Minkä kokoiset kotiutumisvaatteet?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä kokoiset vaatteet otitte vauvalle synnärille kotiutumisvaatteiksi? Me päädyttiin aikoinaan ottamaan varulta kahdet. Molemmat oli kokoa 50, mutta toiset pienempää ja toiset reilumpaa mallia. Ja hyvä olikin että oli isommat mukana sillä pienemmästä mallista oli ainakin housut liian pienet. Vauvan syntymäpituudesta ei ole täyttä varmuutta, kun hän oli niin kippuralla ettei mittaaja suoristanut kunnolla (perätilasta sektioon). Neuvolakorttiin on merkattu 50cm, mutta veikkaisin että oli pidempi.
 
Esikoisella taisi olla 56, mikä oli hyvä, koska hän oli syntyessään 56 cm pitkä. Kakkosella oli saman koon vaatteet mukana, mutta ne olivatkin aivan liian suuret, koska vauva olikin vain 48,5 cm pitkä. Kolmannelle otin sitten kokoa 50, ja se oli hyvä koko, koska hän oli sen 50 cm.
 
Meillä oli pakattu mukaan sairaalaan koon 50 ja 56 vaatteita. Molemmat aivan liian suuria, tyttö oli syntyessään 47cm.
 
Mä luulin että kaikki vauvat on syntyessään n. 50 cm, joten varasin sen kokoiset vaatteet mukaan. Poika oli 54 cm, joten housut olivat liian lyhyet. Kyllä ne silti kotimatkan ajan pysyivät jalassa. :grin
 
Mä pakkasin 50cm vaatteet molemmille. Ja molemmille ne oli aika reilut, vaikka 50cm olivatkin syntyessään :p
 
Esikoiselle oli 50cm ja ne oli aivan liian suuria kun poika syntyessään 47cm. Toiselle tein itse kotiutumisvaatteet 44cm koska leikattiin jo 36+0. Kakkonen oli 48cm ja nää 44 oli just hyvät. Molemmat tulleet 4vko etuajassa.
 
Olen pakannut kaikille mukaan 50cm ja 56cm vaatteet kotiintulovaatteiksi. Mies on tuonut siiten kiltisti kotoa 44cm vaatteet, kun on todettu kaikkien kolmen olleenkin vähän pienempiä.. :D Lapset olleet syntyessään 43cm, 44cm ja 47cm.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon kaikille pakannu 50/56 cm vaatteet mukaan ja hyvin ne mahtu meidän 50,52 ja 57 senttisille pikkukippuroille :wink
 
Kolmella ekalla oli 50cm vaatteet, ja oli kaikille ihan liian isot. Nelonen saatiin kotiin vasta n. kuukauden iässä ja hänelle oli vain 44cm vaatteet. Vitoselle pakkasin 44 ja 50 vaatteet, 50cm oli justiin sopivat meidän isolle tytölle :Heartred tulevalle kutoselle pakkaan myös 44cm ja 50cm vaatteet.
 
50:t. Tyttö oli syntyessään pienin ja vaatteet tuntui hieman reiluilta, pojat on olleet vähän isompia. Kuopukselle 50cm body oli jo pienehkö kun sairaalasta lähdettiin, oli syntyessään 4,3kg.
 
Oon pakannu laukkuun ain 50 ja 56cm, sit valinnu ne sopivammat vauvan koon mukaa.
 
50cm vaatteet oli molemmille. Esikoinen oli syntyessään 49,5cm ja toka 51cm pitkä, syntymäpainossa oli eroa näillä kahdella 80g. Ihan perus pötkylöitä olivat :smug:
 
Mä olin pakannut kokoa 56, kummallekkin.
Noh, esikoinen oli 2720g syntyessään ja 48cm joten voinette kuvitella että olivat "hintsun" isoja. :D
Kuopus oli 3660g ja 50,5cm joten hänelle ne olivat passelit.
Ehkä seuraavalla kerralla pakkaisin myös pienempiä, jos olisi siis tiedossa että ois pienempi tulossa.
 
Pää tällä hetkellä niin tyhjä etten oikein tiedä enää mihin kaikkee oon varautunut ja mitä vielä puuttuu, tulikin mieleen että miten osaan pukea vauvalle ulos kun lähdemme kotiin.. kun luulen että jotain vielä joudun hankkimaan. mulla on vauvalle turvakaukalossa lämpöpussi ja mietin että sinne tumput ja villasukat, mietin sitä et minkä paksuisen lakin/myssyn taijokusellanen olis hyvä. näistä ilmoistakaan kun ei oikeen osaa yhtään sanoa tällä hetkellä.. kuukauden sisällä pitäis pienokaisen syntyä..
 
Lämpöpussi + tumput, villasukat ja pipo lienee hyvä. :) Lämpöpussi on sen verran lämmin etten usko tarvitsevan ylimääräistä haalaria tms sen lisäksi varsinkaan kun tämä talvi on mitä on. Ellet nyt asu alueella, jolla on oikeasti talvi. Myssyn tuskin tarvitsee olla se kaikista paksuin talvipipo, mutta ei ehkä ihan ohuimmalla pärjää. Siitä välistä siis. Siis jos mennään tällä nollakelillä.
 
Meillä oli esikoisella 56 kokoa kotiutumisvaatteet. Body oli just ja just sopiva, housutkin vähän lyhyehköt. Nallehaalari kuitenkin oli aika hyvä, varmaan jotain kokojen välisiä eroja. Poika oli syntyessään 51cm ja melkein neljä kiloa. Ajattelin nyt pakata sen saman 56, yhdet 50 kokoiset vaatteet saatiin lahjaksi, ehkä nekin vois varmuudeksi laittaa mukaan, vaikka epäilenkin etteivät ehkä mahdu.
 
Säädettävät potkarit kokoa 56, bodeja oli kaksi (kokoa 52 ja 56). Mukana oli myös myssy, täkki, tumput ja sukat äitiyspakkauksesta. :happy:
 
Takaisin
Top