Minkä kokonen perhe haaveissa?

veramillo

Satasella mukana keskusteluissa
Ootteko minkäkokosta perhettä toivonu? Montako on jo ennestään? Onko puoliso samoilla linjoilla? :D Meillä ollu miehen kans puhetta et kaks ois bueno mut mulle on tullu nyt ihan hirveen vahva hinku et tahon sittenki viis :D en ymmärrä mistä tää on yhtäkkiä tullu ja miestä vähä pelottanu ko oon vitsaillu aiheesta :D Okei, esikoine vast tulos joten mistäpä sitä mitää vielä tietää miten mieli tulee matkan varrella molemmilla muuttumaan. Mut jotenki se ajatus isosta perheestä ois kyl nii ihana :3
 
Meillä nyt odotetaan kolmatta. Jos mahdollista, toivoisin ehkä vielä neljännenkin, mutta en uskalla mennä asioiden edelle. Meille oli tulossa kaksoset, mutta se raskaus meni kesken tammikuussa. Olisivat olleet hyvin tervetulleita ja perhe olisi sitten kasvanut kertaheitolla isommaksi.
 
Meille on tulossa viides ja viimeinen. Viidestä siis on miehen kanssa sovittu, mutta mä varmaan kuumeilen vielä kahdeksatta :grin dementoituneena Mummelina työntelen kissaa vauvanvaunuissa :p Mut joo, viides kun saadaan syliin niin laitatan kierukan tai kapselin. En tahtoisi enää hormoneita tai ylimääräisiä esineitä kroppaani, mutta meillä ei oikeen oo tollanen luonnonmukainen ehkäisy (nelonen sai alkunsa) tai kortsu (esikoinen sai alkunsa) oo toiminut....
 
Meille kolmas tulossa ja tuolla kirjoittelinkin jo että itsellä on ollut haaveena aina tuo kolme lasta. Tämä onkin melko varmasti nyt viimeinen raskaus ja vauva. Nyt täytyykin nauttia täysillä raskaudesta. Mies on ollut kans kolmen kannalla, sanoi ettei neljättä enää kyllä tule. Mies on puhunut että sille on raskasta se kun raskautta ei voi kontrolloida mitenkään ja pelottaa aina hirmusti se että kaikki menee hyvin raskaudessa ja synnytyksessä. On sellainen huolehtija. Mutta kyllähän sitä itsekin samaa huolehtii, mutta täytyy vain olla luottavaisin mielin.
 
Meille tulossa toinen. Kaksi lasta on ollut toiveissa. 4 kuukautta tätä yritettiin, ja välissä luultavasti yksi varhainen km. Sen jälkeen sitten onnistikin, ja nyt toivotaan pysyvää plussaa.
 
Toiveissa on (tässä vaiheessa) 3 tai 4 lasta :) Vasta ensimmäistä kohta vuosi yritetty. Puolison kanssa ollaan suht samoilla linjoilla näissä asioissa.
 
Meille nyt kolmas tulossa, ja miehen kanssa välillä puheltu että olishan se isokin perhe kiva, vaikka viisikin lasta. Mutta sitten taas kun on hetkiä että on kovilla kahdenkin kanssa niin mietityttää että jaksetaankohan me. Mutta ihanimmillaan ajattelen ettei näitä söpöliinejä voi koskaan olla tarpeeksi:happy: Kai me katotaan yksi kerralla miltä tuntuu ja miten jaksaa. Ellei sitten satu tulee kahta kerralla:joyful:
 
Me ollaan molemmat sitä mieltä, että kaksi on sopiva määrä :happy: En tiedä onko sillä vaikutusta, millaisesta perheestä itse on. Meillä on molemmilla se yksi sisarus..

Eli eiköhän meidän lapsiluku ole täynnä, jahka saadaan kuopus maailmaan. Joskus ennen esikoista ajattelin, että haluan vain yhden lapsen. Kaksosraskaus sai sitten miettimään asiaa ja kun ajatukseen kahdesta tottui, se tuntui luonnolliselta. Olisi aika orpoa olla ainut lapsi, jos miettii omaakin lapsuutta. Meillä on molemmilla tosi hyvät välit siskoihimme ja toivotaan sitä myös omille muksuille. Sisarukset on rikkaus :Heartpink
 
Kaksi on hyvä luku meille :Heartred ...ja siis olisi tuo yksikin riittänyt, mutta kun mielestämme sisarukset ovat rikkaus. Haluttiin siksi vielä toinen.
 
