Minkä merkkisiä vaatteita vauvalla on?

Kirpparilta on suurin osa, mutta löytyy....

-Paapii
-Polarn o Pyret
-Reima
-Lindex
-Kappahl
-Me&i
-Tutta
-Metsola
-Risto Matti Ratia
-Marimekko
-Napero
-Disney
-Next (Aivan ihania pyjamia, joita ilman en osaisi olla)
-Gap
-Ciraf
-Småfolk
-Muumi

Meiltä löytyy kans kirpparivaatetta ja ite ostettua
- H&M (kaikkein huonoimmat vaatteet)
- Lindex (kans aika huonoja paitsi jotkut pöksyt)
- Newbie ja KappAhl (Newbiet ok mutta housut lyhyitä ja vyötäröltä leveitä)
- Martinex (eli esim. Muumit. Kaikkein paras vaatemerkki, kestää pesua ja on just oikean mallisia meidän muksulle)
- Reima
- Lindberg
- Hilla
- PikkuSet
- Ciraf (nää kanssa aivan muodottomia)

Valitettavasti joutuu ostamaan pääosin tota halpavaatetta, vaikka se kaikin tavoin huono valinta onkin. Ihan ei kukkaro kestäisi suosia suomalaista ja täyttää kaappia bodyillä ja pöksyillä, jotka maksaa 30-40 e/kpl ja mahtuu päälle kuukauden max. kaksi :/ Itekään ei viitsi tehdä, koska laadukkaat kankaat on niin kalliita. Vastuullisuutta yritän kuitenkin painottaa ja siksi ostan noita Martinexin vaatteita. Keskihintaisia, hyvä laatuisia ja pitkäikäisiä :)

Ihan laidasta laitaan. Osa omia vanhoja vauvavaatteita, minulle vauvana ommeltuja, osa lahjana saatuja ja vähän itse ostettuja.
Itse vauvalle ostetut ovat enimmäkseen merkkiä H&M, Lindex, Lupilu ja Martinex.
Saaduista löytyy lisäksi myös Peuhu, Newbie/Kappahl, Lotta ja Lassi, Reima, Tutta...

Itse tykkään ehkä eniten Lindexin vaatteista. Hyvä laatu ja aivan parhaat kuosit. Värikkäitä ja pehmeitä kankaita! Lapsella pitää meillä olla väriä. :)

Huonoin hinta-/laatusuhde on mielestäni Newbiellä. :shifty:

Nyt kun mietin, niin perusbodyt kyl Newbiellä on usein huonoja, ja tosi pieniä. Mutta meidän lenpparihaalari on Newbien, se on ihana kun on vaan tuohon rintaan asti vetskari ja siitä eteenpäin nepparit, eli ei paina leukaa/kaulaa se vetskari.

On muuten hauska miten erilaisia koot on noissa vaatteissa. Esim. Äitiyspakkauksen Pikkuset-merkin yökkäri kokoa 62/68 on vieläkin meidän 6kk pojalle iso, vaikka pituutta on jo varmaan lähemmäs 70 cm (5kk oli 68cm). Sit taas esim. Newbien 74 on sopiva, Martinexilta 62 haalareista ja 62 ja 68 bodeista. H&M 68 tai 74 menee nyt :D tilasin just Hiccaa, saa nähdä onko niiden 68 ihan valtava :D

Meillä on vähän kaikkea, mutta en muista merkkejä, kun en ole esikoisella olleita vaatteita vielä ottanut esiin.

Itse olisin toivonut äitiyspakkaukseen myös pienempää yöpukua, koska se mukana tullut on aivan valtava. Oma vauva syntyi toki taas aika pienikokoisena, mutta 50/56cm vaatteita ( varsinkin housuja) oli pakkauksessa tosi vähän.

Meillä kun vauva on lisäksi kova pulauttelemaan, niin pyykkiä kyllä tulee urakalla.

Meillä on vähän kaikkea, mutta en muista merkkejä, kun en ole esikoisella olleita vaatteita vielä ottanut esiin.

Itse olisin toivonut äitiyspakkaukseen myös pienempää yöpukua, koska se mukana tullut on aivan valtava. Oma vauva syntyi toki taas aika pienikokoisena, mutta 50/56cm vaatteita ( varsinkin housuja) oli pakkauksessa tosi vähän.

Meillä kun vauva on lisäksi kova pulauttelemaan, niin pyykkiä kyllä tulee urakalla.

ja nekin 50/56 oli valtavan kokoisia. Meillä ei ees syntynyt pienikokoisena, normi 51 cm ja 3,5 kg mutta hukkui noihin äitiyspakkauksen pienimpiinkin vaatteisiin.

Nyt kun mietin, niin perusbodyt kyl Newbiellä on usein huonoja, ja tosi pieniä. Mutta meidän lenpparihaalari on Newbien, se on ihana kun on vaan tuohon rintaan asti vetskari ja siitä eteenpäin nepparit, eli ei paina leukaa/kaulaa se vetskari.

On muuten hauska miten erilaisia koot on noissa vaatteissa. Esim. Äitiyspakkauksen Pikkuset-merkin yökkäri kokoa 62/68 on vieläkin meidän 6kk pojalle iso, vaikka pituutta on jo varmaan lähemmäs 70 cm (5kk oli 68cm). Sit taas esim. Newbien 74 on sopiva, Martinexilta 62 haalareista ja 62 ja 68 bodeista. H&M 68 tai 74 menee nyt :D tilasin just Hiccaa, saa nähdä onko niiden 68 ihan valtava :D

Kyllä noi kokoerot on aika hurjia. Meidän vauvalla menee nyt (9 kk) koko 80-86 tietyistä merkeistä, toisista mahtuu vieläkin 74. :confused:
Henkkamaukan vaatteet on mielestäni aika pieniä ja varsinkin potkupuvuissa lahkeet ovat usein liian lyhyet meidän pitkäkintulle. Mallit ovat myös aika kapeita, mikä puloestaan on hyvä jos on solakka vauva niin kuin meillä.
Lindexin koot ovat taas isoja, sekä pituus että leveys suunnassa menee melkein kokoa isompi kuin muissa. Martienxin potkarit ovat myös pitkän mallisia. Newbien puvut ovat suhteessa muihin merkkeihin pienemmän puoleisia.

Meillä ei 56-kokoa käytettäessä mahtunut Newbien bodyt päästä läpi xD Martinexissä tykkään siitä, että on pitkät puntit! Me ei olla kyl käytetty jalkaterällisiä, mut resorilliset pitkät puntit on kivat, koska menee kauan! :)

Takaisin