Minkä värisiä vaatteita lapsillanne on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minkä värisiä vaatteita löytyy teidän lapsilta? Hillittyä vai värikästä? Jos lapsi saa päättää, minkä väristä hän valitsee?
 
Isommalla on varmaan melkein jokaista väriä kaapissaan. Pääosin taitaa olla sinistä, vihreää ja punaista. Aika paljon keltaista ja mustaakin. Valitsee itse useimmiten punaista ylleen. Vähiten hänellä on valkoista, ei muistaakseni nyt ole muuta kuin juhlakauluspaita valkoinen. Pienemmällä on myös lähes kaikkia värejä, eniten varmaan oranssia, ruskeaa, turkoosia ja vihreää. Vähiten taitaa olla harmaata. Pyrin ostamaan lapsille värikkäitä vaatteita ja välttelen omia inhokkejani harmaata ja valkoista.
 
Sinistä, punaista, keltaista, oranssia, vihreää, mustaa. Murrettuja tai kirkkaita sävyjä löytyy, pastellivärejä meillä ei käytetä. Mustaakin on vain siksi, jos yläosa on kovin värikäs, sen kanssa käytetään usein mustaa alaosaa.

Jos lapsi saa valita, valitsee yleensä sinistä/sinisävyiset vaatteet tai jonkin Miina ja Manu-kuosisen paidan ja siihen sopivat housut.
 
Kaikenlaisia värejä koitan pojalle ostaa, joskus kyllä niitä tummiakin värejä, vaikka joihinkin niistä pojan atooppinen iho reagoi aluksi jonkin verran, se vähenee kun vaatetta on pesty moneen kertaan. Pojalla (3v) ei taida olla selkeää lempiväriä kuitenkaan, mutta punaisesta tuntuu tykkäävän, muihin väreihin suhtautuu aika neutraalisti. Itse olen aika musta vaatetukseni suhteen, ja olen koittanut nyt vanhemmiten lisätä väriä omiinkin vaatteisiini :)
 
Tykkään värikkäistä vaatteista. Lapsella on vihreää, turkoosia, sinistä, oranssia ja kirjavaakin. Housuissa on myös mustaa ja harmaata, koska sitä on näppärä yhdistellä lähes kaikkiin vaatteisiin ja myös siitä syystä, että suosikkihousumalliani ei saa missä tahansa värissä.
 
Lapsi saattaa valita punaista tai sinistä. Joskus myös keltaista tai vaaleanpunaista. Niiden lisäksi löytyy oranssia, harmaata ja mustaa. Harmaata ja mustaa lähinnä koska niitä löytyy varsinkin kirpputorilta muita helpommin. Lapsi tykkää värikkäistä vaatteista ja meistä vanhemmistakin ne on lapsella kivempia kuin harmaa ja musta.
 
Takaisin
Top