Meille tulossa esikoinen ja miehen kanssa toivotaan vähintään neljää lasta. :) Saattaa vaikuttaa tuohon päätökseen se että minulla on 5 pikkusiskoa ja miehellä biologiasia ja sisarpuolia yhteensä 6 joiden kanssa on lapsuutensa viettänyt. :)

Mies lähinnä sanonut vaan että niin monta kun jaksat tähän maailmaan pyöräyttää niin niin monta saa tulla. Ei ole siis itse mitään maksimi määrää laittanut, mutta kuulemma ainakin tuo 4 kappaletta olisi kiva saada. :rolleyes:
 
Meillä ollut seurustelun alusta alkaen ollut puheissa kaksi lasta :-) nyt on se toinen tulossa, jääköön tähän... Ehkä :-D
 
Ei vitsi näit on ihana lukea ❤ Mulla on jotenki sillainki vähä toiveikas olo sen isomman perheen suhteen ko ollaan aikasin alotettu. Oon ite nimittäi 21 ja mies 19 nii aikaa on vaikka pitemmälläki välillä tehä jos ei monen ihan pikkusen kans kerralla tahokkaa olla :) Saas nähä mitä elämä tuo tullessaa :)
 
Miehellä ennestään yksi ja mulle tää on ensimmäinen. Voi olla, että tää jää tähän tai sitten yritetään toista tän jälkeen. Ei oikeastaan olla mietitty vielä. Raskaus kerrallaan. :)
 
Ennen ensimmäistä lasta mulla oli sääntö, että ei lapsia ennen kolmeakymmentä ikävuotta. Nyt se sääntö on kääntyny ylösalaisin eli lapset ennen tuota kolmenkymmenen rajapyykkiä. Ikää mulla siis on nyt 25 ja nyt olis kolmas lapsi tulossa. Nyt olis kyllä sellanen olo, että tää kolmas olis viimeinen. Saas nähdä :D
 
Neljäs tulossa ja eiköhän tämä viimeiseksi jää.
Siis mulla oli ennen lapsia aina mielessä että haluan lapsen.
Itse olen ainoa lapsi joten oli ko toisen lapsen odotuksen kohdalla tosi outo fiilis, en voinut käsittää miten voi toistakin lasta rakastaa yhtälailla kuin sitä ensimmäistä :D
 
Toinen olis tulossa ja kaksi muksua ollaan miehen kanssa puhuttu että riittää. :) meillä siis mun ja miehen lisäksi ennestään 3kk poika ja kissa. :)
 
Muokattu viimeksi:
Nuorempana aattelin, että haluan ainaki 4-5 lasta. Nyt esikoista odottaessa kaks on alkanu tuntua hyvältä luvulta ihan käytännön asioiden kannalta, lähemmät isovanhemmatkin asuu 170km päässä niin hoitoapu ja muu tuki on aika vähäistä. Mies on tuumannu vaan että kunhan saadaan enemmän kun yks ja katotaan sitten :D Kuulostaa aika hyvältä suunnitelmalta minustakin. :)
 
Kyllä mäkin joskun 2-kymppisenä haaveilin jostai 7-lapsisesta perheestä. Tällä hetkellä asutaan kolmiossa ja auto on 5-paikkanen niin eiköhän se lapsiluku tuu olemaan 2-3 ihan kuten Meiänkin lapsuuden perheissä. Ja varmaan töihinkin pitää lähivuosina mennä kun on noita asuntolainoja ja kohta 2 lasta elätettävänä kun se 10 kk ansiosidonnainen äitiysloma menee aika haipakkaa ja sit tulot romahtaa... Ja kun oon ite niin lyhyt niin yltäskö sitä ees ajaa 7-paikkasta autoo? Ja mihin ne matkatavarat sullotaan? Aika näyttää aika näyttää, raskaudet on tähän astisella kokemuksella ollu myös aika rankkoja et kuinka sitä jaksas monen pienen kanssa odotusajan ja vaipparallit ym. Ikäkin tulee 5 vuoden päästä jo vastaa. Ehkei musta ois enää 4-kymppisenä ihan pienten äidiks... Toki kaikki tekee niin kun parhaaks näkee.
 
Takaisin
Top