, että ois mahdollista valita, en tiiä mistä johtuu. Eli jos ovat sulle niin sanoneet, niin varmasti pitää paikkansa. :)
Odotatko sä ensimmäistä? Mulla kyllä jäi monessa suhteessa ihan positiivinen fiilis Jorvista.

Moikka Teiju!
Joo ensimmäistä odotellaan, enkä mä osaa ton Jorvin puolesta sanoa muuten, mut jotenkin aina kun on muuten ollu sinne asioita niin hoito ei oo ollu toimivaa.

Kurvaan lokakuisista kuokkimaan.....
Ensinnäkin, Ellikaramelli, etkös sie ollu aloittelemassa meiän kans matkaa tuolla lokakuisissa? HUISIT ONNITTELUT että olet päässy nyt takas odottajien puolelle!!! emoticon emoticon Superpaljon onnea tähän odotukseen ja tarrasukkia pienelle!!!! :D

And second, mun sukulainen, joka asuu Espoossa ja viime syksynä synnytti sai ainakin valita synnärin. :) Ois "kuulunu" sinne Jorviin, mutta synnytti Naisteklinikalla. Kysäse vaan rohkeasti neuvolasta tai jostaki, etköhän saa valkata mihin haluat, ko siellä pk-seudulla on monia nuita isoja synnäreitä. :)

missahaluatsynnyttaa.blogspot.com :issa on ainakin juttua tästä synnytyspaikan valinnasta. Sivuilla sanotaan mm:
"Suomeen on tulossa uusi terveydenhuoltolaki, jonka mukaan toukokuun 2011 alusta synnytyspaikan saa valita itse. Muihin maihin verrattuna suomalaisen synnyttäjän vaihtoehdot ovat vähissä. Myös Suomessa naisille pitäisi voida tarjota synnytyspaikaksi kotia, kätilöjohtoista synnytyskeskusta tai lääkärijohtoista sairaalaa, jossa olisi saatavilla myös erikoisosaamista vaativa hoito ja esimerkiksi epirduraalipuudutus. Myös kansainvälisen terveysjärjestön WHO:n suositusten mukaan naisen pitäisi voida itse päättää synnytyspaikastaan."

Kättärille mä olisin oikeasti halunnut kun itsekin sinne synnyin, mutta nyt tuli muutto Pyhtäälle, joten ilmeisesti se on sitten Kotka mihin pääsee synnyttämään.

Mä menen Tyksiin synnyttään, pojat on siellä syntyny ja tyttö on syntyny ihan oman kaupungin sairaalassa (synnäri suljettiin).

Ilmoittauduin juuri eilen jälleen kerran Haikaranpesän synnyttäjäksi ja aloin samalla jo kuumeisesti odotella synnytystä. 18 viikkoa olisi vielä odoteltavana..

Elikkäs Kättärille ollaan menossa. Meillä on laskettu aika 12.12.
Tänään on siis viikkoja 21+ 1. Toisen ultran mukaan meille olisi tyttö tulossa, ja pikkuista odotellaan jo kovasti. Todella liikkuvainen pikkuinen ja potkii jo aika lailla.

Minä olen Vantaalta.

Kaksi ensimmäistä synnytin kättärillä aika huonoin kokemuksin. Kummassakin synnytyksessä tehtiin hoito virheet joiden takia lapset joutui vastasyntyneiden osastoille.
Toivon todella että kolmannen kanssa ei näin kävisi.
Meillä la.5.12 ja Savonlinnassa pitäs synnyttää. Onneksi lääkärit ottaneet ihan tosissaan nämä
mun pelot ja siksi nyt käyn ultrassa useammin ja synnytys käynnistetään viikolla 39.
Eli Savonlinnasta ollaan :).

Takaisin