minkälaisia paino arvioita teillä on? ja muuta kysyttävää..

Mie mietin Riikka ihan samaa, että onkohan tuo joku "standardi", jonka lääkärit heittää vaan. Se 3,5kg:han on aika lailla semmonen keskiarvo meinaan, ni sen kun heittää ni ei voi kauas mettään mennä:DD
Ko sitte jokku taas taas paljon tarkempiaki arvioita, jokka kuulostaa fiksummilta...hmmm.:))

Ei näihin oo kait paljo luottamista...mut tietääpähän EHKÄ suunnilleen mitä odottaa (...tai sitte ei:DD). Heh...
 
täällä viimeks lääkärillä käyty rv 36+1 (nyt 37+3) sillon painoarvio 2640g ja jos siitä laskis noin 200g/per viikko lisää, nii laskettuna aikana n. 3400g, eli ihan hyvän kokonen=) kohdunsuun tilanne; pehmeä, kiinni, ja pituutta 1,5cm... eilen olin uudessa tarkastuksessa ja siellä ei ollu mitään tapahtunu viikossa:/
 
Mulle lääkäri sanoi tuosta painosta ihan käsikopelolla, että semmoinen keskikokoinen olis nyt ja varmaankin keskikokoinen myös syntyessään. 3,5 kiloa veikkasi, mutta sanoi heti, ettei hän mitään 100 gramman tarkkudella ala arvioimaan, kun ultra-arviotkin voi joskus heittää, niin kyllä tämä näppituntumakin on vaan suuntaa-antava.
 
Onpas kaikilla pienen kuuloisia vauvoja..
Itse kävin tänään ultrassa vauvan poikkitilan vuoksi, mutta olihan tuo nyt onneksi kääntynyt pää alaspäin. Sain kuitenkin samalla reissulla vauvan painoarvion ja tällä hetkellä on 2811g (rv34+5)! Vastaa kuulemma viikon verran vanhempaa kuin on. Mikäli synnytys menee tämän kakkosenkin kanssa pari viikkoa yli on syntymäpaino 4300g luokkaa. Esikoinen syntyi rv42+1 ja painoi 4250g.

Noh nyt sitten ruokavalio syyniin, siinä paranneltavaa riittääkin! Toivottavasti saan hillittyä vauvan kasvua terveellisemmällä ruokavaliolla niin ei ihan viisikiloista ainakaan tarvitse synnyttää. Sain kyllä uuden ajan vielä ultraankin muutaman viikon päähän, katsotaan mikä tilanne ja mahdollsesti käynnistellään ajoissa jos kova kasvuvauhti on vauvalla! Kauhutarinoita olen kyllä kuullut tuostakin käynnistyksestä..

 
Itse kävin neuvolalääkärillä rv 36+6. Tuollon oli paikat: pehmeä, auki n. 1 cm ja pituus 2,5 (ennen 3,5). Lääkäri sanoi että lähtö voi tulla milloin vain, koska on tullut supistuksiakin. Oikeastaan enemmän kovettelua, että massu on ihan kivi kova. Vauvalla oli pää niin alhaalla että lääkärillä oli vaikea ylettää kohdunkaulalle kun on kuulema sen verran takana. Saimme vähän ultratakkin vauvaa ja siellä näkyi isot kivekset <3 eli saipa sukupuolellekkin varmistuksen :) Kokoa koitti vähän miettiä, mutta ei uskaltanu antaa mitään painoarviota koska sanoi että monet äidit on vaan sitte stessanneet turhaan. Sen verran sanoin että äidin ja isän kokoon ja pituuteen nähden normaalinkokoinen. Eli saapa nähdä tuleeko joku 5 kilon poitsu :D
Laskettuun aikaan olis n. 2,5 viikko, joten saishan se sieltä jo tullakkin <3
 
Lääkäri sanoi eilen (36+3) tämän hetken painoarvioksi alle 3 kg, syntymäpaino voisi olla jotain 3,3 - 3,5 kg luokkaa. Th on sanonut sitä ennen jo pari kertaa, että semmoinen kolmikiloinen odotettavissa.
 
Hui kauhistus...Tuntuu että muilla on pikkuruisia(normaalin kokoisia vesseleitä)masussa,kun lueskelin painoarvioita läpi..
Mie kävin ultrassa ja painoarvio oli 37+3 n.3,5 (-4)kg...Varsinainen mörssäri siis ilmeisemmin tulossa,vatsakin on kyllä melkoinen.emoticon
Alkanut nyt pikkuhiljaa toivomaan,että"pienokainen"(emoticon )tupsahtaisi jo  maailmaan(ei ainakaan yliaikaiseksi menisi...) .Jos mitään ei kuulu/tapahdu,seuraava käynti äippäpolilla päivää ennen laskettua.
Tähän asti ei ole oikein osannut jännittää synnytystä,nyt alkanut pikkuruinen jänskätys nousta pintaan.emoticon

 
Just tultiin synnytystapa-arviosta äitipolilta. Käyrillä olin jonku 10 min ekaks ja hoitaja haastatteli,vaavi liikku oikeen kovasti. Sitte lääkärille, joka ultras ja teki sisätutkimuksen. Vauva nukku selkäranka meikän napaa vasten eikä lääkäri sitä alkanu herätellä niin ei nähty oikeestaan mitään :/ muutenki se lääkäri oli jotenki niin hätänen eikä puhunu oikeen mitään. Otti mittoja ja totes sitte, että pieni on vauva. Näytti käyriä ja ihan alakäyrällä mennään että 1,5vk päästä kontrolliin. Nyt painoa vauvalla 2300g, viikkoja 37+1. Muuten kaikki näytti olevan ok, napavirtauksetki ihan normaalit et kyllä vaavin pitäs ravintoa saaja ihan normaalisti. Tuumas ett on varmaan geeniperimästä kiinni koko... ollaan miehen kaa kyllä ihan normaalikokosia, tiedä sitte häntä. Sisko kyllä sai kans kolmikilosen. Ehtiihän tuo varmasti vielä kolmikiloseks kasvaa jos kuukausiki mennään vielä :) Oli meinaan kohdunsuu kiinni, ehkä lievästi pehmentyny (ollu jo kauan) ja kohdunkaulaa jäljellä edelleen 3cm. Et ei tässä varmaan ihan heti synnyttään lähetä!
 
Painoarvio rv34+2 oli 1980 g ja tänään kasvukontrolli rv 36+2 painoarvio oli 2500 grammaa. Syntymäpainoarvio oli n. 3 kg.  
 
Takaisin
Top