Minkä värisiä sairaalavaatteita käytit synnytyssairaalassa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Otsikon mukaisesti, minkä värisiä (tai minkä kokoisia) sairaalavaatteita käytit synnytyssairaalassa? Olivatko sairaalavaatteet mukavat päällä? Vai käytitkö omia vaatteitasi?
 
Vaatteiden koosta ei mitään hajua, 1. 3. ja 4. taisi olla sellainen vihreä sairaalamekko, tokasta oli keltainen kukkakuvioinen mekko. Mukavia ovat muuten, mutta mun ollut vaikea siinä mekossa kiivetä sängylle. Nelosesta käytin vikan vrk omia vaatteita (college housut ja imetyspaita), muuten mennyt sairaalan kamppeilla.
 
Kummastakin taisi olla sininen jonkinlainen mekko/kaapu. Aika kauhea :shy: Koko oli muistaakseni M ja aivan valtaisa teltta oli. Onneksi molemmista synnytyksistä kotiuduin lysynä, niin ei tarvinnut sairaalakamoja käytellä pitkään. Siksi en oikein ollut omiakaan vaatteita erityisesti mukaan varannut, kun toive oli se, että pääsee nopsasti pois. Oli siinä mekossa kyllä se hyvä puoli, että oli helppo imettää ja väljä, kevyt päällä, kyllä siinä sen aikaa oli mitä sairaalassa piti viettää.
 
XXL ja kukallisia harmaita. Halusin mahdollisimman ison koon, että olisivat tosi löysiä ja mukavia päällä. :grin
 
Sininen mekkoasia oli mulla käytössä. Kaapista olisi saanut otettua uuden eri koossa, mutta menin samanlaisella minkä sain synnytyssalissa, vaikka pienempikin koko olisi varmaan ollut oikein hyvä sitten osastolla. Muuten tykkäsin, mutta tämän kesän helteillä se oli aivan liian paksu ja lämmin, ja pitkät hihat ahdistivat. Menin ne pari vuorokautta melkein kokonaan kaikki napit auki ja tissit paljaana kuumuuden takia. Talvella olisin varmaan ollut siihen oikein tyytyväinen.
Omia vaatteita olisi ollut, mutta oli niin kamala hiki koko ajan, että menin suosiolla sairaalan kamppeilla.
 
Vaaleanpunainen kukallinen kaapu, varmaan S-kokoisena. Ei ollut omia vaatteita tarvetta pitää, vaikka sairaalan sukat on kyllä ihan naurettavia. Sängyssä väsyneenä löhötessä ei hirveästi ajatellut, mitä on päällä. Onneksi synnytin talvella niin ei ollut liian kuumakaan sairaalassa.
 
Täällä Saksassa käytetään lähtökohtaisesti omia vaatteita synnytyksessä ja muutenkin sairaalassa, ainakin jos on siinä kunnossa, että pystyy itse vaihtamaan vaatteet. Ostin synnytystä varten erikseen sinisen yöpaidan/mekon, joka oli oikein mukava päällä. Mies sai kyllä tuoda sairaalassa oloa varten lisää vaatteita, koska synnytyksen käynnistämisessä kesti kolme päivää, enkä ollut tosiaankaan varannut niin paljoa raskausvaatteita mukaan. :p
 
Vaaleansininen mekko/kaapu oli esikoisen sairaala-aikana, taisi olla kokoa L? Oli mukavan iso ja löysä, mutta kangas oli jo aika kulahtanutta ja nukkaista. Se saattoi tuntua vähän inhottavalta kun hikoili.
Hyödynsin kyllä koko ajan sairaalan vaatteita kun niitä kuitenkin sai rajattomasti vaihtaa uusiin ja puhtaisiin. Helpoimmalla pääsi.
Sukkia en tosin tykännyt pitää, sellaisia ihmeellisiä saumattomia pötköjä. Ei pysyneet jalassa millään. :rolleyes:
 
Ensin vaaleanpunainen mekko s kokoa ja nyt päällä vihreä samanmoinen kokoa m. Ihanan pehmosia ovat ja nämä putkisukat ei ainakaan kiristä mistään :grin Omat legginssit on ollut myös päällä, kun tuli kylmä.

Olen siis vieläkin sairaalassa. Perjantaina oli sektio ja huomenna luultavasti kotiutus.
 
Öööäm, esikoisesta oli vaaleanpunainen kaapu (varmasti pienintä kokoa) Kakkosesta sininen (kun pienintä ei tainnut löytyä)
Ja kolmannesta keltainen kukallinen :DD (Synnytyksen jälkeen se vaihtui siniseen koska pienintä ei löytynyt siihen hätään)

Olen pitänyt sairaalaan vaatteita aina koska ovat mukavat päällä.
Perhepesä hotellissa tietysti oli sitten omat vaatteet päälle. :)
 
Takaisin
Top